Ποιες είναι οι ιδανικές ασκήσεις για κάθε ηλικία

Ποιες είναι οι ιδανικές ασκήσεις για κάθε ηλικία

Δες ποια είναι η καλύτερη γυμναστική και ποιες είναι οι ιδανικές ασκήσεις για την ηλικία σου και ξεκίνα!

wefit

Εάν θέλεις να παραμείνεις fit σε κάθε ηλικία τότε δεν έχεις παρά να κάνεις τις ιδανικές ασκήσεις για την ηλικία σου. Από αερόβια και ασκήσεις στο νερό μέχρι ποδηλασία, σύμφωνα με τους ειδικούς υπάρχουν μερικά στάνταρ που θα σε βοηθήσουν να κρατηθείς σε φόρμα, ανεξάρτητα από τη δεκαετία που βρίσκεσαι. Άλλωστε, η γυμναστική παίζει μεγάλο ρόλο στην υγεία και την ευεξία, συμβάλλει στη μακροζωία, μειώνει τον κίνδυνο του διαβήτη τύπου 2 και τα επίπεδα της χοληστερίνης και χτίζει ένα πιο δυνατό ανοσοποιητικό.

Το μόνο που έχεις να κάνεις, είναι να αναγνωρίσεις τις ανάγκες αλλά και τις δυνατότητες του οργανισμού σου, να βάλεις στόχους και να ξεκινήσεις την προσπάθεια. Δες παρακάτω ποια γυμναστική ταιριάζει στο age group σου.

Αν είσαι 20+

Ιδανικές ασκήσεις: Αεροβική άσκηση και ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης, ομαδικά αθλήματα και βάρη, pushups, διατάσεις.

Γιατί: Οι πρόσφατοι απόφοιτοι πανεπιστημιακών σχολών ανησυχούν περισσότερο για το εάν θα βρουν δουλειά από ότι για τον μεταβολισμό τους. Αλλά οι ειδικοί υπογραμμίζουν πόσο σημαντικό είναι να ξεκινήσεις τώρα να ασκείσαι εντατικά, εάν είσαι στη δεκαετία των 20. Ασκήσου όπως στο γυμνάσιο ή στο πανεπιστήμιο, μπες σε μια ομάδα, μπάσκετ, ποδοσφαίρου, βόλεϊ. Επειδή είσαι νέος, μπορεί να κάψεις θερμίδες σε σύντομο χρονικό διάστημα και να διατηρήσεις το μεταβολισμό σου ενεργό την υπόλοιπη ημέρα. Αν θέλεις να μειώσεις το βάρος σου, μία κυκλική προπόνηση HIIT που συνδυάζει δύναμη και cardio είναι ό,τι πρέπει. Επίσης η διόρθωση της στάσης σου είναι ο γρηγορότερος τρόπος να βελτιωθεί η σύνθεση του σώματός σου. Βάλε βασικές ασκήσεις στο πρόγραμμά σου όπως squats, προβολές, pull-downs.

Αν είσαι 30+

Ιδανικές ασκήσεις: Ποδήλατο, τρέξιμο, κολύμπι, γιόγκα, τάι τσι, χορός, cross training.

Γιατί: Αν έχεις συγκεντρωθεί στην καριέρα σου, πιθανότατα να μην μπορείς να ακολουθήσεις ένα πρόγραμμα. Όμως οι επιπτώσεις της καθιστικής ζωής καραδοκούν. Πρέπει να τεντώνεις το πάνω μέρος του σώματος και να ανοίγεις τους γοφούς. Επίσης, βρες ένα γυμναστήριο κοντά στη δουλειά σου ώστε να πηγαίνεις πριν ή μετά τη δουλειά σου, ιδανικά με κάποιον συνάδελφο.

Αν είσαι 40+

Ιδανικές ασκήσεις: Αεροβική άσκηση για 30 λεπτά τη ημέρα, βάρη.

Γιατί: Είναι εξαιρετικά σημαντικό να γυμνάζεσαι τακτικά κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας της ζωής σου. Τα επίπεδα τεστοστερόνης αρχίζουν να μειώνονται και χάνεις μυϊκή μάζα. Τα καλά νέα είναι ότι 30 λεπτά την ημέρα, κυρίως αεροβική που συμβάλλει στην καύση λίπους, βοηθάει στο να καθυστερήσουν οι αλλαγές που «επιβάλλει» η εμμηνόπαυση και αρκούν για να μειώσουν το άγχος και να διατηρήσουν ενεργό τον μεταβολισμό σου. Επίσης η μυϊκή ενδυνάμωση είναι πολύ σημαντική σε αυτές τις ηλικίες, αφού με τη συστηματική άσκηση θα προλάβεις πόνους των αρθρώσεων. 

Αν είσαι 50+

Ιδανικές ασκήσεις: Αεροβική όπως περπάτημα και κολύμπι, πιλάτες, γιόγκα, βάρη.

Γιατί: Οι αυξομειώσεις των επιπέδων των ορμονών μπορεί να οδηγήσουν σε αλλαγές της διάθεσης και η άσκηση είναι ένα εξαιρετικό φάρμακο. Η σωματική άσκηση αναγκάζει το σώμα να απελευθερώσει κάποιες ορμόνες που βελτιώνουν τη διάθεση. Επίσης, σε αυτή τη δεκαετία χάνεται πολύ γρήγορα μεγάλο μέρος του μυϊκού ιστού, το οποίο αντικαθίσταται από λίπος, ενώ επιδεινώνεται η κατάσταση των οστών και των μυών. Ιδιαίτερα οι άνδρες χάνουν αρκετή μυϊκή δύναμη, ενώ οι περισσότερες γυναίκες παίρνουν βάρος. Το περπάτημα και το κολύμπι, δεν επιβαρύνουν τα γόνατα, τα οποία κινδυνεύουν συνήθως από τραυματισμούς σε αυτές τις ηλικίες και οι ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης, με λίγο βάρος αλλά πολλές επαναλήψεις, διατηρούν τη μυική μάζα.

Αν είσαι 60+

Ιδανικές ασκήσεις: Αεροβική στο νερό, βάρη (μία φορά την εβδομάδα) και ασκήσεις για την ενδυνάμωση του πάνω και κάτω μέρος του σώματος, streaching.

Γιατί: Εάν θέλεις να μπορείς να κάθεσαι στο πάτωμα και να παίζεις με τα εγγόνια σου τότε χρειάζεται να παραμείνεις δραστήριος. Όσο πιο ενεργός είσαι τόσο περισσότερη ζωτικότητα έχεις. Το καθημερινό περπάτημα ή το κολύμπι μπορεί να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην υγεία σου ενώ κάποιες διατάσεις βοηθούν πολύ τις δύσκαμπτες αρθρώσεις.