Γυμναστική πριν ή μετά τη δουλειά;

Γυμναστική πριν ή μετά τη δουλειά;

Μπορεί να μη είσαι εκείνος ο τύπος που σηκώνεται με τις κότες για να ασκηθεί ή πάλι να βαριέσαι να πας γυμναστήριο μετά το καταπιεστικό σου οκτάωρο. Είναι καθαρά προσωπικό το πότε θα γυμναστείς, πρωί ή βραδάκι, αλλά δες και ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρονικής ζώνης που θα επιλέξεις να το κάνεις. Πολλοί θα σου πουν ότι, όποια ώρα της ημέρας και αν γυμναστείς, δεν έχει καμία διαφορά κι ότι το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο είτε γυμναστείς στις 6 το πρωί είτε στις 6 το απόγευμα. Οι απόψεις σε αυτό το θέμα ποικίλουν και η συζήτηση παραμένει ανοιχτή αλλά αυτό που έχει σημασία είναι να γυμναστείς, είτε πρωί, είτε βράδυ. Αν και οι ειδικοί δεν έχουν καταλήξει σε κάποια έρευνα που να υποδεικνύει ότι η πρωινή άσκηση είναι καλύτερη από την απογευματινή ωστόσο, υπάρχουν σίγουρα οφέλη και από τις δυο χρονικές ζώνες. Δες ποια είναι και βάλε την άσκηση στο πρόγραμμά σου!

wefit

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΑΝ ΑΣΚΗΘΕΙΣ ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

Θα έχεις ενέργεια

Ρεαλιστικά δες το: όταν εργάζεσαι όλη την ημέρα και είσαι στην πίεση πιστεύεις ότι έχεις το κουράγιο να πας γυμναστήριο μετά το γραφείο; Αν διαπιστώσεις ότι η ενέργειά σου γίνεται χώμα μετά τις 5 – 6 το απόγευμα τότε το πρωί είναι δικό σου. Η γυμναστική απελευθερώνει ενδορφίνες, ορμόνες οι οποίες σου προσφέρουν δύναμη, ευεξία και ενέργεια. Ξύπνησε μισή ώρα πιο νωρίς και τρέξε ή περπάτησε, αν είσαι αρχάριος (αν είσαι προχωρημένος ήδη θα έχεις μπει σε πρόγραμμα). Με αυτόν τον τρόπο θα γεμίσεις ενέργεια και θα καταφέρεις να ανταπεξέλθεις στις υποχρεώσεις σου.

Θα κάψεις πιο γρήγορα λίπος

Εάν γυμναστείς πριν από το πρωινό σου γεύμα με άδειο στομάχι θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά την καύση του λίπους. Το  βράδυ καίγεται όλο το σάκχαρο και ο οργανισμός κινητοποιεί τα αποθηκευμένα λίπη για ενέργεια. Κατά τη διάρκεια της προπόνησης το σώμα σου επιτίθεται στο σάκχαρο και στη συνέχεια στο λίπος. Εάν γυμνάζεσαι πρωί, η ικανότητα του σώματός σου να επιτεθεί στο λίπος είναι μεγαλύτερη, επειδή δεν υπάρχει σάκχαρο.

Θα ενισχύσεις τον μεταβολισμό σου

Η άσκηση ενεργοποιεί τον μεταβολισμό και τον κρατά σε εγρήγορση για αρκετές ώρες, ανάλογα με την έντασή της. Η πρωινή άσκηση θέτει σε λειτουργία το μεταβολισμό από νωρίς, με αποτέλεσμα να καις ακόμα περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Θα βελτιώσεις τη διάθεσή σου

Τα ψυχολογικά οφέλη που θα έχεις από τις πρωινές προπονήσεις είναι μεγάλα. Θα καθαρίσει το μυαλό σου και θα σε φουλάρει με θετική ενέργεια όλη την ημέρα. Οι περισσότεροι πετυχημένοι επαγγελματίες (και πολυεκατομμυριούχοι) κάνουν προπόνηση το πρωί για τον λόγο αυτό.

