Ποια υγιεινή τροφή σε πεινάει γρηγορότερα;

Ποια υγιεινή τροφή σε πεινάει γρηγορότερα;

Κάνεις δίαιτα και το έχεις ρίξει στα γιαούρτια;

wefit

Αν και το γιαούρτι παρέχει πολλά οφέλη για την υγεία όπως π.χ. τα προβιοτικά που ενθαρρύνουν την απώλεια βάρους και τη συντήρηση, αναπληρώνουν τη βακτηριακή χλωρίδα μετά από λήψη και ενισχύουν το ανοσοποιητικό, ή λόγω του ασβεστίου, συμβάλλει στην υγεία των οστών και των δοντιών και μπορεί να ενθαρρύνει τη μείωση του σωματικού λίπους, ωστόσο έχει ένα défaut: σε πεινάει γρηγορότερα!

Η ανατομία ενός γιαουρτιού

Το γιαούρτι είναι μια τροφή με βάση το γάλα, η οποία υφίσταται διαδικασία ζύμωσης. Παρόλο που γίνεται παραδοσιακά με αγελαδινό γάλα, υπάρχουν πλήρη, μη λιπαρά ή αποβουτυρωμένα γιαούρτια που χρησιμοποιούν γάλα κατσίκας ή κάποια υποκατάστατα γάλακτος. Ανεξάρτητα από το βασικό συστατικό, όλα τα γιαούρτια υπόκεινται σε ζύμωση.

Οι ζωντανές καλλιέργειες, που συνήθως είναι η προσθήκη προβιοτικών, είναι φυσικά παρούσες στο γιαούρτι. Σε μερικά γιαούρτια, οι κατασκευάστριες εταιρείες προσθέτουν επιπλέον ευεργετικά βακτήρια. Τα προβιοτικά είναι φιλικοί μικροοργανισμοί, κυρίως βακτήρια, που υπάρχουν ήδη στην ανθρώπινη χλωρίδα του πεπτικού συστήματος. Συχνές ζωντανές και δραστικές καλλιέργειες περιλαμβάνουν γαλακτοβακίλλους και Bifidobacterium.

Γιαούρτι: διατροφικά στοιχεία

Το χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γιαούρτι παρασκευάζεται είτε με χαμηλά λιπαρά είτε με αποβουτυρωμένο γάλα, το οποίο περιέχει μεταξύ 2 και 0,5% λίπος γάλακτος ανάλογα με το εμπορικό σήμα. Το χαμηλό σε λιπαρά, απλό γιαούρτι περιέχει περίπου 150 θερμίδες ανά φλιτζάνι με 15 mg χοληστερόλης, 172 mg νατρίου και 3,8 g λίπους - 2,5 g κορεσμένου λίπους, 0,1 g πολυακόρεστου λίπους και 1 g μονοακόρεστου λίπους. Αυτό το γιαούρτι παρέχει επίσης περίπου 13 g πρωτεΐνης, 17 g ζάχαρης και περίπου 400 mg ασβεστίου.

Ποιο ακριβώς γιαούρτι σε πεινάει;

Το γιαούρτι με μηδέν λιπαρά, και αυτό το οποίο περιέχει φρούτα, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Η κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να λειτουργήσει ενάντια στα οφέλη του ίδιου του γιαουρτιού, μειώνοντας τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και εμποδίζοντας τη σωστή πέψη. Τα μη λιπαρά και χωρίς ζάχαρη γιαούρτια συνήθως έχουν τεχνητά γλυκαντικά αντί για ζάχαρη. Λόγω των χαμηλών τους θερμίδων «χάνουν» σε γεύση και γι’ αυτό οι κατασκευάστριες εταιρίες συμπληρώνουν με υδατάνθρακες (άμυλο και ζάχαρη) για τη βελτίωση της γεύσης. Αποτέλεσμα αυτού είναι όχι μόνο να μην αδυνατίζεις αλλά να πεινάς και να τρως περισσότερο, αυξάνοντας έτσι το βάρος σου χωρίς να το καταλαβαίνεις.

Πολλές μελέτες έχουν διαπιστώσει επίσης ότι η ποσότητα του χρόνου και το πόσες φορές μασάμε κάτι επηρεάζει το πόσο χορτάτοι νιώθουμε μετά. Μια πρόσφατη ανασκόπηση από μια ομάδα ερευνητών των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρήκε ότι τα επίπεδα γρελίνης, η «ορμόνη πείνας», αυξανόταν όταν οι εθελοντές έτρωγαν γρήγορα μία τροφή, όπως το γιαούρτι. Επιπλέον, η βιταμίνη που «χάνεται» στο γιαούρτι με 0% λιπαρά είναι η λιποδιαλυτή βιταμίνη D, που είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου. Και όπως έχουν δείξει έρευνες η βιταμίνη D συμβάλλει στην απώλεια κοιλιακού λίπους.

Tι να κάνεις;

Προτίμησε γιαούρτια με προβιοτικά, να περιέχουν λιπαρά >2% και φρόντισε να τα καταναλώνεις με μέτρο.

Φίλια Μητρομάρα