Γιατί ένα πιάτο μακαρόνια θα σε βοηθήσουν να νικήσεις στον αγώνα;

Γιατί ένα πιάτο μακαρόνια θα σε βοηθήσουν να νικήσεις στον αγώνα;

Τα ζυμαρικά είναι ο καλύτερος φίλος όσων τρέχουν. Φήμες θέλουν το 20% των μαραθωνοδρόμων να τρέχουν μαραθώνιο μόνο και μόνο για τα μακαρόνια που τρώνε καθημερινά, σχεδόν υποχρεωτικά, πριν τον αγώνα.

wefit

Τα ζυμαρικά ολικής άλεσης υπερέχουν κατά πολύ από τα επεξεργασμένα γιατί περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες για να γεμίσεις τις αποθήκες σου, επιπλέον βιταμίνη Β που είναι απαραίτητη για τον ενεργειακό μεταβολισμό και συστατικά όπως οι λιγνάνες που καταπολεμούν ασθένειες. Επιπλέον, είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, σίδηρο που βοηθά στην παραγωγή αιμοσφαιρίνης, σελήνιο που έχει αντιοξειδωτική δράση, ασβέστιο που ενδυναμώνει τα οστά, πρωτεΐνες οι οποίες είναι υψηλής ποιότητας και εύπεπτες, ενώ περιέχουν ελάχιστα λιπαρά, χοληστερόλη και νάτριο. Είτε ασχολείσαι ενεργά με τον αθλητισμό είτε θέλεις να πάρεις μέρος στον Μαραθώνιο τα καλά νέα είναι ότι τα ζυμαρικά μπορούν να σε βοηθήσουν να νικήσεις και να κόψεις την κορδέλα στον τερματισμό περισσότερο από ό, τι μπορείς να φανταστείς. Μάθε γιατί ένα πιάτο μακαρόνια θα σε βοηθήσουν να νικήσεις στον αγώνα. Σε ενδιαφέρει σίγουρα αυτό το άρθρο: Να φάω ζυμαρικά πριν την άσκηση ή όχι;

  

Σου δίνουν ενέργεια

Τα ζυμαρικά μπορούν να σε βοηθήσουν να έρθεις πρώτος αφού γεμίζουν τους μυς σου γλυκογόνο για να έχεις περίσσεια ενέργεια για τον αγώνα. Οι υδατάνθρακες αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας για τον οργανισμό και το κύριο καύσιμο για τη λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος. Αποθηκεύονται υπό τη μορφή του γλυκογόνου που βρίσκεται στους μυς και το ήπαρ. Επομένως για όσους ασκούνται είναι απαραίτητο ένα πιάτο μακαρόνια επειδή η απόδοσή τους και η αντοχή τους εξαρτάται άμεσα από την παροχή ή μη ενέργειας κατά την άσκηση και κατά συνέπεια και από την κατάσταση των ενεργειακών τους αποθεμάτων πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Είναι εύπεπτα

Τα ζυμαρικά είναι ένα από εκείνα τα τρόφιμα που σε κάνουν να νιώθεις χορτάτος αλλά σε αντίθεση με άλλα τρόφιμα δεν σου προκαλούν πρήξιμο και αέρια επειδή πέπτονται καλύτερα. Περιέχουν εύπεπτους υδατάνθρακες που σε βοηθούν να εφοδιάσεις ξανά τον οργανισμό σου με το γλυκογόνο (ενέργεια) που ξόδεψες. Διάβασε επίσης: Τα ζυμαρικά δεν σε παχαίνουν αν ξέρεις πώς να τα φας!

Διατηρούν σταθερή την ενέργειά σου 

Όσο πιο εύκολα πέπτεται κάτι τόσο βελτιώνει σημαντικά το μεταβολισμό και αυτή η βελτίωση αντικατοπτρίζεται στην ενέργεια που αποκτάς. Λόγω της καλύτερης διαχείρισης των θρεπτικών ουσιών από το σώμα αυξάνεται σταδιακά και ελεγχόμενα η γλυκόζη στο αίμα και κατά συνέπεια διατηρείται σταθερή η ενέργειά σου κατά τη διάρκεια του αγώνα. Βέβεαια οι υδατάνθρακες δεν είναι μόνον σημαντικοί για τη διατήρηση των επιπέδων γλυκόζης αίματος αλλά και για την αποκατάσταση του μυϊκού και ηπατικού γλυκογόνου. Οι γεμάτες μυϊκές και ηπατικές αυτές αποθήκες σακχάρων εξασφαλίζουν αντοχή και καλύτερη δυνατή απόδοση, ιδιαίτερα σε αγωνίσματα υψηλής έντασης και παρατεταμένης διάρκειας. Σε ενδιαφέρει: Shirley Patterson: Δίαιτα υπερπλήρωσης υδατανθρακών (υδατανθράκωση)

Μειώνουν το άγχος του αγώνα

Τα ζυμαρικά λόγω των υδατανθράκων που περιέχουν μειώνουν το άγχος. Εκτός από τα επίπεδα της γλυκόζης που διατηρούν σταθερά συμβάλλουν και στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και των μυών ενώ η κατανάλωσή τους παράγει σεροτοτίνη, την ορμόνη που σου σου φτιάχνει τη διάθεση. Κι αν πας με θετική διάθεση στον αγώνα όλα τα άλλα είναι απλά.

Βοηθούν στην ανάρρωση

Αναζηήτησε εμπλουτισμένα ζυμαρικά ολικής που περιέχουν επιπλέον και ωμέγα-3 λιπαρά από αλεσμένο λιναρόσπορο που κάνουν καλό στην υγεία της καρδιάς. Κάποια περιέχουν και πρωτεΐνη από έναν ειδικό τύπο αλεσμένης φακής και ασπράδια αυγών που βοηθούν στην ανάρρωση και την ανάκαμψη των μυών μετά τον αγώνα.

Φίλια Μητρομάρα