Τι να κάνεις όταν δεν έχεις όρεξη για γυμναστήριο

Τι να κάνεις όταν δεν έχεις όρεξη για γυμναστήριο

Μην ξεγραφτείς ακόμα από το γυμναστήριο, μόλις άρχισες!

wefit

Γενικά οι Έλληνες πρέπει απεγνωσμένα να περνούμε περισσότερο χρόνο στο γυμναστήριο, επειδή είμαστε υπέρβαροι και υποφέρουμε από όλα τα σχετικά προβλήματα που σχετίζονται με την παχυσαρκία. Καρδιακές παθήσεις, διαβήτης και υψηλός κίνδυνος αγγειακών εγκεφαλικών επεισοδίων. Ένας ολόκληρος κλάδος έχει γιγαντωθεί γύρω από τον τρόπο να ρίξουμε αυτά τα ανεπιθύμητα κιλά, αλλά ο μόνος υγιεινός τρόπος για να χάσουμε βάρος και να τα διατηρήσουμε σε φυσιολογικά επίπεδα παραμένει ο ίδιος: υγιεινή διατροφή και τακτική άσκηση. Αλλά εδώ μπαίνουν οι δικαιολογίες για να φέρουν εμπόδια στο δρόμο της απώλειας κιλών. Μια από τις πιο συνηθισμένες δικαιολογίες για να αποφύγουμε την άσκηση είναι ότι βρίσκουμε βαρετό το γυμναστήριο και δεν έχουμε όρεξη (κι εγώ μαζί σας). Ακόμα κι αν ξέρουμε ότι είναι καλό για την υγεία και το σώμα μας, η ιδέα να αφιερώνουμε 30 - 60 λεπτά μέσα σε ένα γυμναστήριο μοιάζει σαν το βασανιστήριο της σταγόνας. Εάν το βρίσκεις και εσύ βαρετό και δεν έχεις όρεξη για γυμναστήριο να τι μπορείς να κάνεις.

Άλλαξε πρόγραμμα

Λοιπόν κοίτα τι συμβαίνει. Κάποιοι άνθρωποι κάνουν καλύτερη δουλειά εάν έχουν συγκεκριμένο πρόγραμμα, ακολουθούν μία ρουτίνα. Τους αρέσει να γνωρίζουν ακριβώς τι θα κάνουν όταν φτάσουν στο γυμναστήριο. Γνωρίζουν τι μηχανήματα θα χρησιμοποιήσουν, πότε θα κάνουν αντιστάσεις ή καθίσματα. Ξέρουν επίσης ακριβώς πόση διάρκεια θα έχει η προπόνησή τους. Ακόμα και ο πιο έμπειρος θαμώνας ενός γυμναστηρίου, ωστόσο, μπορεί να βαρεθεί και να χάσεις την όρεξή του κάνοντας το ίδιο πράγμα, ξανά και ξανά. Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνεις είναι η εναλλαγή στις ασκήσεις.

Εάν βαρέθηκες τον διάδρομο, δοκίμασε ένα κωπηλατικό, εάν δεν θέλεις να σηκώνεις ελεύθερα βάρη μπες στα μηχανήματα ή δοκίμασε μία νέα μέθοδο προπόνησης με το βάρος του σώματός σου.

Μερικές φορές όλοι χρειαζόμαστε μικρές αλλαγές, και εμείς και το σώμα μας.

Μπες στην τάξη

Ένας άλλος εύκολος τρόπος για να πάψεις να βαριέσαι την προπόνησή σου και να σου ανοίξει η όρεξη για γυμναστική είναι να μπεις σε μία τάξη. Τα μαθήματα γυμναστικής δεν είναι απαραίτητο να περιλαμβάνουν δυνατή μουσική, λαχάνιασμα μέχρι θανάτου, πολύχρωμα κολάν και νέον χρώματα. Δεν είμαστε στη δεκαετία του '80 και δεν προπονεί η Jane Fonda! Τα σύγχρονα μαθήματα γυμναστικής μπορεί να βασίζονται σε κλασσικές ασκήσεις όπως ποδηλασία, βάρη ή ασκήσεις σωματικού βάρους, όπως push ups και ροκανίσματα. Άλλα βασίζονται στις πολεμικές τέχνες, σε διάφορες μορφές χορού, κολύμβησης και ρυθμικής. Οι ασκήσεις ποικίλλουν σε μέγεθος και ένταση. Ορισμένες τάξεις κρατούνται σκόπιμα σε μικρές ομάδες, μέχρι οκτώ, ενώ άλλες δεν έχουν όριο.

