Θέλεις να τρέχεις πιο γρήγορα; Φτιάξε ποπό!

Θέλεις να τρέχεις πιο γρήγορα; Φτιάξε ποπό!

Ένας γυμνασμένος γλουτός (ο μείζων γλουτιαίος - gluteus maximus) μπορεί να αυξήσει την απόδοση έως και 44% σε δρομείς σύμφωνα με νέα μελέτη.

wefit

Οι γλουτοί εκτός του ότι συνεισφέρουν σε έναν καλοσχηματισμένο ποπό, παίζουν και καθοριστικό ρόλο στην κίνηση και λειτουργία του ισχίου και των κάτω άκρων και σε βοηθούν να τρέχεις περισσότερο. Τώρα, νέα μελέτη δείχνει ότι ένας γυμνασμένος γλουτός μπορεί να αυξήσει την απόδοση σου στο τρέξιμο.

Τι έδειξε η μελέτη

Ειδικοί ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Loughborough διαπίστωσαν ότι οι σπρίντερ με ένα μεγάλο μείζωνα γλουτιαίο μπορούν να τρέξουν έως και 44% γρηγορότερα.

Οι ειδικοί συνέκριναν τους κάτω μυς 42 ανδρών με διάφορες αθλητικές ικανότητες. Διαπίστωσαν ότι οι ελίτ σπρίντερ ήταν πιο μυώδεις. Ενώ όλοι είχαν γυμνασμένους μυς στις γάμπες, ο μείζων γλουτιαίος των ελίτ σπρίντερ ήταν περίπου 45% μεγαλύτερος.

Επίσης βρέθηκαν ότι οι οπίσθιοι μηριαίοι ήταν μεγαλύτεροι και πρόσφεραν καλύτερη απόδοση στους σπρίντερς.

Η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε αυτόν τον παράγοντα «booty boost» αφού συγκρίνει τους κάτω μυς των ανδρών που ήταν ελίτ σπριντ, απλοί αθλητές ή αρχάριοι.

Οι ελίτ σπρίντερ - αυτοί με προσωπικό ρεκόρ κάτω από 9,99 δευτερόλεπτα στα 100 μέτρα - βρέθηκαν να είναι όχι μόνο πιο μυώδεις γενικά αλλά με μεγάλο μείζωνα γλουτιαίο. Τα ευρήματα αυτά έχουν τη δυνατότητα να φέρουν επανάσταση στη φυσική προπόνηση και την απόδοση πολλών αθλητών, υποστηρίζουν οι ερευνητές.

Το σπριντ πιστεύεται ότι επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες - τεχνική, ψυχολογία, διατροφή, ανατομία. Το να βρεις έναν μόνο μυ που φαίνεται από μόνο του τόσος σημαντικός, εξηγώντας σχεδόν τη μισή μεταβλητότητα, είναι αξιοσημείωτο. Φαίνεται μάλιστα ότι το μέγεθος των μυών είναι πιο σημαντικό για το γρήγορο τρέξιμο και ειδικά το μέγεθος των οπίσθιων μηριαίων και του μείζωνα γλουτιαίου,

Τα πλήρη ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Medicine and Science in Sports and Exercise.

Πως λειτουργούν οι μύες

Πηγαίνεις γυμναστήριο για προπόνηση. Σηκώνεις κιλά ή κάνεις TRX. Οι μύες όταν καταβάλουν προσπάθεια, τραυματίζονται και στην προσπάθειά τους να επουλώσουν το «τραύμα» που τους προκάλεσε η γυμναστική, δημιουργούν καινούρια μυϊκά κύτταρα και σταδιακά αποκτούν μεγαλύτερη μάζα.

Οι γλουτιαίοι μύες, εκτός από τις ξεχωριστές λειτουργίες που έχει ο καθένας από αυτούς, συνεργάζονται και μεταξύ τους για να σταθεροποιήσουν την άρθρωση του ισχίου, αλλά και για να διατηρήσουν τη σωστή ευθυγράμμιση των ποδιών, ελέγχουν δηλαδή την κίνηση των μυών του ισχίου και του γονάτου. Επίσης ο μείζων γλουτιαίος μυς, λειτουργεί και ως μέσο σταθεροποίησης του κορμού, αντισταθμίζοντας όλες τις δυνάμεις που τείνουν να κάμπτουν τον κορμό προς τα εμπρός κατά την εκτέλεση διάφορων δραστηριοτήτων όπως π.χ το τρέξιμο.

Γενικά οι μύες προκαλούν την κίνηση του σώματος. Οι μύες τραβούν, δεν σπρώχνουν, γι’ αυτό και για κάθε μυ που προκαλεί μια κίνηση, υπάρχει ένας άλλος που κάνει την αντίθετη και λέγονται ανταγωνιστές.

Οι μύες συσπώνται, όταν ερεθιστούν από μηνύματα ή ερεθίσματα από κινητικά νεύρα. Τα μηνύματα αυτά ταξιδεύουν από τον εγκέφαλο μέσα στο νευρικό σύστημα προς μεμονωμένες μυϊκές ίνες. Το σημείο όπου ένα κινητικός νευρώνας συναντιέται με μία μυϊκή ίνα λέγεται νευρομυΪκή σύναψη. Τα ερεθίσματα περνούν μέσα από τις συνάψεις αυτές και προκαλούν τη συστολή και κατά συνέπεια τη βράχυνση της μυϊκής ίνας.