Θα αδυνατίσεις

Εάν ξεκινάς τη μέρα σου με ήπια προπόνηση θα μειώσεις τα τσιμπολογήματα στη διάρκεια της ημέρας σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Μπρίγκαμ Γιανγκ στις ΗΠΑ.

ΤΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΑΝ ΑΣΚΗΘΕΙΣ ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

Έχεις περισσότερες πιθανότητες για τραυματισμό.

Θα χρειαστείς να κάνεις μια καλή προθέρμανση, ειδικά αν πρόκειται να κάνεις ασκήσεις με αντιστάσεις. Οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι που βρίσκονται ανάμεσα στα σώματα των σπονδύλων και παίζουν τον ρόλο του αμορτισέρ επιτρέποντας τις κινήσεις κάμψης και έκτασης της σπονδυλικής στήλης, μειώνουν την ελαστικότητά τους όταν κοιμάσαι. Εάν η εκτέλεση κάποιων ασκήσεων δεν πραγματοποιηθεί σωστά τότε μπορεί να προκληθεί τραυματισμός. Χρειάζονται περίπου μια ώρα αφότου ξυπνήσεις αυτά τα δισκάκια για να αποκτήσουν την ελαστικότητά τους.

 TΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΑΝ ΑΣΚΗΘΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

Είσαι περισσότερο σωματικά προετοιμασμένος

Αν υποθέσουμε ότι δεν σχολάς πολύ αργά ώστε να είσαι κουρασμένος πάρα πολύ το νευρικό σου σύστημα είναι πιο έτοιμο για προπόνηση από ότι το πρωί. Επιπλέον, έχεις θρέψει τον οργανισμό σου με τροφή. Όλα αυτά συμβάλλουν στο να μπορείς να σηκώσεις μεγαλύτερα βάρη και να κάνεις περισσότερες επαναλήψεις, η οποία θα οδηγήσει στην καύση πολλών θερμίδων κατά τη διάρκεια και μετά την προπόνηση.

Μπορείς να ασκηθείς για περισσότερη ώρα

Μετά τη δουλειά δεν έχεις τόσο μεγάλο πρόβλημα χρόνου, δεν σε κυνηγάνε τα deadlines και οι υποχρεώσεις, ενώ χρειάζεσαι αυτόν τον χρόνο αποσυμπίεσης για να ηρεμήσεις και να αποβάλλεις το άγχος.

Είναι πιο ασφαλές για προπονήσεις δύναμης και αντοχής

Πολλοί ειδικοί συμφωνούν ότι οι εκρηκτικές ασκήσεις καθώς και οι ασκήσεις δύναμης θα πρέπει να γίνονται το βράδυ. Το να κάνεις αυτό το είδος της γυμναστικής το πρωί δεν είναι τόσο αποτελεσματικό ή ασφαλές όσο το απόγευμα.  Επίσης, σύμφωνα με έρευνες για τους περισσότερους ανθρώπους η θερμοκρασία του σώματος και τα επίπεδα των ορμονών τους το διάστημα 5 με 8 το απόγευμα είναι στο αποκορύφωμα τους με αποτέλεσμα να έχουν καλύτερα επιδόσεις τόσο σε αντοχή όσο και σε δύναμη. Επίσης, και η πνευμονική λειτουργία είναι στα καλύτερα της επίπεδα. Οι μύες είναι ζεστοί και ευκίνητοι.

ΤΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΑΝ ΑΣΚΗΘΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

Θα διαταράξεις τον ύπνο σου

Το βράδυ τα επίπεδα της κορτιζόλης σας θα πρέπει να μειώνονται κι όχι να αυξάνονται γιατί αυτό μπορεί να διαταράξει τον ύπνο σου. Η άσκηση, όπως και κάθε άλλος στρεσογόνος παράγοντας, αυξάνει τα επίπεδα της κορτιζόλης. Η κορτιζόλη  που εκκρίνεται στον οργανισμό σου αυξάνει την αρτηριακή πίεση που κι αυτή με τη σειρά της αυξάνει την εγρήγορση.