Τι μπορεί να κάνουν δύο ακτινίδια τη μέρα;

Τι μπορεί να κάνουν δύο ακτινίδια τη μέρα;

Υπάρχει μια σημαντική επίδραση της κατανάλωσης ακτινίδιων κάθε μέρα, λέει νέα μελέτη, η οποία δείχνει ότι μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση των επιβλαβών ελευθέρων ριζών.

wefit

Όταν σκέφτεσαι τα αγαπημένα σου φρούτα, τι έρχεται στο μυαλό σου; Οι μπανάνες, τα πορτοκάλια και τα μήλα τείνουν να είναι τα φρούτα που καταναλώνονται περισσότερο κάθε χρόνο, αλλά πού βρίσκονται τα ακτινίδια; Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι αυτά τα φρούτα μπορεί να έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, με ένα από τα οποία να είναι πολύ σημαντικό και να αφορά την αποκατάσταση έπειτα από έντονη άσκηση.

Δύο ακτινίδια την ημέρα το στρες κάνει πέρα

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrients, οι ελίτ δρομείς που έτρωγαν δύο ακτινίδια την ημέρα για ένα μήνα μείωσαν την οξειδωτική βλάβη από την έντονη σωματική άσκηση. Οι αθλητές που προπονούνται συνήθως σε υψηλή ένταση τείνουν να λαμβάνουν μεγάλη ποσότητα οξυγόνου όταν γυμνάζονται. Ενώ το οξυγόνο είναι απαραίτητο για τη μυϊκή συστολή, η εισπνοή πάρα πολλών ουσιών μπορεί επίσης να αυξήσει τον αριθμό των ελεύθερων ριζών στο σώμα σου. Με τη σειρά του, εμφανίζεται οξειδωτικό στρες, το οποίο περιγράφεται ως ανισορροπία μεταξύ ελεύθερων ριζών και αντιοξειδωτικών.

Τι είναι το οξειδωτικό στρες;

Με την πάροδο του χρόνου, το οξειδωτικό στρες μπορεί να βλάψει το DNA, καθώς και τους απαραίτητους λιπώδεις ιστούς και πρωτεΐνες στο σώμα σου. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να προκύψουν διάφορα προβλήματα υγείας, όπως υπέρταση, διαβήτης, αθηροσκλήρωση και ακόμη και νόσος του Αλτσχάιμερ. Εκτός από την εντατική προπόνηση, το οξειδωτικό στρες μπορεί να προκληθεί από την κατάποση φυτοφαρμάκων από φρούτα και λαχανικά που δεν είναι βιολογικά, από την ατμοσφαιρική ρύπανση και ακόμη και με κατανάλωση διατροφής με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, λίπος και αλκοόλ.

Με τόσους πολλούς πιθανούς παράγοντες που συμβάλλουν στην αύξηση των ελεύθερων ριζών, είναι σημαντικό να τρως τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά για να αποκαταστήσεις την ισορροπία. Και το ακτινίδιο μπορεί να είναι το αουτσάιντερ φρούτο που δεν σκέφτηκες ποτέ να φας για να αυξήσεις τα αντιοξειδωτικά σου επίπεδα.

Ακόμα κι αν δεν είσαι αθλητής, τα ακτινίδια μπορεί να σε βοηθήσουν να αποφύγεις το οξειδωτικό στρες που προκαλείται από περιβαλλοντικούς και διατροφικούς παράγοντες.  

Η μελέτη

Για τη μελέτη, ερευνητές στην Ιαπωνία χρησιμοποίησαν 30 άνδρες δρομείς μεσαίων και μεγάλων αποστασέων, ηλικίας κολλεγίου, οι οποίοι εκτέθηκαν σε οξειδωτικό στρες που προκλήθηκε από την προπόνηση. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες έλαβαν οδηγίες να τρώνε δύο ακτινίδια την ημέρα για δύο μήνες χωρίς άλλες αλλαγές στη διατροφή τους και οι άλλοι μισοί δεν κατανάλωσαν καθόλου ακτινίδια. Στο τέλος της μελέτης, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι έτρωγαν ακτινίδια δύο φορές την ημέρα μείωσαν τις επιζήμιες επιπτώσεις του οξειδωτικού στρες στο σώμα τους αυξάνοντας τα επίπεδα των αντιοξειδωτικών τους.

Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι τα ακτινίδια περιέχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες που μπορεί να καταπολεμήσουν την οξειδωτική βλάβη του DNA. Μία μελέτη δείχνει ακόμη ότι τα αντιοξειδωτικά και η βιταμίνη C που υπάρχουν στα ακτινίδια μπορούν να βοηθήσουν στη θεραπεία του άσθματος.

Πηγές

www.mdpi.com

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

thorax.bmj.com