Ποιος μειώνει το σπέρμα σου και πώς να το αυξήσεις

Ποιος μειώνει το σπέρμα σου και πώς να το αυξήσεις

Αν πιστεύεις ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα εκεί κάτω δες τι φταίει και ανέλαβε δράση, όσο είναι νωρίς!

wefit

Τι φταίει;


Το στρες: Τα υψηλά επίπεδα άγχους συνοδεύονται από μειωμένη παραγωγή τεστοστερόνης. Μελέτη έδειξε ότι οι μαραθωνοδρόμοι παράγουν σπερματοζωάρια διαφορετικής μορφολογίας από τα φυσιολογικά λόγω αυξημένου στρες.


Οι καταχρήσεις: Το κάπνισμα επηρεάζει το γενετικό υλικό των σπερματοζωαρίων προκαλώντας κατακερματισμό του DNA τους. Το αλκοόλ, όπως και τα ναρκωτικά, μειώνουν την παραγωγή τεστοστερόνης και τα επίπεδά της.


Η τηλεόραση: Μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση British Journal of Sports Medicine διαπίστωσε ότι οι άντρες που παρακολουθούν πολλή τηλεόραση έχουν μειωμένη παραγωγή σπέρματος συγκριτικά μ’ εκείνους που γυμνάζονται τακτικά.


Η ατμοσφαιρική ρύπανση: Μελέτες έχουν δείξει ότι άνδρες που εκτίθενται περισσότερο σε καυσαέρια έχουν κακή ποιότητα σπέρματος και λιγότερα σπερματοζωάρια σε σχέση με τους άντρες που δεν εκτίθονται στην ατμοσφαιρική ρύπανση.


Η θερμότητα: Για να λειτουργήσουν οι όρχεις σου έχουν χαμηλότερη θερμοκρασία χαμηλότερη από αυτήν του σώματός σου. Όμως τα στενά παντελόνια και τα σλιπ, υπερθερμαίνουν τα γεννητικά όργανα προκαλώντας μείωση της κινητικότητας του σπέρματος ενώ το λάπτοπ που τοποθετείς πάνω στους όρχεις βλάπτει την ποιότητά του. Το ίδιο συμβαίνει και αν κάνεις πολύωρα ζεστά μπάνια ή μπαίνεις στη σάουνα πολύ συχνά.


Κάποια φάρμακα: Αντιβιοτικά, αναβολικά στεροειδή κ.ά. μπορούν να επηρεάσουν την παραγωγή και λειτουργία των σπερματοζωαρίων.

Οι παθήσεις: Όπως ορχίτιδα (προκύπτει μετά από μαγουλάδες), κρυψορχία, κιρσοκήλη, οι λοιμώξεις του ουροποιογεννητικού, σακχαρώδης διαβήτης, διάφορες ορμονικές διαταραχές καθώς και τραυματισμοί στην περιοχή ευθύνονται για τη μείωση του σπέρματος.

Τι να κάνεις
Εκτός από τα αυτονόητα όπως το να αποφεύγεις τα στενά παντελόνια και εσώρουχα, να μην κάνεις πολύ ζεστά μπάνια ή να μη μπαίνεις με τις ώρες στην σάουνα, να μην αφήνεις το λαπτοπ πάνω σου, να κόψεις το κάπνισμα, να διαχειριστείς το στρες κ.λπ. και αυτά μπορεί να σε βοηθήσουν:

Βάλε αντιοξειδωτικά στη διατροφή σου. Οι έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση μιας διατροφής πλούσιας σε αντιοξειδωτικά μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των σπερματοζωαρίων, αυξάνοντας έτσι και την ανδρική γονιμότητα. Οι βιταμίνες C και Ε και το συνένζυμο Q10 έχουν αποδειχθεί ότι βοηθά στη θεραπεία της αντρικής υπογονιμότητας. Κατανάλωνε ποικιλία από πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά, καθώς και δημητριακά ολικής αλέσεως, άπαχη πρωτεΐνη και γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά.

Διατήρησε ένα υγιές βάρος. Αν είσαι υπέρβαρος ή παχύσαρκος ο αριθμός των σπερματοζωαρίων μπορεί να μειωθεί. Επίσης, το επιπλέον σωματικό λίπος μπορεί να παρέμβει στις αναπαραγωγικές ορμόνες.

Κάνε σεξ! Το σεξ κάθε μέρα μειώνει τις βλάβες στα σπερματοζωάρια και βελτιώνει τη γονιμότητα και την αναπαραγωγή. Αυστραλοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η συχνή εκσπερμάτωση μπορεί να είναι ένας φυσιολογικός μηχανισμός για τη μείωση των βλαβών στο DNA και βελτίωσης της ποιότητας των σπερματοζωάριων.

Πιες ένα ρόφημα από τζίνσενγκ πριν κοιμηθείς. Μελέτη στο ιατρικό περιοδικό Panminerva Medica διαπίστωσε ότι αυτό το ασιατικό βότανο αυξάνει την κινητικότητα του σπέρματος. Βοηθά επίσης και στον ύπνο.

Πρόσθεσε τις τούρκικες ανυψώσεις (Turkish get ups) στο προπονητικό σου πρόγραμμα. Η υψηλή ένταση θα προκαλέσει μια απότομη αύξηση της τεστοστερόνης. Πώς το κάνεις: Ξαπλωμένος ανάσκελα κράτα ένα βαράκι (ή ένα kettbel) στο ένα χέρι πάνω από το κεφάλι σου. Το ένα πόδι σου ακουμπάει στο έδαφος. Σιγά-σιγά φέρε το χέρι σου προς το κάτω και σήκω όρθιος. Η διαφορά με τους αλτήρες είναι σημαντική γιατί πρέπει να κρατήσεις το χέρι στη θέση του και όχι να βρεις απλά να βρεις τη θέση που θα ισορροπήσει το βάρος. Κάνε έξι επαναλήψεις σε κάθε χέρι.