Ξέχνα την υπερπλήρωση υδατανθράκων! Τι αλλάζει στην καύση λίπους;

Ξέχνα την υπερπλήρωση υδατανθράκων! Τι αλλάζει στην καύση λίπους;

Εάν είσαι αθλητής αντοχής, δρομέας μεγάλων αποστάσεων ή ποδηλάτης και τα ζυμαρικά το βράδυ πριν τον αγώνα είναι η απαραίτητη κίνηση μάθε ότι αυτό πάλιωσε! Οι επιστήμονες αλλάζουν τα δεδομένα με μία νέα έρευνα.

wefit

Θέλεις να κάψεις λίπος ή προετοιμάζεσαι για ένα μεγάλο running event όπως ένας μαραθώνιος ή ένα τρίαθλο και θέλεις να αποφύγεις την υπερπλήρωση υδατανθράκων, που είναι τόσο διαδεδομένη μεταξύ των αθλητών αντοχής; Ενδιαφέρεσαι να τροφοδοτήσεις το σώμα σου με ισορροπημένα γεύματα και θέλεις να χάσεις βάρος και να κάψεις λίπος; Μπορείς να τραφείς με λίγους υδατάνθρακες παρόλο που είσαι αθλητής αντοχής;

Τι λέει η έρευνα

Νέα μελέτη αποδεικνύει ότι οι αθλητές αντοχής που μείωσαν σημαντικά την πρόσληψη υδατανθράκων έκαιγαν περισσότερο από δυο φορές λίπος σε σχέση με άλλους, οι οποίοι κατανάλωναν υδατάνθρακες. Ακόμη και οι ίδιοι οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Οχάιο που διεξήγαγαν τα πειράματα, δεν το πίστευαν από αυτή την ανακάλυψη.

Τα νέα ευρήματα ανατρέπουν οριστικά την παλιά σχολή προπονητών και διαιτολόγων, η οποία τα τελευταία σαράντα χρόνια θεωρούσε αποτελεσματικό να κάνεις υπερπλήρωση υδατανθράκων πριν από ένα αθλητικό event υψηλής αντοχής.

Ο καθηγητής ανθρωπιστικών επιστημών Jeff Volek και επικεφαλής της έρευνας απέδειξε ότι από τους 20 δρομείς μαραθωνίων, οι οποίοι είχαν την ίδια φυσική κατάσταση, ηλικία, ιστορικό επιδόσεων και VO2max που συμμετείχαν στη μελέτη, οι 10 έκαψαν περισσότερο λίπος με θεαματικά χαμηλότερη πρόσληψη υδατανθράκων (10% ανά γεύμα) σε σχέση με τους υπόλοιπους 10, οι οποίοι έμειναν στην κλασική τακτική υπεραναπλήρωσης με υδατάνθρακες (60%).

Οι επιστήμονες μέτρησαν τις αλλαγές στον V02max των αθλητών, ώστε να κρίνουν την ενεργειακή απόδοση από την καύση του λίπους. Έπειτα από έναν τρίωρο αγώνα, η μέση μέγιστη καύση λίπους των δρομέων με χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων έφτασε 2,3 φορές υψηλότερα από τους άλλους.

Τι αλλάζει τελικά στη διατροφή των αθλητών;

Ο Volek ακόμη δεν μπορεί να εξηγήσει ακριβώς τα ευρήματα: οι υδατάνθρακες αποτελούν τη βασική πηγή ενέργειας για έναν αθλητή και φαίνεται περίεργο το ότι οι δρομείς με χαμηλή πρόσληψη κατάφεραν να αποδώσουν την ίδια ενέργεια στον αγώνα και ταυτόχρονα να κάψουν πάνω από δυο φορές το λίπος τους.

«Προφανώς, έχουμε υποτιμήσει την ικανότητα του ανθρώπινου λίπους να καίγεται και να παράγει υψηλή ενέργεια ακόμη και αν δεν το ενισχύσουμε με υδατανθρακούχες τροφές», λέει ο Volek. «Και είναι βέβαιο πως αυτό το εύρημα θα αποτελέσει μια παραδειγματική στροφή στην αθλητική διατροφή, όπως τη γνωρίζαμε μέχρι σήμερα».

Διάβασε περισσότερα και στο The Low-Carb Athlete: The Official Low-Carbohydrate Nutrition Guide for Endurance and Performance του συγγραφέα και τριαθλητή Ben Greenfield.