Τα μαθήματα παρέχουν μια δομημένη, σταδιακή προπόνηση με έναν έμπειρο γυμναστή που μπορεί να σε κινητοποιήσει και να σε βοηθήσει να βελτιώσεις την τεχνική σου.

Ανεξάρτητα από την τάξη που θα επιλέξεις, ένα μάθημα γυμναστικής είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αλλάξεις προπόνηση και να γίνεις πιο κοινωνικός. 

Διάβασε σχετικά 9 κόλπα για να γυμνάζεσαι χωρίς να βαριέσαι

Παρ'το αλλιώς

Μικρές αλλαγές, όπως το πας από τα μηχανήματα στα ελεύθερα βάρη μπορεί να έχουν αποτέλεσμα για μερικούς ανθρώπους. Άλλοι, ωστόσο, ωφελούνται περισσότερο από την πλήρη αλλαγή της προπόνησής τους. Για αυτούς, η αλλαγή από ένα διάδρομο σε ένα ελλειπτικό δεν μειώνει την ανία που αισθάνονται στο γυμναστήριο. Αντ 'αυτού, πρέπει να κάνουν κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που συνήθως κάνουν στο γυμναστήριο ή έχουν δοκιμάσει στο παρελθόν. Για παράδειγμα οι προχωρημένοι που επικεντρώνονται στην cardio και οι αρχάριοι που κάνουν μόνον τρέξιμο θα πρέπει να δοκιμάσουν την άρση βαρών.

Πριν αλλάξεις όμως πλήρως την προπόνησή σου κάνε κάποια έρευνα σχετικά με τις επιλογές άσκησης εκτός γυμναστηρίου.

Η άσκηση σήμερα δεν περιορίζεται για παράδειγμα απλώς στην άρση βαρών. Υπάρχουν συνδυαστικές ασκήσεις με βάση π.χ. τη γιόγκα ισορροπώντας σε ένα stand up paddle στην πισίνα.

Δεν χρειάζεται να είσαι συγκεντρωμένος

Εάν σκοπεύεις να τρέχεις στον διάδρομο για 30 λεπτά και δεν έχεις τίποτα να κάνεις απλώς να κοιτάζεις τον τοίχο, δεν είναι περίεργο ότι δεν έχεις όρεξη για γυμναστική. Την επόμενη φορά που θα πας στο γυμναστήριο ή θα βγεις για τρέξιμο πες «ναι» στις αποσπάσεις. Μπορεί να φαίνεται αντίθετο να έχεις μαζί σου κάτι που αποσπά την προσοχή σου, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις συμβουλές για το πώς να επικεντρώνεσαι σε αυτό που κάνεις, προκειμένου να αξιοποιήσεις στο έπακρο τη γυμναστική. Αυτό, ωστόσο, δεν λειτουργεί πάντα. Θεωρητικά, ίσως θα ήταν σπουδαίο να εστίαζες πλήρως σε κάθε επανάληψη που κάνεις με τα βάρη. Θα μπορούσε να λειτουργήσει ακόμη και για όσους είναι εξαιρετικά αφοσιωμένοι για να αποκτήσουν όσο το δυνατόν καλύτερη φυσική κατάσταση σε λίγο χρόνο.

Για τον μέσο άνθρωπο ωστόσο η απόλυτη εστίαση σε κάθε επανάληψη είναι μία ουτοπία.

