Γλιτώστε από το ροχαλητό για πάντα!

Γλιτώστε από το ροχαλητό για πάντα!

Αν ο ύπνος σου είναι ανήσυχος, ξυπνάς με πονοκέφαλο, νιώθεις κουρασμένος ή έχεις υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας, δεν μπορείς να συγκεντρωθείς, πέφτει η απόδοσή σου και έχεις κακή διάθεση όλα ξεκινούν από την... ηχορύπανση που παράγεις! Αν ροχαλίζεις εσύ ή ο σύντροφός σου μάθε τι πρέπει να κάνεις για να χαμηλώσεις τα ντεσιμπέλ.

wefit

Που οφείλεται;

Όταν  πέφτεις για ύπνο οι μύες του φάρυγγα χαλαρώνουν με αποτέλεσμα να ταλαντώνεται η σταφυλή, η υπερώα και οι αμυγδαλές. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε κάποια ανατομικά προβλήματα όπως το στραβό διάφραγμα, οι υπερτροφικές κόγχες στη μύτη, τα κρεατάκια, οι υπερτροφικές αμυγδαλές, η υπετροφική ή μακριά σταφυλή.

Ποιοι ροχαλίζουν;

Οι άνδρες: Λόγω διαφορετικής κατανομής του λίπους σε σχέση με τις γυναίκες. Αυτό συσσωρεύεται στο λαιμό, προκαλώντας στένωση του αεραγωγού.

Οι ηλικιωμένοι: Ο μυϊκός τόνος των μυών του φάρυγγα, της σταφυλής και της υπερώας μειώνεται με την ηλικία.

Τα παχύσαρκα άτομα με κοντό λαιμό.

Όσοι πάσχουν από υπνική άπνοια.

Τι να κάνεις

Χάσε βάρος: Οι υπέρβαροι ροχαλίζουν περισσότερο, επειδή τα περιττά κιλά δυσχεραίνουν την αναπνοή.

Απόφευγε το αλκοόλ: Χαλαρώνει τη γλώσσα, τον ουρανίσκο και δυσκολεύει τη ροή του αέρα.

Ασκήσου τακτικά: Η αερόβια άσκηση και πιο συγκεκριμένα το τρέξιμο είναι ευεργετικό για το ροχαλητό. Έρευνα δείχνει ότι όσοι έτρεχαν για μία ώρα καθημερινά, αποδείχθηκε πως έπασχαν κατά 18% λιγότερο από αναπνευστικά προβλήματα σε αντίθεση με όσους έκαναν καθιστική ζωή και ροχάλιζαν και λιγότερο.

Επίλεξε το σωστό στρώμα και μαξιλάρι: Ορισμένοι ειδικοί προτείνουν να βάλεις περισσότερα μαξιλάρια για να στηρίζεται το κεφάλι προς τα πάνω και έτσι να κυκλοφορεί ο αέρας καλύτερα ενώ προτίμησε ένα σκληρό κι όχι μαλακό στρώμα.

Απέφευγε να καταναλώνεις μεγάλα γεύματα πριν από τον ύπνο.

Βάλε αυτοκόλλητο: Μόνο όμως σε περίπτωση που η μύτη σου είναι βουλωμένη. Η χρήση τους βοηθάει στις περιπτώσεις που το ροχαλητό οφείλεται σε ρινική απόφραξη.

Όταν το ροχαλητό είναι επικίνδυνο

Εάν έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει σύνδρομο υπνικής άπνοιας, δηλαδή διακοπής της αναπνοής κατά τη διάρκεια του ύπνου, τότε κινδυνεύεις με υπέρταση, στεφανιαία νόσο και αρρυθμίες ενώ αυξάνεται έως και επτά φορές η πιθανότητα να εμπλακείς σε αυτοκινητικό ατύχημα. Η διάγνωση γίνεται μόνο σε εργαστήρια ύπνου σε δημόσια νοσοκομεία. Αν είναι μέτριο το πρόβλημα φοράς ειδική μάσκα (C-PAP) που κρατάει ανοικτό τον αεραγωγό. Αν το ροχαλητό είναι έντονο και συνδυάζεται με άπνοιες, απαιτείται χειρουργική επέμβαση από ειδικό χειρουργό ΩΡΛ, με υπερήχους, laser ή ραδιοσυχνότητες. Ωστόσο να θυμάσαι πως η χειρουργική αντιμετώπιση ενδείκνυται σε επιλεγμένα περιστατικά, με συγκεκριμένα προβλήματα. Δυστυχώς, δεν υπάρχει φαρμακευτική αντιμετώπιση του συνδρόμου.