Κορωνοιός: Ποια θρεπτικά συστατικά προστατεύουν το ανοσοποιητικό;

Κορωνοιός: Ποια θρεπτικά συστατικά προστατεύουν το ανοσοποιητικό;

Ένα δυνατό ανοσοποιητικό σημαίνει δυνατή στήριξη στα δύσκολα.

wefit

Το ανοσοποιητικό σύστημα προστατεύει από διάφορους μικροοργανισμούς, καθαρίζει τους κατεστραμμένους ιστούς και προλαμβάνει την τυχόν ανάπτυξη κακοηθών κυττάρων. Με τη σωστή διατροφή και τις κατάλληλες βιταμίνες μπορείς να το ενδυναμώσεις.

Τι επηρεάζει την ανοσολογική απόκριση

Οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν την ανοσολογική απόκριση είναι:

  • τα γονίδια,
  • το περιβάλλον,
  • ο τρόπος ζωής,
  • η διατροφή
  • καθώς και η αλληλεπίδραση όλων αυτών των παραγόντων.

Ποια θρεπτικά συστατικά προστατεύουν το ανοσοποιητικό;

Σύμφωνα με τον δρ Λάμπρο Μελίστα, κλινικό διαιτολόγο διατροφολόγο αυτά τα θρεπτικά συστατικά μπορούν να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό.

Βιταμίνη D

Η επαρκής πρόσληψη της βιταμίνης που μπορεί να συνθέσει από μόνο του το ανθρώπινο σώμα, κυρίως μέσω της έκθεσης στην ηλιακή ακτινοβολία, έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζει ευρέως τις λειτουργίες των ανοσοκυττάρων. Συμμετέχει στην ανακούφιση των αυτοάνοσων και φλεγμονωδών ασθενειών. Η συμπληρωματική χορήγησή της σε διάφορες ασθένειες (π.χ. η λοίμωξη του ανώτερου αναπνευστικού, ο ιός της ηπατίτιδας C και ο HIV), είναι υποσχόμενη και στον κορωνοϊό.

Βιταμίνη Ε

Τα ανοσοκύτταρα περιέχουν υψηλά επίπεδα αυτής της ισχυρής αντιοξειδωτικής βιταμίνης Ε στις μεμβράνες τους, καθώς τα προστατεύει από οξειδωτικές βλάβες. Η βιταμίνη Ε μπορεί να αναστρέψει τη μείωση, λόγω ηλικίας, των σημαντικών για το ανοσοποιητικό μας T-κυττάρων.

Ψευδάργυρος

Η ανεπάρκειά του επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη των ανοσοκυττάρων και προστατεύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Τα χαμηλά επίπεδα ψευδαργύρου σχετίζονται με αρκετές αυτοάνοσες ασθένειες όπως η πολλαπλή σκλήρυνση και η ρευματοειδής αρθρίτιδα. Οι ηλικιωμένοι καθώς και τα παιδιά είναι πιο πιθανό να έχουν ανεπάρκεια ψευδαργύρου.

Ιχθυέλαιο και ω-3 λιπαρά οξέα

Έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση και αναστέλλουν την παραγωγή ουσιών που προάγουν τη φλεγμονή. Υπάρχουν πολλές έρευνες που υποστηρίζουν ότι τα ω-3 λιπαρά οξέα μπορεί να βοηθούν στην ενεργοποίηση των ανοσοκυττάρων. Επίσης τα ω-3 λιπαρά οξέα έχουν προστατευτική δράση σε καταστάσεις χρόνιας φλεγμονής όπως το άσθμα, και αυτοάνοσων διαταραχών, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

Προβιοτικά

Τα προβιοτικά παίζουν ρόλο στην ανοσοποιητική προστασία του βλεννογόνου του εντέρου αλλά και του ανώτερου αναπνευστικού. Ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που τα διαχωρίζει από άλλα προστατευτικά θρεπτικά συστατικά είναι το γεγονός ότι τα ίδια αποτελούν βακτηρίδια και ένας σημαντικός μηχανισμός για την αντιμικροβιακή τους ιδιότητα είναι η άμεση επίδρασή τους στους παθογόνους μικροοργανισμούς, ανεξάρτητα από το ανοσοποιητικό σύστημα.

Πράσινο τσάι

Περιέχει υψηλή περιεκτικότητα στις αντιοξειδωτικές κατεχίνες, μία εκ των οποίων είναι η επιγαλοκατεχίνη EGCG. Η EGCG έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να παίξει ενεργό ρόλο στο ανοσοποιητικό. Η αντιφλεγμονώδης ιδιότητα της EGCG προέρχεται κυρίως από την ανασταλτική επίδρασή της στην παραγωγή μορίων που προάγουν τη φλεγμονή, όπως τα Τ λεμφοκύτταρα.

Άλλα θρεπτικά συστατικά

Άλλα συστατικά που συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και δεν πρέπει να λείπουν είναι οι βιταμίνες C, Β6, Β12, το φυλλικό οξύ, ο σίδηρος, ο χαλκός και το σελήνιο.

Σημαντικό!

Όταν υπάρχει ανεπάρκεια σε θρεπτικά συστατικά η λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος είναι μειωμένη. Σαφώς τα θρεπτικά συστατικά το τονώνουν αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να ισχυριστούμε ότι τα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν κάποια υποσχόμενα συστατικά μπορούν να αντιμετωπίσουν άμεσα λοιμώξεις, όπως τη νόσο COVID-19.