Συμβουλές στο παρά 5: Πώς να κάψεις λίπος πριν τις διακοπές

Συμβουλές στο παρά 5: Πώς να κάψεις λίπος πριν τις διακοπές

Δεν πρόλαβες να κάνεις και πολλά το τελευταίο τρίμηνο και τώρα ήρθε η ώρα της αλήθειας: να βγεις στην παραλία. Αν κόψεις τους υδατάνθρακες, κάνεις τη σωστή άσκηση και μειώσεις το φούσκωμα ίσως βγεις με ψηλά το κεφάλι και μέσα την κοιλιά! Στο τέλος θα βρεις και ένα έξυπνο και απολαυστικό tip για να δείχνεις πιο αδύνατος στην παραλία το καλοκαίρι. Αυτές οι 4 συμβουλές στο πάρα πέντε θα σε βοηθήσουν να κάψεις λίπος λίγο πριν τις διακοπές.

wefit

1 Κόψε τους υδατάνθρακες

Αυτό δεν σημαίνει ότι θα το ρίξεις στη δίαιτα Atkins. Επιστήμονες από το Τμήμα Ανθρώπινης Βιολογίας του Πανεπιστημίου του Μάαστριχτ μελέτησαν "το φαινόμενο των χαμηλών αποθεμάτων γλυκογόνου στην οξείδωση του λίπους". Το γλυκογόνο είναι υδατάνθρακες που αποθηκεύονται στους μυς ως ενέργεια.Ο οργανισμός μας χρησιμοποιεί διάφορες πηγές ενέργειας (υδατάνθρακες, λίπος και ελάχιστα πρωτείνες) για να καλύψει τις ανάγκες του, οι οποίες κυμαίνονται ανάλογα με την ημερήσια φυσική δραστηριότητα του κάθε ατόμου. Η καύση λίπους έχει σαν έννοια την ικανότητα να οξειδώνεται (να καίγεται δηλαδή) το λίπος και να χρησιμοποιείται σαν ενέργεια αντί του υδατάνθρακα, που είναι ο βασικός πάροχος ενέργειας του οργανισμού. Περιορίζοντας την πρόσληψη υδατανθράκων - επιβάλλοντας δηλαδή ένα εμπάργκο στο ψωμί, τα δημητριακά και τα ζυμαρικά - και κάνοντας εξαντλητική άσκηση για μείωση του γλυκογόνου, οι επιστήμονες παρακολουθήσουν εάν με αυτό τον τρόπο το σώμα θα αύξανε την ικανότητά του να καίει λίπος. Μετά από τρεις ημέρες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το σώμα προσαρμόζεται γρήγορα στην οξείδωση του λίπους όταν οι αποθήκες γλυκογόνου μειώνονται με την εξαντλητική άσκηση. Δεν σου προτείνουμε να κάνεις ακριβώς αυτό. Αλλά μείωσε την πρόσληψη των υδατανθράκων, άλλαξε για λίγο τη διατροφή και την άσκησή σου και μέσα σε λίγες μέρες θα κάψεις λίπος. Φυσικά, ο τομέας της διατροφογενετικής – όπου μελετά πώς η διατροφή μας αλληλεπιδρά με το DNA μας - δείχνει ότι όλα τα τρόφιμα έχουν τη δική τους προσέγγιση. Αλλά η ιδέα ενός Detox Υδατανθράκων θα μπορούσε να είναι χρήσιμο μερικές μέρες πριν βγεις στον ήλιο και τη θάλασσα.

Διάβασε σχετικά: 15 οδηγίες για να κάψεις 10% λίπος, όχι μυς!

2 Κάνε προπόνηση καύσης λίπους

Σπριντ, ξεκούραση, επανάληψη. Ακούγεται απλό επειδή είναι. Και θα μπορούσε να είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να μειώσεις τα αποθέματα γλυκογόνου και να αυξήσεις τον ρυθμό οξείδωσης του λίπους. Ονομάζεται HIIT (High Intensity Interval Training) και συνήθως περιλαμβάνει άσκηση σε υψηλή ένταση για 15 έως 80 δευτερόλεπτα ακολουθούμενη από περίοδο χαμηλής έντασης, η οποία διαρκεί 30 με 100 δευτερόλεπτα. Μπορείς να το επαναλάβεις για 10 έως 20 λεπτά χρησιμοποιώντας το όργανο της επιλογής σου: ένα ποδήλατο, ένα διάδρομο ή το σώμα σου πάνω και κάτω σε μια ανηφόρα. Αυτές οι σύντομες, έντονες προπονήσεις παρέχουν βελτιωμένη αθλητική ικανότητα και φυσική κατάσταση, στοχεύουν στη βελτίωση του μεταβολισμού της γλυκόζης καθώς και στην καύση του λίπους. Μια μόνο τέτοια προπόνηση μπορεί να αυξήσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη και την οξείδωση του λίπους. Έτσι, λιγότερος χρόνος στο γυμναστήριο ισοδυναμεί με περισσότερο κάψιμο λίπους.

Διάβασε σχετικά: The HIIT is on! Η καλύτερη λιποδιάλυση γίνεται σε 15 λεπτά!

3 Βρες την αιτία που σε φουσκώνει

 Κανείς δεν θέλει να είναι ή να νιώθει φουσκωμένος στην παραλία. Ο κατάλογος των πιθανών λόγων γι’ αυτό είναι μακρύς και ποικίλος και διαφέρει από άτομο σε άτομο. Μπορεί να προκληθεί από δυσανεξία σε κάποια τρόφιμα, πεπτικά ένζυμα, φθηνή πρωτεΐνη ή κάποιες διατροφικές ελλείψεις, αλλά η ευαισθησία στην ινσουλίνη είναι ο πιο πιθανός ένοχος. Η ευαισθησία στην ινσουλίνη σχετίζεται με την ικανότητα του οργανισμού σου να απορροφά, να αποθηκεύει και να αφομοιώνει υδατάνθρακες. Το παγωτό με ζάχαρη που έφαγες πριν λίγο και σε φούσκωσε θα μπορούσε να απορροφηθεί και να χρησιμοποιηθεί ως μυϊκό γλυκογόνο. Πώς; Αντί να περπατήσεις προς το παγωτατζίδικο της ΕΒΓΑ καλύτερα θα ήταν να έτρεχες. Σύμφωνα με έρευνα η ικανότητα του οργανισμού σου να απορροφά και να χρησιμοποιεί υδατάνθρακες - ακόμα και από το παγωτό - βελτιώνεται σημαντικά μετά από άσκηση. 

Διάβασε σχετικά: Δίαιτα και διακοπές: Για να μην πάθεις νίλα πίνε μπίρα και τεκίλα!

4 Μαύρισε

Είναι μια οπτική ψευδαίσθηση που χρησιμοποιείται από τους bodybuilders εδώ και αιώνες, αλλά αν μαυρίσεις οι μύες σου θα δείχνουν πιο τονωμένοι και θα δείχνεις πιο αδύνατος. Εντάξει, δεν είναι και η τέλεια λύση όπως θα έκανε η άσκηση και η διατροφή, αλλά και το μαύρισμα λειτουργεί, έστω και για λίγο. (Πως θα αποκτήσεις σέξι μαύρισμα χωρίς ηλιοθεραπεία;)