«Φάε τις φακές σου να δυναμώσεις»! Μήπως η μαμά σου είχε κάπου δίκιο;

«Φάε τις φακές σου να δυναμώσεις»! Μήπως η μαμά σου είχε κάπου δίκιο;

Σίδερο ή σίδηρο μπορεί να μην έχουν σε μεγάλη ποσότητα, αλλά μόνο τα 18 γραμμάρια πρωτεΐνης φτάνουν και περρισεύουν! Που είχε δίκιο η μαμά και που άδικο;

wefit

Βράζουν σε 10 λεπτά, είναι πεντανόστιμες, είναι η μόνη σου ευκαιρία αν δεν είσαι γκορμέ τυπάκι να γευτείς δάφνη, είναι φθηνές και διατηρούνται για αρκετό καιρό (έχουν βρεθεί μέχρι και σε αρχαίους τάφους!). Την ίδια στιγμή μπορείς να τις βάλεις σε σαλάτα, σε σαλάτα με σολομό, ως σούπα ή γαρνιτούρα!

Φυτικές ίνες

Οι φακές έχουν περίπου 20 γραμμάρια φυτικών ινών ανά κούπα, ενώ κάποια είδη έχουν πολύ παραπάνω. Πρόκειται για φαγητό αργής πέψης, με συνέπεια να σου δίνει ενέργεια για αρκετή ώρα μετά την κατανάλωσή της. Οι φυτικές ίνες δημιουργούν κορεσμό και με συνολικά γύρω στα 45 γραμμάρια ημερησίως, κατεβάζετε κατά 10% την θερμιδική σας πρόσληψη. Ταυτόχρονα οι φακές σταθεροποιούν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

Πρωτεΐνη

Όπως είπαμε οι φακές έχουν 17.9 γραμμάρια πρωτεΐνης τα οποία αποτελούν και το 26% των θερμίδων τους!

Ανεπάρκεια Σιδήρου

Οι φακές μπορεί να μην έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε σίδηρο, αλλά 1 κούπα έχει 6,6 milligram! Οι άντρες και οι γυναίκες άνω των 50 χρειάζονται 8 milligram ημερησίως, οπότε τρώγοντας ένα πιάτο φακές κάνετε μια κάποια δουλειά. Παρόλα αυτά ο ανθρώπινος οργανισμός δεν έχει το ίδιο καλή απορρόφηση σιδήρου από λαχανικά όσο το κρέας ως πηγή σιδήρου. Μπορείτε να βοηθήσετε την απορρόφηση του σιδήρου τρώγωντας πιπεριές.

Φολικό οξύ

Το φολικό οξύ ανήκει στην οικογένεια των βιταμινών Β και βοηθά το σώμα μας να παράξει καινούρια κύτταρα. Το φολικό ή φυλικό οξύ παίζει σπουδαίο ρόλο στην εγκυμοσύνη, καθώς βοηθά στην υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου και της σπονδυλικής στήλης του μωρού. Μια κούπα σχεδόν καλύπτει την συνιστώμενη ημερήσια δόση για άνδρες και γυναίκες 360 από τα 400 μικρογραμμάρια, ενώ οι έγκυες χρειάζονται 600 μικρογραμμάρια ημερησίως.

Χοληστερίνη; Ποιά χοληστερίνη;

Οι φακές μειώνουν τη χοληστερίνη στο αίμα, λόγω της ύπαρξης διαλυτών ινών. Μειωμένη χοληστερίνη σημαίνει και μικρότερη πιθανότητα καρδιακών ασθενειών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

<3

Το φολικό οξύ και το μαγνήσιο σε συνδυασμό με τη χαμηλή χοληστερίνη, θωρακίζουν πολλαπλά την καρδιά. Το φολικό οξύ ρυθμίζει την ομοκυστίνη που είναι σημαντικός παράγοντας καρδιακών ασθενειών, ενώ το μαγνήσιο βελτιώνει τη ροή του αίματος, το οποίο μεταφέρει θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο με πολύ καλύτερο ρυθμό.

Αλκαλική τροφή

Ως αλκαλική τροφή, μάλιστα είναι αυτή με τον μεγαλύτερο ποσοστό, εξουδετερώνει τις όξινες τροφές. Αυτή είναι μια πολύ χρήσιμη ιδιότητα ειδικά από τη στιγμή που ο μέσος Έλληνας έχει καταστρέψει το στομάχι του με καφέδες (ειδικά ο φραπέ είναι πολύ όξινος για το στομάχι), αναψυκτικά και τα ιδιαίτερα όξινα συντηρητικά που περιέχονται σε επεξεργασμένα προϊόντα. Αυτό επαναφέρει την ισορροπία σε επίπεδο κυττάρων, κάτι που βοηθά την ευκολότερη την διάσπαση των αποθηκών λίπους. Αυτό το βιβλίο του 2007 αναφέρει τα πάντα σχετικά με το PH.

Το αναλυτικότατο πινακάκι προέρχεται από το world's healthiest foods και αναφέρει το θρεπτικό συστατικό και το ποσό της ΣΗΔ που περιέχουν οι φακές.