Λιγουρεύεσαι καφέ, σοκολάτα και junk food; Δες τι σου λείπει!

Λιγουρεύεσαι καφέ, σοκολάτα και junk food; Δες τι σου λείπει!

Ξαφνικά λιγουρεύεσαι μπέργκερ και γλυκό ενώ μόλις έφαγες το μεσημεριανό σου; Για όλα φταίει το μυαλό σου.

wefit

Οι ειδικοί χαρτογράφησαν την ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου (BEAM) προκειμένου να διαπιστώσουν ποια χημικά του εγκεφάλου δεν είναι ισορροπημένα. Ανάλογα με το λιγουρεύεσαι μάθε τι σου λείπει:

1 Λιγουρεύεσαι: Καφεΐνη και υδατάνθρακες πλούσιους σε ζάχαρη.
Σου λείπει: ντοπαμίνη.
Η ντοπαμίνη είναι ο νευροδιαβαστής της «καλής διάθεσης», ενεργοποιεί και παρέχει την αίσθηση του ελέγχου, της αποτελεσματικότητας και της επιρροής.
Μπορείς να φας: βρώμη, αβγά, τυρί κότατζ, γιαούρτι, μπρόκολο, μήλα, αμύγδαλα, σπανάκι, καρότα, σολομό, καστανό ρύζι, φακές, ψωμί ολικής αλέσεως.

2 Λιγουρεύεσαι: Τηγανιτά, λιπαρά και πρόχειρα φαγητά.
Σου λείπει: ακετυλοχολίνη.
Κυρίως αν πίνεις αλκοόλ καθημερινά νιώθεις έντονες λιγούρες. Η ακετυλοχολίνη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο σχηματισμό των αναμνήσεων, στη λεκτική και λογική σκέψη και την ικανότητα συγκέντρωσης.
Μπορείς να φας: αβγά, άπαχο κρέας, ελαιόλαδο, γαλακτοκομικά, συκώτι, κολοκυθάκια, αβοκάντο και ξηρούς καρπούς.

3 Λιγουρεύεσαι: Τραγανά και αλμυρά σνακ.
Σου λείπει: σεροτονίνη.
Η σεροτονίνη επηρεάζει τη διάθεση, τον έλεγχο του πόνου, τη σεξουαλική συμπεριφορά, τον ύπνο και τον έλεγχο της όρεξης μέσω του μηχανισμού κορεσμού. Δίνει το μήνυμα στον εγκέφαλο ότι κατανάλωσες επαρκή ποσότητα φαγητού.
Μπορείς να φας: αβοκάντο, κοτόπουλο, σοκολάτα, πάπια, αβγά, βρώμη, γάλα, χοιρινό, γαλοπούλα, γιαούρτι.

4 Λιγουρεύεσαι: Γλυκά.
Σου λείπει: GABA (γ-αμινοβουτυρικό οξύ).
Το GABA, ή γ-αμινοβουτυρικό οξύ, είναι ένα αμινοξύ, που υπάρχει φυσικά στον οργανισμό και δρα ως νευροδιαβιβαστής στο νευρικό σύστημα.
Μπορείς να φας: μπανάνες, φασόλια, πίτουρο, καστανό ρύζι, φακές, βρώμη, αρακά, ρίζες λαχανικών, ξηρούς καρπούς, ψωμί ολικής αλέσεως.