Οι 5 διατροφικοί μύθοι της χρονιάς που πέρασε και πρέπει να ξεχάσεις

Οι 5 διατροφικοί μύθοι της χρονιάς που πέρασε και πρέπει να ξεχάσεις

Κάθε χρόνο βγαίνουν νέα trend στη διατροφή ενώ νέα superfoods αναδύονται. Έτσι και το 2015 δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Αυτοί είναι οι 5 διατροφικοί μύθοι της χρονιάς που πέρασε και καλό είναι να τους ξεχάσεις. Για πάντα.

wefit

1 Τα smoothies θα σε βοηθήσουν να χάσεις βάρος

Κατανάλωνε τα λαχανικά σου όπως είναι και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα σου κάνουν καλό, δεδομένου ότι είναι γεμάτα θρεπτικά συστατικά που προάγουν την υγεία και βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού. Ωστόσο, το να πίνεις μόνον πράσινα smoothies μπορεί να έχει και παρενέργειες. Τα αποχυμωμένα χορτατικά και λαχανικά έχουν αποτοξινωτική δράση αλλά μπορεί να προκαλέσουν ναυτία και διάρροια σε κάποιους ανθρώπους ενώ είναι δύσκολο να τα αφομοιώσουν τα άτομα που έχουν κακή πέψη. Προσθέτοντας ωμά πράσινα λαχανικά όπως π.χ. η λαχανίδα (kale) σε smoothies καθημερινά αυτό μπορεί να επηρεάσει το θυρεοειδή σου και θα πρέπει να αποφεύγεται ιδιαίτερα από άτομα με υποθυρεοειδισμό, καθώς αυτό μπορεί να εμποδίσει την απώλεια βάρους και όχι να την βοηθήσει.

2 Το γάλα αμυγδάλου ή σόγιας είναι καλύτερα από το γάλα αγελάδας

Πολλά φυτικά γάλατα είναι γεμάτα από τεχνητά πρόσθετα, φορτωμένα με γλυκαντικές ουσίες και περιέχουν διάφορα πυκνωτικά μέσα. Επίλεξε τα φυτικά γάλατα με προσοχή, καθώς θα μπορούσαν να σου κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Μερικοί άνθρωποι δεν εμφανίζουν καλή ανοχή  στα γαλακτοκομικά και θα ήταν προτιμότερο να πίνουν γάλατα ελάχιστα επεξεργασμένα, που δεν περιέχουν πρόσθετα. Τα περισσότερα βιολογικά αγελαδινά γάλατα έχουν ελάχιστη επεξεργασία και περιέχουν ελαφρώς λιγότερα φυσικά σάκχαρα και περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τα υπόλοιπα. 

3 Τα ωμά τρόφιμα είναι καλύτερα

Υπάρχει μία στροφή στη διατροφή στις ωμές τροφές και την ωμοφαγία επειδή η θερμότητα από το μαγείρεμα καταστρέφει τα ζωτικής σημασίας θρεπτικά συστατικά. Το παρατεταμένο μαγείρεμα των λαχανικών σίγουρα μπορεί να μειώσει την περιεκτικότητά τους σε θρεπτικά συστατικά και η θερμότητα από το μαγείρεμα μπορεί να καταστρέψει τα φυσικά ένζυμα που περιέχονται στα τρόφιμα, αλλά το να καταναλώνεις όλα τα τρόφιμα ωμά δεν είναι πάντα μια υγιεινή επιλογή. Ορισμένα λαχανικά στην πραγματικότητα είναι καλύτερα όταν μαγειρεύονται ελαφρώς καθώς η θερμότητα μπορεί να απενεργοποιήσει ορισμένες επιβλαβείς ενώσεις. Για παράδειγμα, οι ντομάτες είναι καλύτερα να τρώγονται μαγειρεμένες, όπως και το σπανάκι, επειδή το θρεπτικό τους περιεχόμενο γίνεται όλο και πιο βιοδιαθέσιμο (πιο εύκολο δηλαδή να το αφομοιώσει ο οργανισμός σου). Το μαγείρεμα των σταυρανθών λαχανικών όπως το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το κουνουπίδι μπορεί επίσης να απενεργοποιήσουν επιβλαβείς ενώσεις που προκαλούν αναστάτωση στις θυρεοειδικές ορμόνες.

4 Οι υδατάνθρακες είναι εχθροί του αδυνατίσματος

Οι υδατάνθρακες έχουν κατηγορηθεί πολύ. Δεν είναι όμως όλοι οι υδατάνθρακες κακοί ούτε μετατρέπονται σε λίπος, το μυστικό είναι να γνωρίζεις ποια είδη υδατανθράκων είναι οι καλές επιλογές.  Οι σύνθετοι υδατάνθρακες, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα όσπρια είναι απαραίτητα για την καλή υγεία. Όχι μόνο παρέχουν ενέργεια αλλά περιέχουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυλλικό οξύ που κρατούν τα εγκεφαλικά μας κύτταρα υγιή. Απόφευγε τους πεξεργασμένους υδατάνθρακες, όπως το άσπρο ψωμί, τα επεξεργασμένα δημητριακά πρωινού και τα λευκά ζυμαρικά: περιέχουν ελάχιστη θρεπτική αξία και μπορεί να προκαλέσουν ξαφνική αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Οι διακυμάνσεις του σακχάρου στο αίμα μπορεί να προκαλέσουν πτώση στην ενέργειά σου και να συμβάλουν στην αύξηση του σωματικού σου βάρους.

5 Τα μικρά και συχνά γεύματα ενισχύουν τον μεταβολισμό

Ο μεταβολισμός αυξάνεται λίγο ενώ τρως αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα μικρά και συχνά γεύματα μπορούν να συντελέσουν σε μια σημαντική απώλεια κιλών.  Ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος για να ενισχύσεις  το μεταβολισμό σου είναι μέσω της άσκησης.