Παιδική παχυσαρκία. Τι λέει η ειδικός;

Παιδική παχυσαρκία. Τι λέει η ειδικός;

=Το 42% των αγοριών και το 38% των κοριτσιών στην Ελλάδα είναι υπέρβαρα, ενώ παχύσαρκα είναι το 20% των αγοριών και το 14% των κοριτσιών, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Πρωτοβουλίας Επιτήρησης της Παιδικής Παχυσαρκίας (COSI) του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ).Με τον τρέχοντα ρυθμό, οι ειδικοί προβλέπουν ότι χωρίς παρέμβαση αυτή η γενιά των παιδιών θα έχει μικρότερη διάρκεια ζωής από τους γονείς τους. Και αυτό είναι μια σοβαρή κατάσταση. Βραχυπρόθεσμα, τα υπέρβαρα παιδιά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για προβλήματα σε οστά και αρθρώσεις και συχνά υποφέρουν από κοινωνικά και ψυχολογικά προβλήματα, όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση και στιγματισμό. Μακροπρόθεσμα, τα υπέρβαρα παιδιά είναι πιο πιθανό να γίνουν υπέρβαροι ενήλικες και να έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, υψηλή χοληστερόλη και διαβήτη τύπου 2 9όλοι οι παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις).

wefit

Μπορείς να σταματήσεις ή να προλάβεις την παιδική παχυσαρκία ξεκινώντας από το δικό σου σπίτι, σήμερα. Δες τι συμβουλεύει η κλινική διαιτολόγος διατροφολόγος Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου.

Γίνετε το παράδειγμα

Οι γονείς είναι τα πιο σημαντικά πρότυπα στα παιδιά. Γέμιζε το πιάτο σου με άφθονα πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και μικρότερες μερίδες κρέατος για να δείξεις στα παιδιά ότι η υγιεινή διατροφή είναι εύκολη, νόστιμη και το πιο σημαντικό: ο κανόνας.

Πάρτε τα παιδιά μαζί σας στο σούπερ μάρκετ

Τα παιδιά είναι πιο πιθανό να τρώνε τα λαχανικά που επιλέγουν στο σούπερ μάρκετ. Είναι επίσης διασκεδαστικό για αυτά να πιστεύουν ότι αποφάσισαν τι θα φάει η μαμά και ο μπαμπάς. 

Επισκεφθείτε ένα αγρόκτημα

Βοηθήστε τα παιδιά να μάθουν από πού προέρχεται το φαγητό τους. Πηγαίνετε σε ένα κτήμα με π.χ. μηλιές για να μαζέψετε μήλα. Φέρτε στο σπίτι τη… συγκομιδή και ψήστε μαζί με τα παιδιά μήλα στο φούρνο ή κόψτε τα και προσθέστε τα στο γιαούρτι ή στη σαλάτα.  

Ασκηθείτε όλοι μαζί

Επιλέξτε το περπάτημα ή την ποδηλασία ή βρείτε κάποιες σωματικές δραστηριότητες που ταιριάζουν σε όλη την οικογένεια. 

Μειώστε την τηλεθέαση

Η έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά που παρακολουθούν λιγότερο τηλεόραση τείνουν να τρώνε πιο υγιεινά και να κινούνται περισσότερο. 

Μην πιέζετε το παιδί να φάει όλο το φαγητό του

Δεν είναι σωστό να πιέζεις τα παιδιά να τρώνε όλο το φαγητό τους, εάν τα ίδια δεν θέλουν.

Μην ξεχνάτε το πρωινό

Τα παιδιά χρειάζεται να μάθουν να τρώνε πρωϊνό. Έρευνες έχουν δείξει ότι η πνευματική απόδοση των παιδιών είναι υψηλότερη όταν καταναλώνουν πρωινό.

Μην στερείτε στα παιδιά κάποιες τροφές

Δεν υπάρχουν καλές ή κακές τροφές, υπάρχει όμως καλή ή κακή διατροφή. Τροφές που αγαπούν τα παιδιά, όπως οι τηγανητές πατάτες και τα παγωτά, δεν χρειάζεται να αποκλείονται από τη διατροφή τους. Κάτι τέτοιο μπορεί να κάνει τα παιδιά να αντιμετωπίζουν τα φρούτα και τα λαχανικά σαν εχθρό τους και να αποζητούν ακόμα περισσότερο τις λιπαρές τροφές. Τα παιδιά αντιδρούν στις απαγορεύσεις με αρνητικό τρόπο. Οπότε κρατήστε το μέτρο.