Πασχαλινό debate: Αρνί ή κατσίκι;

Πασχαλινό debate: Αρνί ή κατσίκι;

Εάν αναρρωτιέσαι τι να προτιμήσεις, αρνί ή κατσίκι, εδώ θα βρεις όλες τις απαντήσεις! Και οι σόδες κερασμένες από εμάς.

wefit

 

ΑΡΝΙ

Τα υπέρ:

  • Το κρέας του είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας εξασφαλίζοντάς σου τα απαραίτητα αμινοξέα.
  • Είναι μια καλή πηγή σιδήρου, φωσφόρου και βιταμινών του συμπλέγματος Β.

 Τα κατά:

  • Έχει περισσότερα λιπαρά από το κατσικάκι. Αν βρεθεί στο πιάτο σου αφαίρεσε το ορατό λίπος και άσε την (κρατσανιστή) πέτσα για τους άλλους. Το πιο άπαχο τμήμα του είναι το μπούτι.
  • Το λίπος του είναι κορεσμένο και υψηλής περιεκτικότητας σε χοληστερίνη.

Τα 100 γρ. αρνιού έχουν 375 θερμίδες. Το ολικό λίπος του αρνιού αγγίζει τα 15 γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια κρέατος.

ΚΑΤΣΙΚΙ

Τα υπέρ:


  • Το κρέας του περιέχει κι αυτό πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας αλλά σε μικρότερη ποσότητα σε σχέση με το αρνί.
  • Περιέχει ακόμα L-καρνιτίνη, η οποία μεταφέρει τα λιπαρά οξέα στα μιτοχόνδρια, όπου μπορούν να διασπαστούν για να δώσουν ενέργεια στον οργανισμό.
  • Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε γ-λινολεϊκό οξύ (CLA), το οποίο συμβάλλει στην ελάττωση του λίπους σε υπέρβαρα άτομα, καθώς και στη βελτίωση του λιπιδαιμικού τους προφίλ.
  • Έχει λιγότερο λίπος από το αρνί, γι’ αυτό και το κρέας του είναι πιο σκληρό. 

Τα κατά:

  • Όπως συμβαίνει και στο αρνί, το λίπος του κατσικιού είναι κορεσμένο (τρανς) και υψηλής περιεκτικότητας σε χοληστερίνη.
  • Το κατσίκι έχει περισσότερους υδατάνθρακες και ασβέστιο από το αρνί.

 Τα 100 γρ. κατσικιού έχουν 110 θερμίδες. Το ολικό λίπος του κατσικιού αγγίζει τα 4,2 γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια κρέατος.

Και ποιο είναι το πιο νόστιμο;

Τα κατσίκια που εκτρέφονται σε νησιά είναι πιο γευστικά επειδή πίνουν θαλασσινό νερό, με αποτέλεσμα να έχουν αποκτήσει φυσικό άρωμα. 

Όσο για τα αρνιά, όσο πιο απομακρυσμένη από τις πόλεις είναι η περιοχή προέλευσής τους, τόσο πιο ωραία γεύση έχουν!

Πότε να αποφύγεις και το αρνί και το κατσίκι

  • Όταν κάνεις δίαιτα για μείωση της χοληστερίνης και των λιπαρών.
  • Όταν υπάρχει πρόβλημα υγείας, όπως υψηλή πίεση, χοληστερίνη ή ουρική αρθρίτιδα.
  • Όταν έχεις αυξημένο ουρικό οξύ, όπου οι πουρίνες της τροφής πρέπει να είναι πολύ μειωμένες.