Τι είναι αυτό που σε μεθάει γρηγορότερα;

Τι είναι αυτό που σε μεθάει γρηγορότερα;

H Τσικνοπέμπτη είναι εδώ! Το αλκοόλ ρέει. Το hangover (και τη χοληστερίνη) δεν το αποφεύγεις.

wefit

Πίνεις αλκοόλ με άδειο στομάχι; Μεθάς γρηγορότερα. Νόμος. Αλλά μερικές φορές, ακόμη και με γεμάτο στομάχι, μπορεί και πάλι να μεθύσεις πιο γρήγορα από ότι συνήθως. Τι σημαίνει αυτό; Ότι για κάποιον λόγο μειώνεται η αν(τ)οχή σου στο αλκοόλ και αυξάνεται η επιθυμία σου να κάνεις τρέλες! Μάθε τι είναι αυτό που σε μεθάει γρηγορότερα.

Διάβασε: Hangover: Έκανες «κεφάλι»; Να πως θα το σηκώσεις και πάλι!

Δεν πας γυμναστήριο

Το ποσοστό του λίπους στο σώμα σε σχέση με τη μυϊκή μάζα παίζει σημαντικό ρόλο. Επειδή το αλκοόλ είναι πιο εύκολα διαλυτό στο νερό απ' ότι στο λίπος, ένα άτομο βάρους με περισσότερη μυϊκή μάζα και λιγότερο λίπος επηρεάζεται λιγότερο από το αλκοόλ σε σχέση με κάποιον που έχει περισσότερο σωματικό λίπος και λιγότερη μυική μάζα.

Είσαι κρυωμένος

Όταν είσαι άρρωστος έχεις περισσότερες πιθανότητες ο οργανισμός σου να είναι ήπια αφυδατωμένος, κάτι που μπορεί να προκαλέσει την συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα σου. Αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχει λιγότερο νερό στο αίμα  για να «αραιώσει» το αλκοόλ. Ως αποτέλεσμα, η ποσότητα του αλκοόλ συσσωρεύεται με αποτέλεσμα το μεθύσι να το έχεις εξασφαλισμένο από το πρώτο ποτηράκι! Επιπλέον, κάποια φάρμακα προκαλούν υπνηλία, όπως τα αντιισταμινικά για το συνάχι, τα οποία αν συνδυαστούν με αλκοόλ μπορεί να σε κάνουν να νιώσεις ακόμη χειρότερα.

Έχεις αδυνατίσει

Όταν χάνεις το 10% του σωματικού σου βάρους, χρειάζεσαι λιγότερο αλκοόλ για να μην μεθύσεις. Εφόσον έχεις λιγότερα κιλά υπάρχει λιγότερο νερό στο σώμα σου. Αν καταναλώσεις την ίδια ποσότητα αλκοόλ που κατανάλωνες όταν ήσουν πιο βαρύς τότε θα μεθύσεις πιο εύκολα. Φαντάσου το σώμα σου σαν ένα ποτήρι νερό. Αν ρίξεις λίγο αλκοόλ σε ένα γεμάτι ποτήρι νερό η συγκέντρωση θα είναι χαμηλότερη από ό, τι αν ρίξεις λίγο αλκοόλ σε μισό ποτήρι νερό. 

Διάβασε: Τι να πιεις όταν κάνεις δίαιτα;

Έχεις περάσει τα 25 (εδώ και χρόνια)

Περνώντας το κατώφλι των 30 και μετά θα παρατηρήσεις ότι δεν μπορείς να κατεβάζεις τις μπύρες όπως έκανες ως φοιτητής. Επειδή ο εγκέφαλος των εφήβων και των νεαρών ενηλίκων δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως, επεξεργάζονται το αλκοόλ διαφορετικά από εκείνους που περνούν τα 25.

Έχεις αλλάξει ημισφαίριο

Εάν οι γιορτές για σένα είναι η ευκαιρία να ταξιδέψεις σε μια άλλη, μακρινή χώρα τότε η αλλαγή ώρας επηρεάζει τον κιρκαδικό ρυθμό του σώματός σου. Κι όταν ο κιρκαδικός ρυθμός μεταβληθεί τότε και οι μεταβολικές λειτουργίες επηρεάζονται. Ως αποτέλεσμα, το συκώτι σου να επεξεργάζεται λιγότερο αλκοόλ από ότι συνήθως. Ωστόσο, οι συνέπειες του jet lag δεν διαρκούν πολύ. Μόλις το σώμα σου προσαρμοστεί στην αλλαγή ώρας-θα χρειαστεί περίπου μία ημέρα –το συκώτι σου θα αναλάβει την σκληρή δουλειά.