Γιατί το beach volley είναι η καλύτερη καλοκαιρινή άσκηση;

Γιατί το beach volley είναι η καλύτερη καλοκαιρινή άσκηση;

Σταμάτα να κάθεσαι στην παραλία και ξεκίνα να παίζεις μπιτς βόλεϊ!

wefit

Άλλοι υποστηρίζουν ότι οι ρακέτες είναι η καλύτερη καλοκαιρινή άσκηση, άλλοι όμως ορκίζονται στο beach volley! Αυξάνει την αντοχή, βελτιώνει τη φυσική κατάσταση, ενισχύει την αλτικότητα, αναπτύσσει γρήγορη σκέψη και σε διασκεδάζει. Αν και έχει τα ίδια οφέλη για την υγεία με το κλασικό βόλεϊ, χάρη στις μοναδικές ιδιότητες του τερέν στην άμμο προσφέρει περισσότερα. Μάθε ποια.

Τι γυμνάζει το beach volley

Κάτω μέρος σώματος: Πόδια, τετρακέφαλους, γάμπες, γλουτούς. 

Άνω μέρος σώματος: Χέρια (δικέφαλοι και τρικέφαλοι) και ώμους.

Πυρήνας: Ραχιαίοι και κοιλιακοί.

Γιατί το beach volley είναι η καλύτερη καλοκαιρινή άσκηση;

Αναπτύσσει και τελειοποιεί την τεχνική σου

Το beach volley σε αναγκάζει να τελειοποιήσεις την τεχνική σου, επειδή η κίνηση στην άμμο είναι πιο αργή, πιο επίπονη και κουράζει. Μάλιστα αποτελεί και πρόκληση για το σώμα αν δεν είσαι συνηθισμένος σε τέτοιο τερέν, όπως είναι η άμμος που δημιουργεί ασταθή επιφάνεια.

Αποτελεί καλή καρδιαγγειακή άσκηση

Η υγρή και μαλακή άμμος των γηπέδων beach volley προσφέρει αντοχή που αναπτύσσει δύναμη καθώς δουλεύουν όλοι οι μύες, οι σύνδεσμοι και οι τένοντες των ποδιών ενάντια στην αντίσταση της άμμου. Επίσης, καίει περισσότερες θερμίδες και χρησιμοποιεί περισσότερη ενέργεια από το τρέξιμο, δίνοντας στο καρδιαγγειακό σου μια δυνατή προπόνηση, ώστε να έχεις την ίδια αθλητική απόδοση σε λιγότερο χρόνο.

Καίει θερμίδες και λίπος διασκεδαστικά

Η Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ αναφέρει ότι ένα άτομο μπορεί να κάψει μεταξύ 90 και 133 θερμίδων κατά τη διάρκεια ενός μισάωρου μη ανταγωνιστικού παιχνιδιού βόλεϊ, ενώ ένα παιχνίδι beach volley μπορεί να κάψει έως και 480 θερμίδες! Αυτό οφείλεται στην επιπλέον δουλειά που πρέπει να κάνουν οι μύες ενός παίκτη προσαρμόζοντας τις κινήσεις του στην άμμο.

Βοηθά στη βελτίωση του συντονισμού χεριών-ματιών

Για να ξεχωρίσεις στο άθλημα, πρέπει να παρακολουθείς την μπάλα ώστε να ξέρεις ακριβώς πότε να κάνεις πάσα ή αλλαγή θέσης. Συνδύασε αυτό το επίπεδο ακρίβειας με τα κλασσικά άλματα και τα καρφώματα και θα δεις τον συντονισμό σου να βελτιώνεται.

Βελτιώνει τον μυϊκό τόνο

Μια ερευνητική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο The Journal of Experimental Biology έδειξε ότι το σώμα γυμνάζεται πιο έντονα λόγω της αντίστασης που δημιουργεί η άμμος. Ως αποτέλεσμα,

τα πόδια σου ζορίζονται πολύ στην άμμο και αναγκάζονται να γυμνάζονται έως και δυόμισι φορές πιο σκληρά σε σύγκριση με το περπάτημα ή το τρέξιμο στην άσφαλτο.

Αυτό ενθαρρύνει την καύση κοιλιακού λίπους, και δυναμώνει τα πόδια, οπότε όταν βρεθούν σε λιγότερο ζόρικες συνθήκες θα κουράζονται πιο δύσκολα. Επιπλέον, γυμνάζει και το υπόλοιπο σώμα, κάτι που οδηγεί σε μεγαλύτερο μυϊκό τόνο.

Βελτιώνει τη συνολική ευελιξία

Οι αθλητές που θέλουν να υπερέχουν σε ένα κανονικό γήπεδο μπορούν να επωφεληθούν εάν προπονηθούν σε ένα γήπεδο με άμμο. Η άμμος προκαλεί τους μυς να κάνουν περισσότερα για να διατηρήσουν τη σταθερότητα του σώματος. Το αποτέλεσμα αυτών των βιομηχανικών διαφορών, σύμφωνα με μια μελέτη, είναι υψηλότερος καρδιακός ρυθμός και αντιληπτή προσπάθεια. Οι μύες εκτελούν περισσότερο μηχανικό έργο όταν τρέχεις στην άμμο παρά σε σκληρότερη επιφάνεια.

Αυξάνει την ενέργεια

Αμέτρητες μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική σωματική δραστηριότητα δεν είναι μόνο καλή για την ψυχική υγεία, αλλά είναι επίσης ιδανική για την αύξηση των ενεργειακών επιπέδων - ειδικά σε ενήλικες που κάνουν καθιστική ζωή. Το beach volley προσφέρει τα ίδια οφέλη με όλες τις άλλες σωματικές δραστηριότητες, plus  ότι είναι αναζωογονητικό, επειδή η προπόνηση γίνεται σε εξωτερικούς χώρους και είναι πιο κοινωνικό.

Ενισχύει τη δύναμη, την ταχύτητα και την ισορροπία

Η προπόνηση στην άμμο χρησιμοποιείται εδώ και πολύ καιρό ως μέθοδος προπόνησης αντοχής χαμηλού αντίκτυπου. Επειδή η επιφάνεια αλλάζει συνεχώς, οι παίκτες πρέπει να ισορροπούν εκ νέου, βελτιώνοντας τον συνολικό έλεγχο του σώματος και τη σταθερότητα. Το beach volley είναι επίσης εξαιρετική προπόνηση για βελτίωση της ταχύτητας, της ευελιξίας και της εκρηκτικότητας, επειδή όλοι οι μύες που χρησιμοποιούνται απαιτούν μεγαλύτερο φόρτο εργασίας για να τρέχεις, να πηδάς, να επιταχύνεις και να αλλάζεις κατεύθυνση.

Βελτιώνει το νοητικό σου επίπεδο

Ο χρόνος για να σκεφτείς πως θα αντιδράσεις και τι στρατηγική θα ακολουθήσεις στην πορεία της είναι μόλις μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου! Και όπως καταλαβαίνεις, αυτά τα κλάσματα θα παίξουν βασικό ρόλο στη διαμόρφωση του παιχνιδιού.