Τα ζυμαρικά δεν σε παχαίνουν αν ξέρεις πώς να τα φας!

Τα ζυμαρικά δεν σε παχαίνουν αν ξέρεις πώς να τα φας!

Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η επιστήμη έδωσε στους λάτρεις των ζυμαρικών ένα χαρούμενο νέο: πρόσφατα κυκλοφόρησε μελέτη που φαίνεται να απομυθοποιεί τη θεωρία που θέλει την κατανάλωση  ζυμαρικών να παχαίνει. Αυτό όμως σημαίνει ότι μπορείς όντως να τρως τα αγαπημένα ζυμαρικά χωρίς πρόβλημα;

wefit

Τί έδειξε η έρευνα

Ο Γιώργος Πούνης, ναι Έλληνας ήταν ο επικεφαλής της έρευνας, μαζί με ερευνητές του Μεσογειακού Νευρολογικού Ινστιτούτου Neuromed σε δημοσίευση του στο περιοδικό Nutrition & Diabetes, μελέτησε στοιχεία από δύο μεγάλες επιδημιολογικές μελέτες που περιλάμβαναν συνολικά πάνω από 23.000 ανθρώπους στην Ιταλία. Το συμπέρασμά της έρευνας είναι ότι η κατανάλωση ζυμαρικών δεν συνδέεται με αυξημένη παχυσαρκία. Αντίθετα, μπορεί να βοηθά στο αδυνάτισμα. Αλλά τα ευρήματα, που δημοσιεύτηκαν και στο περιοδικό Nature, εστιάζουν στις συσχετίσεις που στην πραγματικότητα αυτές δεν αποδεικνύουν τίποτα. 

Σε ενδιαφέρει: Είσαι μακαρονάς; 5 τρόποι για να κάνεις τα ζυμαρικά σύμμαχο στη δίαιτά σου

Τι να προσέχεις

Υπάρχουν μερικές πολύ σημαντικές λεπτομέρειες που αξίζει να γνωρίζεις προτού ξεκινήσεις να τρως  μακαρόνια με κιμά κάθε μέρα.   

1 Μην τρως όλο το πακέτο

Πρώτα απ 'όλα, ισχύει ακόμη ότι δεν μπορείς να φας πολύ ζυμαρικό. Αν για παράδειγμα κατεβάζεις μισό κουτί σε ένα γεύμα (δηλαδή 250 γραμμάρια άβραστα, βρασμένα αυξάνεται ο όγκος τους), θα έχεις πρόβλημα. Το βασικό είναι να καταναλώνεις μία μερίδα που σημαίνει ότι η μερίδα κυμαίνεται από μισό φλιτζάνι έως ένα φλιτζάνι ως συνοδευτικό ή 2 φλιτζάνια εάν φας σκέτα τα μακαρόνια σου.

2 Δώσε προσοχή στις λεπτομέρειες

Τα ζυμαρικά από μόνα τους δεν παχαίνουν. Περιέχουν σελήνιο που προστατεύει τα κύτταρα επειδή έχει αντιοξειδωτική δράση, ασβέστιο το οποίο βοηθάει στο σχηματισμό και την ενδυνάμωση των οστών, βιταμίνη Β1 που βοηθάει στο μεταβολισμό των υδατανθράκων και αυξάνει την ικανότητα εκμάθησης, βιταμίνη Β2 που παράγει αντισώματα, σύνθετους υδατάνθρακες που χαρίζουν ενέργεια και αρκετές φυτικές ίνες που συμβάλλουν στην υγεία του πεπτικού. Δώσε μεγάλη προσοχή στις σάλτσες, την κρέμα γάλακτος, το βούτυρο διότι αυτά το απογειώνουν θερμιδικά.

Σε ενδιαφέρει: Να φάω ζυμαρικά πριν την άσκηση ή όχι;

Οι κανόνες για να τρως σωστά τα ζυμαρικά σου

Μπορείς να καταναλώνεις μακαρόνια:

  • με άφθονα λαχανικά,
  • λίγη άπαχη πρωτεΐνη, όπως 2 κουταλιές της σούπας κιμά ή κάποιο άπαχο κρέας π.χ. κοτόπουλο, γαλοπούλα, μοσχάρι,
  • σκέτα με λίγο τριμμένο τυρί ή με 2 κουταλιές της σούπας κόκκινη σάλτσα.
  • Απέφευγε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως τα λευκά ζυμαρικά και προτίμησε τους σύνθετους όπως τα ολικής, οι οποίοι αποτελούν το καλύτερο καύσιμο του οργανισμού σου, μιας και η αργή διάσπασή τους διατηρεί την ενέργεια στο σώμα σου για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Φίλια Μητρομάρα