Ένας εύκολος τρόπος για να ξεχωρίσετε την πείνα από την επιθυμία και τη λιγούρα

Ένας εύκολος τρόπος για να ξεχωρίσετε την πείνα από την επιθυμία και τη λιγούρα

Aναρωτιέστε ποτέ γιατί δεν μπορείτε να τρώτε μόνο όταν πεινάτε και να σταματάτε όταν χορταίνετε; Οι περισσότεροι δεν ξέρουν πότε χορταίνουν και πότε τρώνε παραπάνω, δηλαδή δυσκολεύονται να ξεχωρίσουν την πραγματική πείνα από την επιθυμία και τη λιγούρα.

wefit

Ποιές είναι οι διαφορές τους;

Πείνα: Το αίσθημα της πείνας προκύπτει όταν δεν έχετε φάει για πολλές ώρες και νιώθετε το στομάχι σας να είναι άδειο και να γουργουρίζει

Επιθυμία: Εμφανίζεται όταν έχετε φάει ένα κανονικό γεύμα, αλλά θέλετε να συνεχίσετε να τρώτε λίγο ακόμα.

Λιγούρα: Η λιγούρα είναι όταν έχετε μια πάρα πολύ έντονη επιθυμία που μοιάζει ακόμα και με ορμή να φάτε, η οποία συνοδεύεται από μια αίσθηση πίεσης και από μια αίσθηση ότι κάτι σας λείπει στο στόμα σας. Συνήθως αφορά την επιθυμία σας να φάτε κάτι πολύ συγκεκριμένο.

Από 20 λεπτά μέχρι περίπου και 3 ώρες μετά από κάποιο γεύμα, οποιαδήποτε επιθυμία να φάτε δεν οφείλεται συνήθως σε πείνα.

Για να καταλάβετε τη διαφορά βιωματικά μπορείτε να διαλέξετε μια μέρα και να κάνετε το εξής:

Πριν από κάθε γεύμα παρατηρήστε πως νιώθει το στομάχι σας και καταγράψτε το.  Σημειώστε το αίσθημα στο στομάχι σας και το βαθμό της πείνας πριν από το γεύμα, αμέσως μετά και 20 λεπτά μετά.

Αφού το κάνετε αυτό για μια-δυο μέρες θα σας είναι πολύ πιο εύκολο να τα διαχωρίζετε. Αν δεν είστε σίγουροι, επαναλάβετε την διαδικασία όσες φορές χρειαστεί.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να μάθετε να διαχωρίζετε το ‘χρειάζομαι’ από το ‘θέλω’. Όταν πραγματικά πεινάτε, τότε χρειάζεστε κανονική τροφή. Όταν πρόκειται για μια επιθυμία ή μια λιγούρα, τότε η ανάγκη σας είναι μάλλον περισσότερο συναισθηματική. Δεν χρειάζεται επομένως να καταφύγετε στο φαγητό. Βρείτε ποια συναισθηματική σας ανάγκη έχει ενεργοποιηθεί και πως μπορείται να την καλύψετε.

Bέρα Πρατικάκη, MSc, BSc Psychology, Γνωσιακή Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία, vpratikakis@me.com, κινητό: 6937349996