Γιατί δεν πρέπει να συνδυάζεις ζάχαρη με πρωτείνη;

Γιατί δεν πρέπει να συνδυάζεις ζάχαρη με πρωτείνη;

Πίνεις χυμό φρούτων ή, ακόμα χειρότερα, αναψυκτικό με την μπριζόλα σου; Πάει όλη η σκληρή δουλειά στο γυμναστήριο χαμένη.

wefit

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BMC Nutrition, η κατανάλωση ενός ζαχαρούχου ροφήματος σε συνδυασμό με κάποιο γεύμα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες μπορεί να σου δημιουργήσει προβλήματα. «Βρήκαμε ότι περίπου το ένα τρίτο των θερμίδων που καταναλώθηκαν από τα ροφήματα που περιείχαν ζάχαρη δεν είχαν δαπανηθεί, μειώθηκε ο μεταβολισμός του λίπους και χρειάστηκε λιγότερη ενέργεια για να μεταβολιστούν οι τροφές. Αυτή η μείωση του μεταβολισμού συμβάλλει στην αποθήκευση περισσότερου λίπους τον οργανισμό.", εξήγησε ο δρ Shanon Casperson, επικεφαλής της μελέτης από το USDA-Agricultural Research Service του Grand Forks Human Nutrition Research Center. 2 απλές συνταγές για να φτιάξεις μόνος σου παγωτό πρωτεΐνης

Για να φτάσουν σε αυτή τη διαπίστωση, οι ερευνητές έδωσαν σε 27 άνδρες με υγιές βάρος πρωινό και μεσημεριανό γεύμα, αποτελούμενα από 15% πρωτεΐνη τη μια μέρα και την άλλη ημέρα από 30% πρωτεΐνη. Οι συμμετέχοντες κατανάλωναν ένα γλυκό ρόφημα με ένα από τα γεύματα και ένα ρόφημα χωρίς ζάχαρη με το άλλο γεύμα.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η προσθήκη της ζάχαρης στο γεύμα μείωσε την κατανομή του λίπους μετά την κατανάλωση κατά 8%. "Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση ενός γλυκού ροφήματος με ζάχαρη σε συνδυασμό με γεύμα προσκρούει στις δύο πλευρές της εξίσωσης του ενεργειακού ισοζυγίου. Από την πλευρά της πρόσληψης, η πρόσθετη ενέργεια από το ρόφημα δεν έκανε τους συμμετέχοντες στη μελέτη να νιώθουν πιο χορτάτοι. Από την πλευρά της ενεργειακής δαπάνης, οι επιπλέον θερμίδες δεν δαπανήθηκαν και η οξείδωση του λίπους, η καύση δηλαδή, ήταν μειωμένη. Αυτές είναι οι 9 καλύτερες πηγές πρωτεϊνης για αποκατάσταση

Τα αποτελέσματα παρέχουν περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με το δυνητικό ρόλο των ζαχαρούχων γλυκαντικών ροφημάτων στην αύξηση του σωματικού βάρους και την παχυσαρκία. Ωστόσο η μελέτη δεν κάλυψε τις πρωτεϊνικές σκόνες, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορούμε να αναρωτηθούμε: μήπως μια σκόνη πρωτείνης με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη μπορεί να εξουδετερώσει τα οφέλη της πρωτεΐνης;