Ιδιότητες της ντομάτας που δεν γνωρίζατε.

Ιδιότητες της ντομάτας που δεν γνωρίζατε.

Το άρθρο θα μπορούσε να λέγεται Πέρα Από Το Λυκοπένιο, γιατί κάθε φορά που κάποιος γράφει για ιδιότητες της ντομάτας που δεν ξέρατε, θα γράψει ακριβώς για το λυκοπένιο. Θα κάνουμε και εμείς την αναφορά, αλλά προσθέτωντας καινούρια στοιχεία, ενώ παράλληλα θα σας μιλήσουμε και για τα υπόλοιπα συστατικά που κάνουν την ντομάτα τόσο πολύτιμη!

wefit

Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, ενώ περιέχουν 4 συστατικά που κάνουν την διαφορά: το λυκοπένιο, την αισκουλίνη Α, την τοματιδίνη και την χαλκοναρινγενίνη. Αυτές οι 4 ουσίες έχουν αντιφλεφμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, με αποτέλεσμα η ντομάτα να έχει τις αντικαρκινικές και ευεργετικές ιδιότητες υπέρ της καρδιάς! Επίσης οι ντομάτες έχουν Βιταμίνες Α, Β6 και Κ, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο και ποτάσιο.

Το λυκοπένιο στις ντομάτες παίζει σημαντικό ρόλο και στην υγεία των οστών. Το πανεπιστήμιο του Τορόντο όρισε δίαιτα 4 εβδομάδων, αφαιρώντας τις πηγές λυκοπένιου από γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.  Αυτές εμφάνισαν σημαντικά σημάδια μείωσης στα μέταλλα των οστών. Σε επόμενο χρόνο οι ερευνητές θα ψάξουν αν τα χαμηλά επίπεδα λυκοπενίου προκαλούν κακή αντιοξειδωτική άμυνα στα κύτταρα των οστών.

Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι δύο ντομάτες την ημέρα για 4 εβδομάδες, έδωσαν εκπληκτική αύξηση της HDL χοληστερίνης ή οποία εμπόδισε την LDL χοληστερόλη από το να συσσωρευτεί στις αρτηρίες (αθηροσκλήρωση). Άλλο πείραμα έδειξε ότι η κατανάλωση ντομάτας εμποδίζει τα αιμοπετάλια από το να κολλήσουν (συσφιχθούν) μεταξύ τους, λειτουργώντας όπως ακριβώς το κόκκινο κρασί!.

Η Α-τοματίνη και το λυκοπένιο επιτίθενται σε καρκινικά κύτταρα, λειτουργώντας αποτρεπτικά στον καρκίνο του μαστού και του προστάτη, μειώνοντας ταυτόχρονα το ρίσκο εμφάνισης. Μαγειρεμένες περιέχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά, ενώ με την προσθήκη ελαιόλαδου, υπάρχει καλύτερη απορρόφηση από τον οργανισμό.

Μια ντομάτα 100 γραμμαρίων έχει 18 θερμίδες και 1.2 γραμμάρια φυτικών ινών. Μπορεί να ενταχθεί άφοβα σε κάθε διατροφή, ενώ η χαμηλή της θερμιδική αξία, σου δίνει το περιθώριο να βάλεις λίγο ελαιόλαδο παραπάνω!