Γιατί είναι επικίνδυνο το ρύζι που βάζεις στο τάπερ της προπόνησης;

Γιατί είναι επικίνδυνο το ρύζι που βάζεις στο τάπερ της προπόνησης;

Τρως ρύζι μετά την προπόνηση; Μείωσε τα επίπεδα του αρσενικού με 4 τρόπους.

wefit

Πολλοί αθλητές αντοχές που ακολουθούν διατροφή υψηλή σε υδατάνθρακες καταναλώνουν ρύζι. Αρκετοί επιλέγουν το καστανό ρύζι στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής. Όμως πολλές μελέτες διαπιστώνουν ότι το ρύζι περιέχει ανησυχητικά επίπεδα αρσενικού, ένα συστατικό που είναι γνωστό ότι προκαλεί καρκίνο, διαβήτη, καρδιοπάθειες και αναπτυξιακά προβλήματα. Δες τι μπορείς να κάνεις για να παραμείνεις υγιής.

Από που προέρχεται το αρσενικό στο ρύζι;

Το αρσενικό είναι μια ουσία η οποία καταλήγει στο έδαφος ή στο νερό από τα φυτοφάρμακα που απαγορεύτηκαν τη δεκαετία του 1980 αλλά άφησαν υπολείματα αρσενικού στο έδαφος, καθώς και από ορισμένες ζωοτροφές και λιπάσματα. Επειδή το ρύζι καλλιεργείται σε νερό, το αρσενικό που υπάρχει στο υπέδαφος περνά στους κόκκους ρυζιού.

4 τρόποι για να μειώσεις τα επίπεδα αρσενικού στο ρύζι

1ος τρόπος: Επίλεξε ρύζι βιολογικής καλλιέργειας

Πριν ξεκινήσεις το μαγείρεμα, υπάρχει ένας τρόπος για να μειωθεί δραστικά η ποσότητα του αρσενικού που θα καταπιείς: επίλεξε κάτι άλλο εκτός από το ρύζι και δοκίμασε ένα υποκατάστατο. Το κινόα, το κεχρί, ο αμάραντος, το φαγόπυρο ή το Farro είναι καλές εναλλακτικές για το ρύζι. Όλα έχουν χαμηλά επίπεδα αρσενικού και μια σειρά από πολλά οφέλη για την υγεία σου και την άσκησή σου, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών επιπέδων πρωτεϊνών και των φυτικών ινών. Πρόσεχε πολύ το καστανό ρύζι. Μπορεί να είναι η πιο υγιεινή επιλογή ρυζιού στο ότι περιέχει περισσότερες φυτικές ίνες, βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά από το λευκό ρύζι, αλλά είναι κακή επιλογή επειδή τα επίπεδα σε αρσενικό είναι πολύ υψηλότερα από το λευκό ρύζι. Αυτό συμβαίνει επειδή το αρσενικό συσσωρεύεται στον κόκκο και τον φλοιό, τα οποία απομακρύνονται κατά την επεξεργασία του λευκού ρυζιού. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τα επίπεδα του αρσενικού στο καστανό ρύζι είναι 10 φορές υψηλότερο από ό, τι στο άσπρο ρύζι. Επίλεξε ρύζι βιολογικής καλλιέργειας, που να γνωρίζεις τον τόπο προέλευσής του.

Διάβασε σχετικά: Αμάρανθος: Η πρωτείνη αλλιώς

2ος τρόπος: Ξέπλενε το ρύζι με άφθονο νερό

Βάζε το ρύζι σε ένα σουρωτήρι και ξέπλενέ το πολύ καλά. Μπορεί να μειώσει τα επίπεδα του αρσενικού κατά 25 έως 30%. (Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι το νερό που χρησιμοποιείς δεν είναι χειρότερο από το ίδιο το ρύζι!)

3ος τρόπος: Βράζε το ρύζι σε μεγάλη κατσαρόλα

Παραδοσιακά το ρύζι γίνεται σε αναλογία 2 φλιτζάνια νερό: 1 φλιτζάνι ρύζι. Βάλε 12 φλιτζάνια νερό για 2 φλιτζάνια ρύζι και στράγγιξε το νερό αργότερα. Γιατί τόσο πολύ νερό; Επειδή μπορεί να μειώσει τα επίπεδα αρσενικού κατά 50 έως 60%. Τέλος, πρόσθεσε περισσότερο αλάτι επειδή χρησιμοποιείς περισσότερο νερό από ό,τι συνήθως.

4ος τρόπος: Μούλιαζε το ρύζι αποβραδίς 

Άφηνε το ρύζι σε ένα μπολ με νερό όλη νύχτα πριν το βράσεις. Με αυτόν τον τρόπο θα μειώσεις την παρουσία του αρσενικού σε ποσοστό 80%.

Φίλια Μητρομάρα