Ποια είναι η χειρότερη ώρα να φας μεσημεριανό όταν κάνεις δίαιτα;

Ποια είναι η χειρότερη ώρα να φας μεσημεριανό όταν κάνεις δίαιτα;

Είναι γεγονός: το ωράριό σου βλάπτει τη δίαιτά σου!

wefit

Αν εργάζεσαι μεταξύ 9 - 5 ή 10  - 6 το ωράριό σου σαμποτάρει την προσπάθειά σου να αδυνατίσεις (και όχι μόνον επειδή έχεις τη συνήθεια να παραγγέλνεις σουβλάκια). Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Clinical Nutrition εξέτασε την αποτελεσματικότητα ενός προγράμματος απώλειας βάρους σε περισσότερους από 1.200 υπέρβαρους και παχύσαρκους ανθρώπους στην Ισπανία. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι έχασαν λιγότερο βάρος όσοι έτρωγαν το μεσημεριανό τους γεύμα στις 3 το μεσημέρι από εκείνους που έτρωγαν το μεσημεριανό τους γεύμα νωρίτερα. Μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Obesity το 2013 διαπίστωσε επίσης ότι όταν καταναλώνουμε αργά το μεσημεριανό μας τότε μειώνονται οι πιθανότητες να αδυνατίσουμε με επιτυχία. Διάβασε σχετικά: Ποιοι σαμποτάρουν τη δίαιτά σου;

Γιατί η ώρα του μεσημεριανού σου σαμποτάρει τη δίαιτά σου;

Σύμφωνα με τους υποστηρικτές της χρονοβιολογίας -της επιστήμης που μελετά τους βιολογικούς ρυθμούς-, υπάρχει πάντα η καλύτερη ώρα σε οτιδήποτε κάνουμε, κατά την οποία λειτουργούμε καλύτερα και είμαστε πιο αποδοτικοί. Ανάλογα από την ώρα που θα καταναλώσεις το μεσημεριανό σου μπορεί να σαμποτάρεις τη δίαιτά σου. Αν το φας μετά τις τρεις είναι η χρονική στιγμή που νιώθεις υπνηλία η οποία εξαρτάται από τους βιολογικούς σου ρυθμούς, και σε κάνει να πεινάς περισσότερο. Ο μεταβολισμός κάθε ανθρώπου είναι ξεχωριστός και διαφέρει έτσι και η χρονική στιγμή της κατανάλωσης τροφής σε σχέση με το βιολογικό του ρυθμό μπορεί να επηρεάσει την απώλεια βάρους. Ο βιολογικός ή κιρκαδικός ρυθμός επίσης ελέγχει την έκκριση ινσουλίνης στο σώμα. Αν τρως κάποια ώρα που το σώμα σου είναι λιγότερο ευαίσθητο στην ινσουλίνη, μπορεί να χρειαστείς περισσότερο χρόνο για την καύση λίπους και την απώλεια βάρους.

Πότε είναι η καλύτερη χρονική στιγμή να ξεκινήσεις δίαιτα;

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι από τον Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο είναι η ιδανικότερη περίοδος για να ξεκινήσεις δίαιτα. Το φως και η ζέστη σε κάνουν πιο δραστήριο, επομένως είναι ευκολότερο να αδυνατίσεις. Επιπλέον, το ηλιακό φως επηρεάζει τις χημικές διεργασίες του εγκεφάλου και σου χαρίζει καλή διάθεση, οπότε είναι ευκολότερο να μπεις σε ένα πρόγραμμα δίαιτας. Το χειμώνα, λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας, το σώμα εργάζεται περισσότερο για να σε ζεστάνει, δηλαδή έχεις γρηγορότερο μεταβολισμό αλλά επειδή η φυσική δραστηριότητα μειώνεται δυσκολεύει το κάψιμο των θερμίδων και του λίπους. Επίσης, όταν κάνει κρύο οι περισσότεροι αναζητούν πιο λιπαρό και ως επί το πλείστον πιο παχυντικό φαγητό. Διάβασε σχετικά: Τα 5 καλύτερα μυστικά για να πετύχει η δίαιτα Ducan

 Φίλια Μητρομάρα