Η άσκηση στα social media είναι μεταδοτική;

Η άσκηση στα social media είναι μεταδοτική;

Μετά το χαμόγελο και η άσκηση είναι μεταδοτική.

wefit

Μετά από μια κουραστική μέρα μπορεί να είναι δύσκολο να κινητοποιηθείς και να γυμναστείς. Με μια γρήγορη μάτια στο Instagram, βλέπεις τους φίλους σου ή τον αγαπημένο σου αθλητή να ποστάρουν φωτογραφίες από την άσκησή τους, τη νέα υγιεινή συνταγή που ανακάλυψαν, τον μαραθώνιο που τρέξανε. Αυτό σε παρακινεί ψυχολογικά και το θετικό αντίκτυπο είναι μεγάλο. Μπορούν όμως όλα αυτά να σε παρακινήσουν να ξεκινήσεις να ασκείσαι; Τι χρειάζεσαι για να συνεχίσεις να γυμνάζεσαι; Οι ερευνητές σημειώνουν ότι υπάρχει ένα εύκολο hack όταν πρόκειται να μείνεις πιστός στο πρόγραμμά σου: να έχεις έναν φίλο στο πλευρό σου. Αυτή είναι και μια από τις πιο συνηθισμένες συμβουλές για να συνεχίσεις να γυμνάζεσαι και να ακολουθείς με συνέπεια τη άσκησή σου, ένας φίλος, ένα fitness buddy. Όμως τι γίνεται τώρα που οι επαφές πρέπει να μειώνονται και οι φίλοι να είναι μακριά και… αγαπημένοι; Τα καλά νέα είναι ότι μπορείς να έχεις έναν φίλο (και παραπάνω από έναν) και αυτός μπορεί να είναι εικονικός. Γιατί τα social media και το internet σου παρέχουν ερεθίσματα να συνεχίσεις να γυμνάζεσαι.

Η άσκηση είναι μεταδοτική: τι λένε οι έρευνες

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν μπει δυναμικά στη ζωή μας και οι διαπροσωπικές αλληλεπιδράσεις έχουν εναρμονιστεί με την ολοένα αναπτυσσόμενη ψηφιακή τεχνολογία. Αυτό τα καθιστά ένα ιδιαίτερα ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας με επιδράσεις προς κάθε κατεύθυνση, υποστηρικτική ή μη. Μια πρόσφατη δημοσιευμένη μελέτη στο Nature Communications εξέτασε τα δεδομένα πέντε ετών, με περισσότερα από ένα εκατομμύριο ανθρώπους σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό δίκτυο δρομέων και διαπίστωσε ότι η άσκηση είναι μεταδοτική λόγω της δυναμικής της ομάδας, στις σχέσεις και αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μελών της και στις σχέσεις της ομάδας με το περιβάλλον. Οι ερευνητές σημείωσαν ότι εκείνοι που ενθαρρύνονται από άλλους δρομείς στα δίκτυά τους είναι πιθανότερο, όχι μόνο να αυξήσουν τη διάρκεια του τρεξίματος αλλά και την απόσταση και το ρυθμό τους.

Πώς μπορείς και εσύ να κάνεις την άσκηση μεταδοτική;

Ακολούθησε αυτές τις στρατηγικές:

Βρες ένα πρότυπο

Αν και είναι χρήσιμο να έχεις έναν φίλο στο γυμναστήριο που βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με εσένα, είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό να κάνεις ακολουθείς εκείνους που θεωρείς ότι είναι πιο προχωρημένοι, σύμφωνα με μελέτη. Μη φοβάσαι να κάνεις παρέα, έστω και διαδικτυακά με τέτοιους ανθρώπους. Μαθαίνεις από τους καλύτερους, γίνεσαι και εσύ καλύτερος. Σκέψου εάν γυμναζόσουν δίπλα σε ένα άτομο που δεν φεύγει ποτέ νωρίτερα από το γυμναστήριο και κάνει επιπλέον επαναλήψεις, το πιο πιθανό δεν θα ήταν να έκανες και εσύ το ίδιο; Το ίδιο μπορεί να συμβεί όταν παρακολουθείς τη digital κοινότητα στην οποία είστε μαζί όπως π.χ. strava, Instagram κλπ, τι κάνει κάποιος που σέβεσαι.

Μοιράσου τις εμπειρίες σου

Τα social media μπορούν να σου προσφέρουν οφέλη πέρα από την ενίσχυση των στόχων σου για άσκηση. Η συμμετοχή σε διαδικτυακές κοινότητες μπορεί να σε βοηθήσει να αισθανθείς ότι δεν είσαι μόνος όταν παρακολουθείς την αθλητική πρόοδό σου, τη διατροφή σου, τον ύπνο σου. Επίσης οι συμβουλές που θα πάρεις από ανθρώπους που είναι πιο κοντά στους στόχους που θέλεις να φτάσεις μπορεί να σε βοηθήσουν πραγματικά. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, οι άνθρωποι τείνουν να τρώνε με βάση την αντίληψή τους για το πώς τρώνε άλλοι στα social media. Αν παρακολουθείς πως οι άλλοι προετοιμάζουν το γεύμα τους, καταναλώνουν λαχανικά και άπαχες πρωτεΐνες, είναι πιθανό να κάνεις και εσύ το ίδιο. Τα social media επηρεάζουν τις διατροφικές μας συνήθειες περισσότερο από ότι νομίζουμε.

Μοιράσου τις δραστηριότητές σου σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook ή το Twitter. Δέξου και μοίρασε «kudos» μεταξύ των φίλων σου ή άλλων χρηστών του strava για τις δραστηριότητές σου.

Να εμπνέεσαι αλλά όχι να συγκρίνεσαι

Τα social media, οι επαφές και οι διαδικτυακές κοινότητες μπορούν να ενισχύσουν το κίνητρό σου για άσκηση, αλλά όχι όταν χρησιμοποιούνται με λάθος τρόπο. Καλώς ή κακώς από την μέρα που εμφανίστηκε για παράδειγμα το Strava έχει αλλάξει ο τρόπος που αθλούμαστε και έχει μπει στη ζωή μας ο ανταγωνισμός. Για άλλους είναι καλό, καθώς τους έχει βοηθήσει να βελτιωθούν, ενώ για άλλους τους έχει γίνει εθισμός και το μόνο που σκέφτονται είναι πως θα πάρουν πίσω την κορώνα! Αν φτάσεις στο σημείο να κάνεις ό,τι κάνεις επειδή απλώς συγκρίνεσαι με τους άλλους και όχι επειδή εμπνέεσαι είσαι σε λάθος δρόμο.

Τον μοναδικό άνθρωπο που έχεις να ανταγωνιστείς είναι ο εαυτός σου και ο μόνος στόχος σου είναι να γίνεις η καλύτερη εκδοχή σου. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είσαι μόνος. Δικτυώσου!