Τα πιο συνηθισμένα διατροφικά λάθη που κάνεις πριν και μετά το γυμναστήριο και πώς να τα αποφύγεις

Τα πιο συνηθισμένα διατροφικά λάθη που κάνεις πριν και μετά το γυμναστήριο και πώς να τα αποφύγεις

Ο συνδυασμός σωστής άσκησης και διατροφής είναι αυτό που εξασφαλίζει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα τόσο για το σώμα (όμορφο και υγιές), όσο και για την υγεία σου (έλεγχος της αρτηριακής πίεσης, του επιπέδου της χοληστερίνης και της γλυκόζης στο αίμα). Γι’ αυτό αν θες να διατηρήσεις το κορμί σου καλοσχηματισμένο και υγιές, όχι μόνο χρειάζεται να γυμνάζεσαι εντατικά, αλλά και να διατηρείς ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που θα σε τροφοδοτεί με ενέργεια πριν και μετά την άσκηση. Μάθε παρακάτω ποια είναι τα πιο συνηθισμένα διατροφικά λάθη που κάνεις πριν ή μετά την άσκηση και πώς θα τα αποφύγεις, ακολουθώντας μερικές έξυπνες συμβουλές.

wefit

Η πρωτεΐνη αποτελεί σημαντικό στοιχείο για τη δομή και την ανάπτυξη του μυϊκού ιστού. Η κατανάλωσή της ωστόσο, αν και απαραίτητη, δεν συνίσταται σε μεγάλη ποσότητα πριν από την άσκηση. Ο λόγος οφείλεται στο ότι η πέψη της πρωτεΐνης γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς, συγκριτικά με τους υδατάνθρακες και μπορεί να σου επιφέρει ανεπιθύμητους στομαχικούς σπασμούς. Επιπλέον, μπορεί να συγκρατήσει τους υδατάνθρακες που χρειάζεσαι ως καύσιμο στη διάρκεια της άσκησης, από το να απορροφηθούν και να γίνουν διαθέσιμοι στους μυς. Επομένως, στόχευσε στην πρόσληψη μικρότερης ποσότητας πρωτεΐνης πριν από το πρόγραμμα γυμναστικής, σε συνδυασμό με υδατάνθρακες. Επίλεξε να καταναλώσεις ένα πλούσιο σε πρωτεΐνη ρόφημα μετά το τέλος του προγράμματος. Θα σε ωφελήσει σε μεγαλύτερο βαθμό.

Η σύνθεση των κυττάρων μας αποτελείται από λίπος, συμπεριλαμβανομένου του μυϊκού ιστού. Συγκεκριμένα, το καλό λίπος είναι απαραίτητο καθώς συμβάλλει στην αναδόμηση του μυϊκού ιστού μετά τη γυμναστική. Σε αντίθετη περίπτωση, δεν επιτυγχάνεται η βελτίωση και τόνωση της μυϊκής μάζας. Γι΄αυτό το λόγο, προσπάθησε να καταναλώνεις σε κάθε γεύμα σου μικρές ποσότητες τροφίμων όπως το ελαιόλαδο, το αβοκάντο, τα αμύγδαλα, ενώ θυμήσου το καθημερινό σου διαιτολόγιο να περιλαμβάνει σημαντική ποσότητα ωμέγα – 3 λιπαρών οξέων. Η προσφορά τους είναι εξαιρετική καθώς αποτελούν τροφές που βοηθούν και στη μειωμένη χοληστερόλη στον οργανισμό.

Οι μπάρες ενέργειας σε γεμίζουν με την απαραίτητη έξτρα δύναμη που χρειάζεσαι, αλλά η υπερκατανάλωσή τους επιφέρει ανεπιθύμητα αποτελέσματα, καθώς καταλήγεις να παίρνεις περισσότερες θερμίδες από όσες έκαψες στη διάρκεια του προγράμματος. Το πιο σύνηθες λάθος που κάνεις είναι να τρως μια μπάρα ενέργειας μετά την άσκηση και λίγη ώρα αργότερα να παίρνεις ακόμη ένα γεύμα. Αν πρόκειται να φας κάτι μια ώρα μετά την άσκηση, τότε προτίμησε αυτό να μην είναι η μπάρα ενέργειας, αλλιώς κατανάλωσέ την και προσπάθησε να μειώσεις την ποσότητα των επόμενων γευμάτων σου.