Αερόβια Vs Αναερόβιας: Ποια καίει καλύτερα;

Αερόβια Vs Αναερόβιας: Ποια καίει καλύτερα;

Γίνεται πολύ συζήτηση για το ποια άσκηση παρέχει τα καλύτερα αποτελέσματα στην απώλεια βάρους. Ας δούμε τις διαφορές.

wefit

Αερόβια Vs Αναερόβιας: Ποιες είναι οι διαφορές

Η αερόβια άσκηση είναι οποιαδήποτε δραστηριότητα γίνεται σε χαμηλή κυρίως ένταση και μπορεί να διατηρηθεί για μεγάλες χρονικές περιόδους. Για παράδειγμα, μια αερόβια προπόνηση διαρκεί συνήθως μισή ώρα έως 45 λεπτά. Οι αερόβιες ασκήσεις καταναλώνουν πολύ οξυγόνο για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών με τη χρήση του αερόβιου μεταβολισμού. Η ένταση αυτών των ασκήσεων έχουν καρδιακή συχνότητα μεταξύ 60-85%. Ας πάμε πίσω στα βασικά για να το κατανοήσουμε πλήρως. Όταν το σώμα ενός ατόμου είναι σε κατάσταση ηρεμίας, τα κύτταρα χρησιμοποιούν οξυγόνο ή αερόβια αναπνοή για να συμβάλλουν στη διαδικασία της διάσπασης των τροφών και της μετατροπής τους σε ενέργεια και θρεπτικών συστατικών προκειμένου να χρησιμοποιηθούν από το σώμα. Αυτή η ενέργεια στη συνέχεια αποθηκεύεται έως ότου χρειαστεί από το σώμα. Κατά τη διάρκεια της αερόβιας άσκησης, χρησιμοποιούμε αυτήν την ενέργεια για να ασκηθούμε. Όταν η καρδιακή συχνότητα είναι χαμηλή και διατηρείται σε ένα συγκεκριμένο χαμηλό ρυθμό, τα κύτταρα συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την αερόβια αναπνοή. Αν, από καθιστή θέση σηκωθούμε και κάνουμε μια αργή βόλτα, αυτό αυξάνει την πρόσληψη οξυγόνου με την αναπνοή. Τα κύτταρα λειτουργούν ταχύτερα και απαιτούν περισσότερο οξυγόνο για να κάψουν την ενέργεια. Η αερόβια χρησιμοποιεί γλυκογόνο και λίπος. Σε ενδιαφέρει: Ξεκίνησες γυμναστήριο; Να τι να φας μετά από αερόβια προπόνηση (για αρχάριους και προχωρημένους)

Η αναερόβια άσκηση έχει πολύ μικρή διάρκεια και υψηλή ένταση, επειδή το σώμα πρέπει να παράξει ενέργεια πολύ γρήγορα, χωρίς τη βοήθεια οξυγόνου ενώ ενεργοποιείται και ο σχηματισμός γαλακτικού οξέος. Οι αναερόβιες ασκήσεις χρησιμοποιούνται συχνά για την εκπαίδευση του μεταβολισμού των αθλητών σε αθλήματα αντοχής, όπου απαιτούνται σύντομες εκρήξεις ενέργειας και ταχύτητας. Έτσι λοιπόν όταν ένα άτομο από ένα γρήγορο περπάτημα αρχίζει να τρέχει, μπορεί να τρέξει μόνο για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και να επιστέψει στο περπάτημα για να αναπνεύσει. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, τα κύτταρα χρησιμοποιούν το οξυγόνο για την παραγωγή ενέργειας και την παραγωγή γλυκογόνου από τους μυς. Το γλυκογόνο καίγεται όταν απουσιάζει το οξυγόνο και δημιουργεί το γαλακτικό οξύ ως υποπροϊόν. Το γαλακτικό οξύ προκαλεί τους μυς να βιώσουν κούραση και το σώμα νιώθει κούραση αφού εμποδίζει την παραγωγή ενέργειας δημιουργώντας στο σώμα ένα όξινο περιβάλλον που τελικά εμποδίζει τη συστολή των μυών. Για το λόγο αυτό, κανείς δεν μπορεί να συνεχίσει κανείς να τρέχει γρήγορα ή να κάνει ποδήλατο με μεγάλη ταχύτητα. Η αναερόβια χρησιμοποιεί μόνον γλυκογόνο. Για δες κι αυτό: Το μεγάλο δίλημμα: αερόβια ή βάρη; Ποιο να κάνεις πρώτο;

  

Αερόβιας Vs αναερόβιας άσκησης

  

 

Αερόβια

Αναερόβια

Ορολογία 

 

Αερόβια προέρχεται από το αέρο- που σημαίνει αέρας ή οξυγόνο

 

Αναερόβια προέρχεται από έναν συνδυασμό αν- και αέρα, που σημαίνει χωρίς οξυγόνο

 

Διαδικασία

Χρησιμοποιεί οξυγόνο για την παραγωγή ενέργειας

 

Χρησιμοποιεί γλυκογόνο για την παραγωγή ενέργειας

 

Διάρκεια

Μεγάλες προπονήσεις - περίπου ½ ώρα έως μια ώρα

Μικρές προπονήσεις - περίπου λίγα δευτερόλεπτα έως 5 λεπτά

Ένταση

Χαμηλή

Υψηλή

Κόπωση

Αργή

Γρήγορη

Ασκήσεις

 

 

Απώλεια βάρους

 

Cardio, ελλειπτικό, τζόκινγκ 

Η αερόβια έχει μεγαλύτερη κατανάλωση θερμίδων κατά τη διάρκεια της προσπάθειας αλλά μικρότερη συνολική δαπάνη επειδή έχει μικρότερη μεταβολική λειτουργία.

Σπριντ, άρση βαρών

Η αναερόβια καταναλώνει τις μισές θερμίδες σε σχέση με την αερόβια αλλά ο βασικός μεταβολικός ρυθμός είναι αυξημένος και ο μυς είναι πιο ενεργός μεταβολικά.

Συμπέρασμα

Ενώ πολλοί πιστεύουν ότι η αερόβια είναι πιο αποτελεσματική από την αναερόβια στην καύση θερμίδων και λίπους, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η ενσωμάτωση και των δύο μορφών άσκησης στην προπόνηση είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να χάσεις βάρος και να τονώσεις όλο σου το σώμα. Η διαλειμματική προπόνηση μπορεί να αποδώσει μέγιστα οφέλη συνδυάζοντας και τα δυο είδη δραστηριότητας.

Φίλια Μητρομάρα