Δεν ξέρεις πως να πάρεις σωστά τις βιταμίνες σου;

Δεν ξέρεις πως να πάρεις σωστά τις βιταμίνες σου;

Αν αναρωτιέσαι ποια ώρα είναι η σωστή για τις βιταμίνες σου ή τα συμπληρώματα διατροφής σου το wefit.grρώτησε τους ειδικούς για σου λύσουν τις απορίες σου.

wefit

«Είναι κακό να παίρνω τις βιταμίνες μου με τον καφέ μου;»

 Ναι. Ο καφές είναι έχει διεγερτικές ουσίες και η καφεΐνη επιταχύνει τη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Έτσι ο οργανισμός δεν προλαβαίνει να απορροφήσει το σύνολο των θρεπτικών συστατικών. Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεται να παραλείψεις τον καφέ το πρωί.  Απλά πιες τον και φάε το πρωινό σου και περίμενε 15 λεπτά για να πάρεις την πολυβιταμίνη σου με ένα ποτήρι νερό.

«Πρέπει κάποιες βιταμίνες να τις παίρνω μόνο το πρωί ή σε διαφορετικές ώρες της ημέρας;»

 Ορισμένες βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής θα πρέπει να λαμβάνονται μαζί με τροφή ή μετά το γεύμα για να έχουν καλύτερη απορρόφηση, ενώ κάποιες άλλες χρειάζεται να τις πάρεις με άδειο στομάχι. Με άδειο στομάχι τουλάχιστον 30 λεπτά πριν την κατανάλωση τροφής συστήνεται η λήψη σιδήρου. Οι περισσότερες πάντως βιταμίνες μπορεί να λαμβάνονται με το πρωινό γεύμα όπως οι πολυβιταμίνες, η Βιταμίνη Ε και η Βιταμίνη C καθώς και οι βιταμίνες συμπλέγματος Β. Όχι μόνο θα σε βοηθήσει να ξεκινήσεις την ημέρα σου σωστά, αλλά το πρωί είναι μια βολική ώρα για να θυμηθείς να τις πάρεις. Επιπλέον, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β συμβάλλουν στην μετατροπή της τροφής σε ενέργεια η οποία θα σε βοηθήσει να ξεκινήσεις τη μέρα σου σωστά. Υπάρχει ένα μειονέκτημα ωστόσο. Δεν συνιστάται η λήψη ασβεστίου μαζί με πολυβιταμίνη αν περιέχει σίδηρο. Το ασβέστιο μπορεί να αλληλεπιδράσει με την απορρόφηση του σιδήρου. Εάν λαμβάνεις σίδηρο σε πολυβιταμίνη με το πρωινό σου μην πιεις γάλα ή μην καταναλώσεις γαλακτοκομικά εκείνη την ώρα. Προτίμησέ τα για τα επόμενα γεύματα. Ωστόσο η βιταμίνη C βοηθά στην αύξηση της απορρόφησης του σιδήρου, γι 'αυτό πιες το συμπλήρωμα σιδήρου με ένα χυμό πορτοκαλιού.

«Ποιες βιταμίνες πρέπει να λαμβάνονται πριν και μετά το γεύμα;»

Πάρε τις πολυβιταμίνες και το ασβέστιο με φαγητό, ώστε να αποφύγεις τυχόν στομαχικές διαταραχές και, σε κάποιες περιπτώσεις, να ενισχύσεις την απορρόφηση.

«Ποιες βιταμίνες πρέπει να λαμβάνονται πριν το δείπνο ή μετά;»

Τα συμπληρώματα ασβεστίου μπορούν να ληφθούν με το γεύμα ή το δείπνο 3 ώρες μετά πριν κοιμηθείς. Η μορφή του ασβεστίου που παίρνεις καθορίζει αν θα πρέπει να το παίρνεις με ένα γεύμα ή σνακ, ή με άδειο στομάχι. Το ανθρακικό ασβέστιο (calcium carbonate) απαιτεί την παρουσία των τροφίμων για καλύτερη απορρόφηση. Συμπλήρωμα ανθρακικού ασβεστίου μπορεί να ληφθεί με το δείπνο, καθώς νωρίτερα μέσα στην ημέρα με ένα άλλο γεύμα. Από την άλλη πλευρά, το κιτρικό ασβέστιο (Calcium Citrate) μπορεί να ληφθεί με ή χωρίς τροφή, και δεν απαιτεί τρόφιμα στο στομάχι για την απορρόφηση.

 «Πειράζει αν τις παίρνω με τα φάρμακά μου;»

Αυτό μπορεί να έχει παρενέργειες στην υγεία σου. Ορισμένα βότανα ή διατροφικά συμπληρώματα (βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, αμινοξέα), όταν λαμβάνονται ταυτόχρονα με φάρμακα όπως τα αντιόξινα, τα αντιβιοτικά, τα αντισυλληπτικά και τα καθαρτικά, μπορεί να προκαλέσουν στον οργανισμό ελλείψεις διάφορων θρεπτικών συστατικών, εμποδίζοντας την απορρόφησή τους και ήπια μέχρι σοβαρά καρδιολογικά προβλήματα, πόνο στην κοιλιά και πονοκέφαλο.

«Τα συμπληρώματα διατροφής θα αποτρέψουν αμέσως την ίωση που κόλλησα;»

Τα συμπληρώματα δεν είναι φάρμακα που επιδρούν αμέσως – χρειάζονται χρόνο γι' αυτό και εξαρτάται από την ταχύτητα της ανανέωσης των κυττάρων στην περιοχή στην οποία επιδρούν. Δε γίνεται να ξυπνήσεις μια μέρα και να πεις «δεν κρυολόγησα σήμερα» – μπορεί να χρειαστούν δυο μήνες για να διαπιστώσεις κάποια ενίσχυση στο ανοσοποιητικό σου και να προλάβεις τις ιώσεις.