Το κίνημα της αντι- δίαιτας! Αυτά είναι τα 4 εργαλεία επιτυχίας στο αδυνάτισμα

Το κίνημα της αντι- δίαιτας! Αυτά είναι τα 4 εργαλεία επιτυχίας στο αδυνάτισμα

Δεν χρειάζεται να κάνεις δίαιτα. Αν σταματήσεις να επικεντρώνεσαι τόσο πολύ στο να τρως λιγότερο, στην πραγματικότητα θα τρως λιγότερο. Αυτό κάνει και η Oprah Winfrey!

wefit

Αν θέλεις να πάψεις να κάνεις δίαιτα και να μην έχεις πρόβλημα με τα κιλά σου χρειάζεται πρώτα από όλα να συμφιλιωθείς με το φαγητό και το βάρος σου, ακολουθώντας αυτό που οι ειδικοί ονομάζουν «προσέγγιση της μη δίαιτας». Σε αυτές περιλαμβάνεται και η Oprah Winfrey, η οποία δήλωσε ότι δεν πρόκειται να ξανακάνει δίαιτα αφότου διάβασε το Women, Food and God της Geneen Roth. Δηλαδή τι θα πρέπει να κάνεις; Να μάθεις να εξασκείς αυτό που ονομάζεται ενστικτώδης διατροφή: να τρως μόνον όταν πραγματικά πεινάς, να μη νιώθεις ενοχές για το φαγητό και να τρως ό,τι αποζητά το σώμα σου. Και έχει αποτέλεσμα: σύμφωνα με ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Brigham Young, οι άνθρωποι που είχαν υψηλή βαθμολογία σε μια κλίμακα ενστικτώδους διατροφής όχι μόνο είχαν λιγότερο άγχος για το φαγητό και το απολάμβαναν περισσότερο, αλλά είχαν και χαμηλότερο ΔΜΣ. Αν σταματήσεις, λοιπόν, να επικεντρώνεσαι τόσο πολύ στο να τρως λιγότερο, στην πραγματικότητα θα τρως λιγότερο. Είναι μια ριζοσπαστική αντίληψη αλλά δουλεύει!

Γιατί οι δίαιτες δεν έχουν πάντα αποτέλεσμα;
Για τους περισσότερους ανθρώπους, η δίαιτα δεν οδηγεί σε απώλεια βάρους με διάρκεια υποστηρίζουν ειδικοί από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα. Στην πλέον ολοκληρωμένη ανάλυση μελετών απώλειας βάρους που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα, διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι ξαναπαίρνουν τα κιλά που έχασαν και ότι σχεδόν τα 2/3 παίρνουν ακόμα περισσότερα. Δεν είναι περίεργο, αν σκεφτείς ότι η χρόνια δίαιτα μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογία του ατόμου – για παράδειγμα, να προκαλέσει κακοδιαθεσία ή εμμονή με το φαγητό. Όσοι κάνουν δίαιτα έχουν την τάση να κάνουν κραιπάλες, τόσο πριν ξεκινήσει η δίαιτα τους, όσο και αφότου αποτύχει. Δυστυχώς δεν μπορείς ν’ αλλάξεις τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεις το φαγητό εν μία νυκτί κι αυτό γιατί έχουμε αποκτήσει μια διαστρεβλωμένη σχέση με το φαγητό. Η δίαιτα σε αποσυνδέει από το πώς η τροφή κάνει να νιώθει το σώμα σου. Αν όμως εξοικειωθείς μπορείς να τα καταφέρεις. Αυτά τα 4 εργαλεία αντιδίαιτας θα σε βοηθήσουν να την ξεκινήσεις. Φυσικά, φαίνεται να έρχονται σε αντίθεση με ό,τι έχεις ακούσει για την απώλεια βάρους, αλλά οι ειδικοί λένε ότι αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο.

1 Προσδιόρισε την πείνα σου
Δώσε στον εαυτό σου την άνευ όρων άδεια να τρως όποτε πεινάς. Αλλά βεβαιώσου ότι είναι σωματική πείνα, αυτή που κάνει το στομάχι σου να γουργουρίζει. Αναρωτήσου «Για τι πράγμα πεινάω;» Αν βαριέσαι, είσαι λυπημένος ή θέλεις να γιορτάσεις κάτι, δεν είναι το φαγητό αυτό που λαχταράς.

2 Κόψε τις ετικέτες
Μια έρευνα στην επιθεώρηση Appetite αποκάλυψε ότι ένας στους τέσσερις απ’ όσους κάνουν δίαιτα, σε αντίθεση με 1 στους 25 απ’ όσους δεν κάνουν δίαιτα, δίνουν την περιγραφή ενοχή ή όχι ενοχή στα τρόφιμα. Μέρος του τι σε κάνει να τρως υπερβολικά παγωτό ή πατατάκια είναι η εμμονή στο δέλεαρ των κακών τροφών. Προσπάθησε να βλέπεις όλες τις τροφές ως ίσες. Αυτό χρειάζεται εξάσκηση γι’ αυτό να θυμίζεις στον εαυτό σου την καινούργια σου νοοτροπία όταν τον πιάσεις να σκέφτεται «Κέικ σημαίνει κακό και σταφύλια σημαίνει καλό».

3 Επιβράδυνε
Αντί να καταβροχθίζεις το βραδινό σου, κάθισε στο τραπέζι όσο τρως και προσπάθησε να κάνεις κάθε γεύμα να διαρκεί τουλάχιστον 20 λεπτά. Όταν τρως αργά, είναι πιο εύκολο να διαβάσεις τα σήματα πείνας και κορεσμού που στέλνει ο οργανισμός σου. Χρειάζεσαι απόδειξη; Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Journal of the American Dietetic Association, οι γυναίκες έτρωγαν λιγότερο και ωστόσο ανέφεραν ότι ένιωθαν πιο χορτάτες όταν άφηναν κάτω το πιρούνι ανάμεσα στις μπουκιές και μάσαγαν κάθε μπουκιά 20 με 30 φορές.

4 Χρησιμοποίησε τις αισθήσεις σου
Η χρήση και των πέντε αισθήσεων όταν τρως, όχι μόνο της γεύσης, είναι ένας εύκολος τρόπος να είσαι πιο προσεκτικός. Αυτό σου δίνει μεγαλύτερη απόλαυση από το φαγητό, οπότε νιώθεις πιο χορτάτος. Σταμάτα να τρως αυτοματοποιημένα και απόλαυσε κάθε μπουκιά. Κοίταξε τα χρώματα στο πιάτο σου και νιώσε τα αρώματα. Άκουσε την τραγανή υφή τους. Απόλαυσε την κρεμώδη υφή τους.