Χαλάει η σκόνη πρωτεΐνης αν τη μαγειρέψεις ή τη βάλεις στην κατάψυξη;

Χαλάει η σκόνη πρωτεΐνης αν τη μαγειρέψεις ή τη βάλεις στην κατάψυξη;

Διάβασες κι εσύ για το τέλειο κέικ πρωτεΐνης που θα σου δώσει την ενέργεια που χρειάζεσαι για την προπόνηση και θα σε βοηθήσει στην αποκατάσταση; Σκέφτηκες όμως ότι μπορεί οι ακραίες θερμοκρασίες να αλλοιώσουν τις ιδιότητες της σκόνης πρωτεΐνης και να μειώσουν την ποσότητα των αμινοξέων που σε βοηθούν να χτίσεις μυϊκή μάζα;

wefit

       

Πιθανότατα να έχεις ακούσει ότι η υψηλή ή η χαμηλή θερμοκρασία μπορεί να βλάψει την ποιότητα της σκόνης πρωτεΐνης μειώνοντας έτσι την ικανότητά της να σε βοηθήσει να χτίσεις μυική μάζα και να πάνε τα χρήματά σου χαμένα. Μάθε πότε χαλάει η σκόνη πρωτεΐνης: αν τη μαγειρέψεις ή εάν τη βάλεις στην κατάψυξη;

 Αν τη βάλεις στην κατάψυξη

Δεν θα πρέπει να ανησυχείς ότι θα χάσει τα θρεπτικά του συστατικά ένα smoothie πρωτεΐνης σε σκόνη αν το βάλεις την κατάψυξη. Το πάγωμα τη διάρκεια της νύχτας θα κρατήσει την πρωτεΐνη ανέπαφη. Φρόντισε όμως να αναμίξεις όλα τα συστατικά που θέλεις να προσθέσεις στο smoothie σου πριν το βάλεις στην κατάψυξη. Ακόμα και αν δεν είναι ακριβώς η ίδια γεύση ή και υφή θα πάρεις τα ίδια θρεπτικά συστατικά που θα έπαιρνες αν δεν το έβαζες στην ψύξη. Εάν χρησιμοποιείς γάλα ή φρούτα και λαχανικά, απλά πάγωσέ το αμέσως (αντί να το αφήνεις σε θερμοκρασία δωματίου) για να μη χάσεις τα αντιοξειδωτικά τους.

Διάβασε σχετικά: Αυτές είναι οι 9 καλύτερες πηγές πρωτεϊνης για αποκατάσταση

 Αν τη μαγειρέψεις

Εκείνο που μπορεί να αλλάξει το μαγείρεμα είναι ίσως τη δομή της πρωτεΐνης. Η διαδικασία της αλλοίωσης συμβαίνει όταν το σχήμα και η δομή των αμινοξέων της πρωτεΐνης αρχίζουν να αλλάζουν. Δηλαδή η σκόνη πρωτείνης χάνει τη "δευτερογενή" και "τριτογενή" δομή της το οποίο σημαίνει ότι χάνει κάποιες από τις ιδιότητές της όπως π.χ. τη διαλυτότητα. Αυτό σημαίνει αργή απορρόφηση και δυσκολία στην πέψη. Αλλά αυτή η διαδικασία δεν είναι ίδια για κάθε πηγή πρωτεΐνης όπως τα αυγά, το ψάρι, το κοτόπουλο κ.λπ. Το σώμα σου εξακολουθεί να απορροφά την ίδια ποσότητα πρωτεΐνης, είτε την τρως μαγειρεμένη είτε όχι. Η θέρμανση της σκόνη πρωτεΐνης ίση ή μεγαλύτερη από 70 βαθμούς Κελσίου αλλοίωνει τον ορό γάλακτος, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Dairy Research. Συγκεκριμένα, η θερμότητα μειώνει τη βιοδιαθεσιμότητα των αμινοξέων που σημαίνει ότι το σώμα σου χρειάζεται περισσότερο χρόνο αφομοίωσης χρησιμοποιώντας την πρωτεΐνη. Τι μπορείς να κάνεις: μη μαγειρεύεις την πρωτεΐνη σου. Δοκίμασε να την αναμείξεις στο πλιγούρι ή σε ένα shaker.

Φίλια Μητρομάρα