Υγιεινές τροφές που δεν είναι πάντα τόσο υγιεινές

Υγιεινές τροφές που δεν είναι πάντα τόσο υγιεινές

Καθημερινά ακούμε για διάφορες υγιεινές τροφές (τουλάχιστον έτσι πλασάρονται), οι οποίες τελικά δεν είναι πάντα αυτό που υπόσχονται. Σας παραθέτουμε μια μίνι λίστα προϊόντων, υπό ποιές προϋποθέσεις είναι υγιεινές και πότε δεν είναι.

wefit

Μπάρες Δημητριακών

Τις έχουμε φάει όλες. Σύμφωνοι, οι  μπάρες έχουν πρωτεΐνη. Σοκολατένιος πειρασμός γεμάτος ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά (τσεκάρετε saturated fats στο πινακάκι πίσω), πασαλισμένος με λίγη πρωτεΐνη από σόγια ή γάλα σε σκόνη. Μια μπάρα δημητριακών γνωστής εταιρίας για παράδειγμα έχει 6,9 γρ. πρωτεΐνης στα 100 γρ. Η μπάρα είναι των 30 γραμμαρίων. Οπότε γιατί συζητάμε τώρα, για περίπου 2.3 γρ. πρωτεΐνης; 432 θερμίδες ανά 100 γρ, δηλαδή περίπου 140 θερμίδες ανά μπάρα; Thanks but no thanks

Μπιφτέκι vegeterian

Λάδι σόγιας με το λίτρο για να μοιάζει με μπέργκερ, κορεσμένα λιπαρά και μισό κιλό τυρί ανά μπιφτέκι. Aς μην το απορρίψουμε όμως ακόμα: Τρίψε καρότο, κολοκυθάκι, τρίψε φρυγανιά ολικής άλεσης, πρόσθεσε ελαιόλαδο, κρεμμυδάκι χλωρό ψιλοκομμένο και βάλε διάσπαρτη λίγη μοτσαρέλα για τοστ, καλύτερα τριμμένη. Πιο φθηνά, πιο αγνό και έχεις διαλέξει όλα τα υλικά. Μπράβο σου!

Χωρίς Γλουτένη

Όπως θα δεις και εδώ, τα προϊόντα χωρίς γλουτένη είναι ένας τρόπος να σου δημιουργήσουν μια ανάγκη. Το ότι οι διασημότητες του Χόλιγουντ τρώνε τρόφιμα ΧΓ δεν είναι επιχείρημα ή κριτήριο, επειδή θα έτρωγαν και τα παιδιά τους αν τους το έλεγε ο διατροφολόγος τους. Πολλά προϊόντα ΧΓ, έχουν τις ίδιες ή και περισσότερες θερμίδες από αυτά με γλουτένη. Συν τοις άλλοις με 5 ευρώ παίρνεις μακαρόνια, σάλτσα, τυρί και μια μπύρα χωρίς αλκόολ. Αλλιώς παίρνεις μπισκότα χωρίς γλουτένη των 150 γρμ. Μόνο αν έχεις δυσανεξία στην γλουτένη.

Πολύσπορα προϊόντα

Δεν σημαίνει ΤΙΠΟΤΑ παραπάνω από το ότι έχουν χρησιμοποιηθεί παραπάνω από ένα είδος άλευρου ή δημητριακού. Μπορεί να είναι κάτι από καλαμποκάρευρο, αλεύρι σόγιας και αλεύρι σίτου. Αν κοιτάξεις τα συστατικά και δεις από σιτάρι ολικής άλεσης (whole weat) ή ολόκληρο καλαμπόκι (whole corn), τότε κάτι κερδίζεις

Προϊόντα με αντιοξειδωτικά και βιταμίνες

Δημητριακά για πρωινό με βιταμίνες, αναψυκτικά με αντιοξειδωτικά, energy drinks με βιταμίνες και η λίστα δεν τελειώνει. Οι βιταμίνες και τα αντιοξειδωτικά δεν προέρχονται από μούρα για παράδειγμα, αλλά είναι συνθετικές βιταμίνες εργαστηρίου με χημική επεξεργασία που δεν είναι και η καλύτερη πηγή πρόσληψης βιταμινών. Τα μούρα (μπλάκμπερι, μπλούμπερι, γκόντζι κτλ) είναι ακριβά διότι τα πιο πολλά μαζεύονται με το χέρι, εσύ πως θα τα πάρεις σε ποτό με 1,5 ευρώ; Ή στις εταιρίες έχασαν το μυαλό τους, ή πίνεις νερό, με χρωστικές και λίγες συνθετικές βιταμίνες. Ένα από τα δύο.

Μηδέν τοις εκατό σάλτσες

Μουστάρδα, μαγιονέζα, κέτσαπ, Thousand Island με 0% λιπαρά. Πρώτα απ''ολα χρειάζεσαι και λίγα λιπαρά στην σαλάτα σου, γιατί αλλιώς θα θέλεις να βοσκήσεις ένα μικρό περιβολάκι για να χορτάσεις. Ύστερα πως θα απορροφήσει το σώμα σου τις λιποδιαλυτές βιταμίνες της ολόφρεσκης σαλάτας χωρίς λίγο λίπος; Low fat ή λίγη πλήρης σάλτσα είναι ότι πρέπει.  

*0% παγωτά

'Αντε και το αφαίρεσαν το λίπος από το γάλα (αποβουτύρωση=γάλα σε σκόνη). Όταν το παγωτό έχει την μισή Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, τον Παπαδόπουλο αυτοπροσώπως και τα μπισκότα του, δεν κάνεις δουλειά. Άλλο 0% λιπαρά και άλλο Sugar Free. Μπορεί να είναι και SF και να έχει λακτόζη φρουκτόζη και τα πάντα. Δεν τους πιάνεις πουθενά.

Θα σε πάρουν με τα γιαούρτια

Είναι το στραγγιστό γιαούρτι και τα γιαούρτια. Το στραγγιστό είναι αυτό με την πρωτεΐνη, με τα ελάχιστα φυσικά σάκχαρα και τα άλλα γιαούρτια είναι με χρωστικές, συντηρητικά, τεχνητές γεύσεις, πολύ Νάτριο, αλάχιστη πρωτεΐνη. Όταν ακούτε για τα οφέλη του γιαουρτιού είναι για το Greek Yogourt (το στραγγιστό που λέμε ντε!). 

Υ.Γ. Ναι το ξέρουμε, είμαστε το αγγελάκι πάνω από τον ώμο σου.