Τα συμπληρώματα διατροφής που φτιάχνουν μεταβολισμό 20άρη!

Τα συμπληρώματα διατροφής που φτιάχνουν μεταβολισμό 20άρη!

Ο μεταβολισμός είναι η διαδικασία που χρησιμοποιεί ο οργανισμός για να διασπάσει τα τρόφιμα και τα θρεπτικά συστατικά για ενέργεια και για να υποστηρίξει διάφορες λειτουργίες. Αν και ο όρος μεταβολισμός περιγράφει όλες αυτές τις χημικές αντιδράσεις στο σώμα μας ωστόσο, ο όρος μεταβολισμός χρησιμοποιείται συχνά για τον μεταβολικό ρυθμό ή τον αριθμό των θερμίδων που καίμε. Όσο υψηλότερος είναι, τόσο περισσότερες θερμίδες καίγονται και τόσο πιο εύκολο είναι να χάσεις βάρος και να το διατηρήσεις.

Έχοντας ένα υψηλό μεταβολισμό μπορεί επίσης να σου δώσει ενέργεια και να σε κάνει να νιώθεις καλύτερα. Εκτός από την άσκηση και τη διατροφή αυτά τα συμπληρώματα μπορούν να ενισχύσουν τον μεταβολισμό σου και να τον κάνουν να καίει σαν 20άρης!

Να θυμάσαι πως ό,τι τρώμε επηρεάζει πάντα το μεταβολισμό μας.

Σίδηρος

Το σώμα χρειάζεται σίδηρο για υγιή ανάπτυξη και ενεργό μεταβολισμό. Ο σίδηρος είναι επίσης σημαντικός για τη σωστή λειτουργία των κυττάρων και τη δημιουργία ορισμένων ορμονών και απαραίτητος για τη μεταφορά οξυγόνου στα ερυθρά αιμοσφαίρια. Τα ερυθρά αιμοσφαίρια μεταφέρουν οξυγόνο προς και από τους μυς και τους ιστούς στο σώμα.

Εάν ένα άτομο έχει χαμηλά επίπεδα σιδήρου, μπορεί να μην στέλνει αρκετό οξυγόνο στους μυς του. Οι μύες που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε οξυγόνο δεν μπορούν να κάψουν λίπος για ενέργεια, όπως θα έπρεπε, ενώ τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου παρεμποδίζουν τη λειτουργία του μεταβολισμού.

Βιταμίνη D

Εάν υπάρχει ένα συμπλήρωμα που θα έπρεπε να παίρνουν οι περισσότεροι Έλληνες αυτό είναι η βιταμίνη D. Είναι απαραίτητη για τη διατήρηση του μυϊκού ιστού που διατηρεί ενεργό τον μεταβολισμό. Ενώ μπορείς να πάρεις το 90% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας (400 IU) από μια μερίδα σολομού, ένα καθημερινό συμπλήρωμα είναι πολύ πιο βολικό. Άλλες πηγές της βιταμίνης D είναι ο τόνος, το εμπλουτισμένο γάλα και τα δημητριακά και τα αυγά.

Μαγνήσιο

Χωρίς μαγνήσιο, οι χημικές αντιδράσεις που παράγουν ενέργεια στο σώμα δεν μπορούν να συμβούν. Αυτό σημαίνει ότι το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για τον μεταβολισμό και την παραγωγή ενέργειας. Μαγνήσιο μπορείς να βρεις σε ξηρούς καρπούς και σπόρους, όσπρια, σπανάκι, μπανάνες, σολομό, πατάτες κ.λπ.

Πράσινος καφές

Το chlorogenic acid είναι ένα από τα κύρια συστατικά του πράσινου καφέ. Είναι ένα ισχυρό φυσικό αντιοξειδωτικό που πολεμά τις ελεύθερες ρίζες, επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και τονώνει τους μυς. Καινούριες μελέτες έδειξαν ότι ο πράσινος καφές μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση του μεταβολισμού και στη μείωση του σωματικού βάρους.

CLA

Το CLA εμπλέκεται στον μεταβολισμό του λίπους. Κλινικές μελέτες απέδειξαν ότι το CLA συμβάλλει στη διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ του λίπους και της άλιπης μάζας σώματος, σε άτομα που ακολουθούν έναν τρόπο ζωής που περιλαμβάνει μια υγιή δίαιτα και τακτική σωματική άσκηση. Για τον λόγο αυτό το CLA συστήνεται συχνά από τους ειδικούς της διατροφής σε άτομα που ακολουθούν δίαιτα χαμηλή σε λίπος.

Πράσινο τσάι

Μελέτη του Penn State Animal διαπίστωσε ότι η άσκηση σε συνδυασμό με το πράσινο τσάι μπορεί πραγματικά να ενισχύσει την απώλεια βάρους. Στην έρευνα μετά από 16 εβδομάδες, τα ποντίκια εμφάνισαν μείωση σωματικής μάζας κατά 27,1% και μέση μείωση της μάζας λίπους στην κοιλιά κατά 36,6%. Ποια είναι η μαγεία του; Οι κύριες δραστικές ουσίες του πράσινου τσαγιού, οι κατεχίνες σε συνδυασμό με την καφεΐνη, διεγείρουν το λιπόλυση, ενεργοποιούν την απελευθέρωση λίπους από τα λιπώδη κύτταρα και συμβάλλουν στην ταχύτητα της ικανότητας του ήπατος να μετατρέψει το λίπος σε ενέργεια.