Δίαιτα και διακοπές: Για να μην πάθεις νίλα πίνε μπίρα και τεκίλα!

Δίαιτα και διακοπές: Για να μην πάθεις νίλα πίνε μπίρα και τεκίλα!

Μπορεί η κατανάλωση αλκοόλ να έχει συνδεθεί με άχρηστες θερμίδες που επιβαρύνεται ο κάθε πότης και όλοι οι διαιτολόγοι υποστηρίζουν πως πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός στην κατανάλωση και να μην ξεπερνάς τα όρια. Αν κάνεις δίαιτα, για να μην πάθεις νίλα παρήγγειλε μπίρα ή τεκίλα στο beach bar και μη σε νοιάζει! Αν δεν πίνεις μπίρα ούτε τεκίλα δες Τι να πιεις όταν κάνεις δίαιτα;

wefit

Τεκίλα

Mια έρευνα δίνει το πράσινο φως σε όλους όσοι (εκ)τιμούν το εθνικό ποτό του Μεξικού. Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Ένωση Χημικών τα σάκχαρα που περιέχει η τεκίλα και ονομάζονται αγαυίνες, μειώνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και δεν επηρεάζουν καθόλου τη γλυκόζη του οργανισμού. Επειδή δεν περνάνε από τη διαδικασία της πέψης, δεν διαλύονται ώστε να μετατραπούν σε γλυκόζη στο αίμα. Οι αγαυίνες προέρχονται από το ίδιο φυτό που προέρχεται και το νέκταρ αγαύης, όμως σε αντίθεση με το νέκταρ αγαύης, δεν περιέχει θερμίδες και ανήκει στην κατηγορία των γλυκαντικών που ονομάζονται φρουκτάνες, μια φυσική μορφή φρουκτόζης που διαφοροποιείται χημικά από το νέκταρ αγαύης. Θεωρούνται τα καλύτερα σάκχαρα που συμβάλλουν στη στήριξη της ανάπτυξης των υγιεινών μικροβίων στο στόμα και το έντερο.

Κατά τη μελέτη οι ερευνητές συγκέντρωσαν ποντίκια και τα χώρισαν σε δύο γκρουπ. Το πρώτο γκρουπ κατανάλωσε αγαυίνες με το νερό, ενώ το δεύτερο όχι. Στο τέλος της έρευνας, τα ποντίκια με τις αγαυίνες είχαν χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου και μεγαλύτερα επίπεδα ινσουλίνης. Αυτό που βρήκαν είναι πως από τη στιγμή που οι αγαυίνες ρίχνουν τα επίπεδα σακχάρου, αυξάνουν το GLP-1 καθώς επίσης και τα ποσοστά της ινσουλίνης κάτι που μπορεί να βοηθήσει και στο αδυνάτισμα αλλά και στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2. Επομένως μη φοβάσαι, ένα σφηνάκι μια στο τόσο θα σου παρέχει όλες τις ευεργετικές ιδιότητες που φέρεται να έχει το ποτό των Μεξικάνων.

Μπίρα

Η επιλογή της μπύρας αποτελεί μια από τις πιο light επιλογές αλκοόλ (αρκεί βέβαια να γίνεται με μέτρο). Μπορεί να παραγγείλεις από το beach bar μπίρες light ή μπίρες χωρίς αλκοόλ, με λίγες θερμίδες, που θα σε δροσίσουν χωρίς να σε επιβαρύνουν. Η θερμιδική απόδοση κάθε μπίρας εξαρτάται από την περιεκτικότητά της σε αλκοόλ και υδατάνθρακες. Για παράδειγμα, 1 κουτάκι (330 ml ή 33 cl) ξανθιάς»lager –το είδος μπίρας που καταναλώνεται περισσότερο στην Ελλάδα– περιέχει 14-16 γρ. αλκοόλης, 13–15 γρ. υδατάνθρακες και περίπου 150 θερμίδες. Οι μπίρες με περισσότερο αλκοόλ αποδίδουν κατά κανόνα περισσότερες θερμίδες, ενώ αυτές με χαμηλότερο αλκοόλ ή χωρίς καθόλου αλκοόλ λιγότερες. Επίσης, προσπάθησε να αποφύγεις τις μαύρες και τις βαρελίσιες, επειδή περιέχουν περισσότερο αλκοόλ και επομένως περισσότερες θερμίδες. Αν αμφιβάλλεις όμως και πιστεύεις ότι η μπίρα δημιουργεί μπιροκοιλιά μην... πυροβολείς την «ξανθούλα». Δεν φταίει εκείνη αλλά τα λιπαρά γεύματα, με τα οποία συνοδεύεται (βλέπε αλλαντικά, τυριά, παϊδάκια, λουκάνικα κ.λπ.) Ναι μεν μπορεί να σου φέρνει ένα φούσκωμα στο στομάχι λόγω του διοξειδίου του άνθρακα που περιέχει αλλά αν τσιμπήσεις κάτι ελαφρύ τότε το φούσκωμα θα φύγει. Η μπίρα είναι ιδανική αν προπονείσαι με στόχο την αύξηση της μυϊκής σου αντοχής. Επίσης με την ήπια κατανάλωση θα μειώσεις το ρυθμό της γνωστικής έκπτωσης με την πάροδο της ηλικίας, θα αντιμετωπίσεις καλύτερα το άγχος, θα μειώσεις τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου (κυρίως του προστάτη) ενώ θα τονώσεις το ανοσοποιητικό σου. (Διάβασε: 15 λόγοι να πιεις απόψε ένα ποτήρι μπύρα)

Φίλια Μητρομάρα