Γιατί να εντάξεις το καρπούζι στο προπονητικό σου γεύμα;

Γιατί να εντάξεις το καρπούζι στο προπονητικό σου γεύμα;

Η 3η Αυγούστου έχει καθιερωθεί στις ΗΠΑ ως η μέρα του καρπουζιού, τιμώντας το φρούτο-βασιλιά του καλοκαιριού. Μόνο στις ΗΠΑ και το Μεξικό υπάρχουν 300 διαφορετικά είδη καρπουζιών, σε διάφορα σχήματα και διάφορα χρώματα!

wefit

Το καρπούζι είναι θρεπτικό, γεμάτο με βιταμίνη Α, βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά, που βοηθούν να διατηρήσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα υγιές.

Το καρπούζι μειώνει τη φλεγμονή, ελαχιστοποιει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, κάνει καλό στα μαλλιά, το δέρμα και την όραση και βελτιώνει την υγεία σου.

Το καρπούζι είναι ιδανικό για όσους αθλούνται και έχει μερικές ιδιότητες που μπορεί να σε εκπλήξουν! Αυτοί είναι οι 4 λόγοι για να εντάξεις το καρπούζι στο προπονητικό σου γεύμα

1 Αναπληρώνει το γλυκογόνο

Κατά τη διάρκεια της αερόβιας ή της αναερόβιας άσκησης, τα μυϊκά κύτταρα βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο γλυκογόνο, τους αποθηκευμένους υδατάνθρακες στους μυς και το συκώτι. Η κατανάλωση γλυκογόνου μέσω καρπουζιού μετά την προπόνηση μπορεί να αναπληρώσει το γλυκογόνο και να ανεφοδιάσει τους μυς σου για την επόμενη προπόνηση. Σύμφωνα με το U.S. Sports Academy υπάρχει ένα δίωρο μετά την άσκηση για την αναπλήρωση των υδατανθράκων, μετά από αυτό η σύνθεση γλυκογόνου επιβραδύνεται περίπου στο 2% ανά ώρα. Η κατανάλωση 50 γραμμ. υδατανθράκων κάθε δύο ώρες μετά από έντονη άσκηση αυξάνει το ποσοστό αναπλήρωσης στο 5% ανά ώρα. Τέσσερα φλιτζάνια καρπούζι περιέχουν περίπου 50 γραμμ. υδατανθράκων, ιδανικά για αναπλήρωση γλυκογόνου μετά την άσκηση.

2 Σε ενυδατώνει

Δεν χρειάζεται να σου το πούμε, το ξέρεις ήδη ότι αυτό το ζουμερό και δροσερό φρούτο είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να νικήσεις τις καυτές μέρες του καλοκαιριού επειδή έχει ενυδατικές ιδιότητες. Με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, το καρπούζι συμβάλλει στην καθημερινή πρόσληψη υγρών ενώ σου χαρίζει ενέργεια όλη την ημέρα.

3 Είναι φυσικό αθλητικό ποτό

Το καρπούζι δεν είναι μόνο εξαιρετικά ενυδατικό, αλλά είναι γεμάτο με ηλεκτρολύτες που συμβάλλουν στον ανεφοδιασμό του σώματος κατά τη διάρκεια της άσκησης. Οι ηλεκτρολύτες βρίσκονται σε πολλές τροφές που δεν μπορείς να τους αναπληρώσεις μόνο με πόσιμο νερό. Ο χυμός καρπουζιού είναι το τέλειο φυσικό αθλητικό ποτό πριν ή μετά την προπόνηση.

4 Μειώνει τον μυικό πόνο

Είτε μόλις τελείωσες μία συνεδρία γιόγκα, είτε έτρεξες το πρωί, το καρπούζι μπορεί να σε βοηθήσει να μειώσεις τον μυικό πόνο. Πλούσιο σε κάλιο και αμινοξέα που αποκαθιστούν και επισκευάζουν τα κύτταρα, το καρπούζι είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να θεραπεύσεις τους μυς που έχουν πιαστεί. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το καρπούζι είναι πλούσιο σε ένα αμινοξύ που ονομάζεται L-κιτρουλίνη, το οποίο στο σώμα μετατρέπεται σε L-αργινίνη, ένα απαραίτητο αμινοξύ που συμβάλλει στη χαλάρωση και τη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων βελτιώνοντας την αιματική ροή και το κυκλοφορικό. Επίσης, ο συνδυασμός καρπουζιού και ροδιού εμπλουτισμένου με κιτρουλίνη και ελλαγιτανίνες προσφέρει ευεργετικά αποτελέσματα όσον αφορά το μεταβολισμό και τις επιδόσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιευτηκαν στην Journal of Agricultural and Food Chemistry​​.​