Μετά από λίγα λεπτά ο εγκέφαλος αρχίζει να σκέφτεται «τι θα φάω για μεσημεριανό», «γιατί αυτός ο τρελός δίπλα μου άφησε την ιδρωμένη πετσέτα του πάνω στον πάγκο» και, φυσικά, «πόσο ακόμη θα μείνω εδώ πέρα;» Αυτός δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να σου ανοίξει η όρεξη. Βάλε λοιπόν την αγαπημένη σου μουσική ενώ τρέχεις ή σηκώνεις βάρη. Διάβασε ένα βιβλίο ενώ τρέχεις στον διάδρομο. Μια ευχάριστη απόσπαση προσοχής θα κάνει τον χρόνο να περάσει γρηγορότερα και μπορεί ακόμη και να σε κάνει να παραμείνεις περισσότερο στην προπόνησή σου.

Όρισε έναν στόχο

Ένα κοινό πρόβλημα μεταξύ εκείνων που βρίσκουν βαρετή την άσκηση και δεν έχουν όρεξη για γυμναστική είναι η αίσθηση ότι η προπόνησή τους δεν έχει αποτέλεσμα. Μπορεί να γνωρίζουν ότι κάθε προπόνηση είναι μια επένδυση για την υγεία ή την εμφάνισή τους, αλλά μπορεί να είναι δύσκολο να παραμείνει κίνητρο χωρίς κάποιο στόχο. Αυτό είναι ιδιαίτερα προβληματικό για τους πρώην αθλητές. Οι αθλητές είναι συνηθισμένοι να βάζουν κάποιο στόχο και να δουλεύουν μέχρι να τον πετύχουν. Προπονούνται για τον επόμενο αγώνα, την επόμενη πρόκληση ή το επόμενο παιχνίδι τους. Έχουν τους φίλους και τους αντιπάλους τους για να ανταγωνίζονται και να μετρούν την πρόοδό τους. Μπορούν να δουν εάν έχουν βελτιωθεί. Όταν σταματήσουν να προπονούνται για κάτι συγκεκριμένο, τους είναι πολύ δύσκολο να φτιάξουν το προηγούμενο κίνητρο και να συγκεντρωθούν. Το ίδιο μπορεί να συμβαίνει και σε όσους άρχισαν να γυμνάζονται. Τα αποτελέσματα από μια προπόνηση χρειάζονται χρόνο. Σχεδίασε λοιπόν μία προπόνηση με έναν συγκεκριμένο στόχο. Στόχος μπορεί να είναι να κάνεις 10 push ups χωρίς να σταματήσεις μέχρι το τέλος του μήνα ή να τρέξεις 10 χλμ μέχρι το τέλος της Άνοιξης.

Για να γίνει πιο ξεκάθαρος αυτός ο στόχος θα πρέπει να είναι ρεαλιστικός και όσο πιο συγκεκριμένος γίνεται.

Μην λες «θέλω βελτιώσω την αντοχή μου» πες «θέλω να τρέξω 10χλμ σε κάτω από μια ώρα». Θα δεις τον εαυτό σου να βελτιώνεται και θα έχεις λόγο να συνεχίσεις στο γυμναστήριο, χωρίς να βαριέσαι.

Πάρε μαζί σου έναν φίλο στην προπόνηση

Αν διαπιστώσεις ότι δεν έχεις όρεξη κάλεσε έναν φίλο σου για να γυμναστεί μαζί σου. Εάν πιστεύεις ότι η άσκηση είναι βαρετή, μοιράσου τον πόνο και την ανία σου με κάποιον φίλο. Θα έχεις κάποιον να μιλήσεις ενώ περπατάς στον διάδρομο, στηρίζεσαι στα μηχανήματα ή τεντώνεσαι στο χαλάκι της γιόγκα. Μπορεί και οι δύο να γελάσετε για το ότι δεν μπορείτε να αγγίξετε τα δάχτυλα των ποδιών σας ή να σηκώσετε τη μπάρα. Εκτός από το ότι θα γελάτε, ένας φίλος λειτουργεί και ως προσωπική σου μαζορέτα. Όταν θέλεις να σταματήσεις ο φίλος σου μπορεί να σε ενθαρρύνει να ολοκληρώσεις το τελευταίο σετ ή το τελευταίο χιλιόμετρο. Και αυτό είναι κάτι από το τίποτα, σωστά;

Φίλια Μητρομάρα