Τέλος στον πονοκέφαλο! Μάθε πώς από τον ειδικό!

Τέλος στον πονοκέφαλο! Μάθε πώς από τον ειδικό!

Πονοκέφαλος: Δεν είναι δικαιολογία. Είναι γεγονός. Έρχεται ξαφνικά, στο γραφείο, όταν εργάζεσαι μέχρι αργά και έχεις πιεστεί. Ή όταν κάθεσαι με τις ώρες στον υπολογιστή και δεν έχεις σηκωθεί ούτε για τουαλέτα! Και τότε είναι που σε πιάνει ο πόνος

Ρωτήσαμε τον δρ. Μιχάλη Βικελή, νευρολόγο, MSc in Headache Medicine, PhD, τι φταίει για τον πονοκέφαλο και μας απάντησε: η κακή στάση του σώματος. Η στάση του σώματος όταν καθόμαστε είναι ζωτικής σημασίας για την πρόληψη της κεφαλαλγίας τάσεως. Να τι μπορείς να κάνεις για να μην πονοκεφαλιάζεις σύμφωνα με τον ειδικό.

Ρύθμισε το γραφείο σου

Ο πόνος στην πλάτη δεν είναι το μόνο αποτέλεσμα της κακής στάσης. Η σωστή τοποθέτηση του γραφείου και της καρέκλας μπορεί επίσης να συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης  πονοκεφάλων. Η χρήση μια εργονομικής καρέκλας βοηθά τη σπονδυλική στήλη να διατηρεί τη φυσική της καμπύλη, η οποία βοηθάει στην ανακούφιση της έντασης των μυών στο λαιμό, τους ώμους και την πλάτη.

Μπορείς επίσης να ρυθμίσεις την οθόνη του υπολογιστή έτσι ώστε να βρίσκεται στο επίπεδο των ματιών ή ελαφρώς χαμηλότερη για να βελτιωθεί η στάση του σώματος. Ο λαμπερός και δυνατός φωτισμός μπορεί επίσης να πυροδοτήσει έναν πονοκέφαλο. Δοκίμασε να χρησιμοποιήσεις μια οθόνη προστασίας φωτισμού στην οθόνη του υπολογιστή και φρόντισε να κάνεις τακτικά διαλείμματα για να ξεκουραστούν τα μάτια σου.

Ασκήσου

Εάν κάθεσαι μπροστά από έναν υπολογιστή όλη την ημέρα τότε δεν υπάρχει η δυνατότητα άσκησης. Και αυτός είναι ένας παράγοντας που συνδέεται με την εμφάνιση πονοκεφάλου. Η άσκηση μπορεί να αλλάξει τη διάθεσή σου και να σε κάνει να νιώθεις ευεξία και δύναμη. Επίσης μειώνει το στρες και την πίεση, που δημιουργούν πονοκέφαλο ενώ βοηθά στο να αποκτήσεις καλή στάση σώματος. Δες και Ποια άσκηση βάζει τέλος στον πονοκέφαλό σου;

Βάλε όρια

Όταν η εργασία αρχίζει να λειτουργεί εις βάρος της προσωπικής σου ζωής, τα επίπεδα άγχους αυξάνονται και οι πονοκέφαλοι γίνονται πιο συχνοί. Προσπάθησε να διατηρήσεις μια υγιή ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Εύκολο να λέγεται και δύσκολο να πραγματοποιηθεί;  Ξεκίνα, κάνοντας ένα βήμα κάθε φορά – μην ανοίξεις το laptop στο σπίτι, βρες χρόνο να γυμναστείς ή συναντηθείς με την οικογένειά σου ή τους φίλους σου.

Γνώρισε άλλους ανθρώπους

Η γνωριμία με άλλους ανθρώπους και κυρίως η δημιουργία φιλικών σχέσεων με τους συνεργάτες, τους φίλους ακόμα και με την οικογένειά σου, έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στη σωματική και στη ψυχική σου υγεία. Αν έχεις μία δύσκολη ημέρα, ή  νιώθεις πιεσμένος ή αγχωμένος, κάνε ένα διάλειμμα, πίνοντας καφέ με κάποιον συνάδελφο ή φίλο.

Μην παραλείπεις γεύματα

Όλοι γνωρίζουμε ότι η διατροφή είναι το «κλειδί» για την καλή υγεία αλλά όταν είμαστε πολυάσχολοι, είναι πολύ δύσκολο να βρούμε χρόνο  για να διαλέξουμε τα κατάλληλα γεύματα ή για να φάμε. Η αλήθεια είναι ότι η απώλεια ενός γεύματος μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, κάτι που μερικές φορές μπορεί να λειτουργήσει ως αιτία πονοκέφαλου ή να επιδεινώσει αυτόν, που ήδη έχεις.

Κοιμήσου

Το αίσθημα κόπωσης μπορεί να είναι μια κοινή αιτία του πονοκέφαλου τάσης. Περισσότερες ώρες ύπνου μπορεί να συμβάλουν στη μείωση του κινδύνου εμφάνισής του.

Πάρε αναλγητικά

Η πρώτη επιλογή, αν οι παραπάνω συμβουλές δεν έχουν αποτέλεσμα στην κεφαλαλγία τάσεως, είναι να κάνεις ορθολογική χρήση ενός αναλγητικού. Το κατάλληλο σκεύασμα θα πρέπει να δρα τόσο κεντρικά όσο και περιφερικά, να έχει γρήγορη δράση και να προσφέρει αποτελεσματική αντιμετώπιση της κεφαλαλγίας (πονοκέφαλου τάσεως) καθώς και να είναι καλά ανεκτό.

Τα αναλγητικά-αντιφλεγμονώδη φάρμακα όπως η ιβουπροφαίνη 400 mg, (Nurofen 400 mg)  βοηθούν σημαντικά στην αποτελεσματική αντιμετώπιση επεισοδίων του απλού πονοκέφαλου. H ιβουπροφαίνη των 400 mg, σε μαλακές κάψουλες, απορροφάται γρήγορα, δρα αποτελεσματικά και διαρκεί έως και 8 ώρες.

Αν ο πονοκέφαλος είναι αρκετά συχνός, αλλάζει χαρακτήρα ή δεν ανταποκρίνεται στα συνήθη αναλγητικά, ασφαλώς και θα πρέπει να συμβουλευτείς τον γιατρό σου.