Ρύθμισε το έντερό σου πριν από τον αγώνα

Ρύθμισε το έντερό σου πριν από τον αγώνα

Υπάρχουν πολλές άτυχες στιγμές στην ιστορία των αγώνων, όπως π.χ. αυτή του αθλητή του βάδην Γιοάν Ντινίζ ο οποίος τα… έκανε πάνω του αφού δεν άντεχε πια να περιμένει μέχρι το τέλος της διαδρομής (50 χλμ. ήταν αυτά!). Δε θέλουμε να την πάθεις κι εσύ. Το τι τρως, τι πίνεις και τι πρόγραμμα ακολουθείς μπορούν να σου εξασφαλίσουν την ομαλή κινητικότητα του εντέρου και ότι κανένα… “κακό” δεν θα βρεθεί στο δρόμο σου (για τον Μαραθώνα).

wefit

Ο λόγος που σχηματίζονται στις τουαλέτες ουρές χιλιομέτρων πριν από έναν αγώνα είναι ένας και μοναδικός: οι περισσότεροι δρομείς θέλουν να αδειάσουν ό,τι τους βαραίνει πριν βγουν έξω και αρχίσουν να τρέχουν. Κι αυτό γιατί κατά τη διάρκεια του αγώνα ποιος θα κάτσει στην άκρη να τα κάνει (με το συμπάθειο κιόλας!);  Δυστυχώς το τρέξιμο και η κατακόρυφη κίνηση του τρεξίματος προκαλεί το περιεχόμενο του στομάχου να κινηθεί μέσω του παχέος εντέρου κάτι που μπορεί να σε ωθήσει να χρειαστείς τουαλέτα εδώ και τώρα, στο 20ο χιλιόμετρο του αγώνα. Δες τι μπορείς να κάνεις για να ρυθμίσεις το έντερό σου πριν από έναν αγώνα και να αποφύγεις τα κακά που μπορεί να σου συμβούν κατά τη διάρκεια του αγώνα ψάχνοντας με αγωνία μέρος για να ανακουφιστείς! Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Δυσκοιλιότητα: Ποιες λύσεις τελικά δεν πιάνουν; 

Πιες καφέ 

Ένας δυνατός καφές πριν το τρέξιμο θα σε κάνει να τρέχεις στην τουαλέτα με το καλημέρα σας. Η καφεΐνη συμβάλλει στις περισταλτικές κινήσεις του εντέρου με αποτέλεσμα να μην μπορείς να συγκρατήσεις τίποτα. Εάν πάλι δεν είσαι του καφέ εναλλακτικά πιες αυτό: Ρίξε 1-2 κουταλιές της σούπας λάδι καρύδας, 1 κουταλάκι του γλυκού μέλι, χυμό από ένα φρέσκο ​​λεμόνι και λίγο τριμμένο τζίντζερ σε μια κούπα ζεστό νερό και πιες το.

Πάρε τον χρόνο σου

Ξύπνα νωρίτερα την ημέρα του αγώνα και πήγαινε στη δική σου τουαλέτα για να αφοδεύσεις. Αν και η επιστήμη δεν μας λέει πόσο χρόνο χρειάζεται το σώμα μας για να είναι έτοιμο για την αφοδεύση ωστόσο εάν ξυπνήσεις λίγο νωρίτερα θα έχεις αρκετό χρόνο για να φας και να πας τουαλέτα.

Αλλά μην παρκάρεις στην τουαλέτα

Μπορεί να είναι δελεαστικό να κάθεσαι με τις ώρες για να διαβάσεις την εφημερίδα σου το πρωί αλλά εάν κάθεσαι για μεγάλο χρονικό διάστημα ασκείς πίεση στις φλέβες στην περιοχή του πρωκτού κάτι που μπορεί με τον καιρό να σου προκαλέσει αιμορροΐδες. Άσε που δεν εκπαιδεύεις έτσι το έντερό σου να αδειάζει. Αντ 'αυτού πάρε το πρωινό σου και κάθισε για λίγα λεπτά στην τουαλέτα έτσι ώστε η κίνηση του εντέρου να ενεργοποιηθεί από μόνη της.

Φάε πρωινό 

Οι περισσότεροι άνθρωποι νιώθουν την επιθυμία να επισκεφτούν την τουαλέτα μόλις φάνε κάτι. Υπάρχει κάτι που προκαλεί κάποιο γαστρεντερικό αντανακλαστικό. Το αντανακλαστικό μπορεί να είναι πιο έντονο για κάποια άτομα από ότι για κάποια άλλα, αλλά το να βάλεις μια μπουκιά το πρωί στο στόμα σου είναι ένας καλός τρόπος για να βοηθήσεις να προχωρήσουν τα… πράγματα. 

Δοκίμασε τις φυτικές ίνες

Αυξάνοντας τις φυτικές ίνες στη διατροφή σου μπορεί να σε βοηθήσει να διατηρείς τακτικό το έντερό σου ενώ συμβάλλει στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Αύξησε σταδιακά την πρόσληψη φυτικών ινών πολύ πριν από έναν αγώνα, έτσι ώστε το σώμα σου να έχει χρόνο να προσαρμοστεί σε μια υψηλότερη πρόσληψη. Εάν φας πολλές φυτικές ίνες σε σύντομο χρονικό διάστημα αυτό μπορεί να προκαλέσει αέρια, φουσκώματα ή κράμπες, θέματα που δεν θέλεις να έχεις κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αναζήτησε αδιάλυτες φυτικές ίνες σε δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς, φρούτα και λαχανικά. Τα δαμάσκηνα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε φυτικές ίνες.

Κάνε προθέρμανση

Όσο πιο δραστήριος είσαι τόσο περισσότερο βοηθάς στην κινητικότητα του εντέρου. Και η σωματική δραστηριότητα προκαλεί περισσότερη δραστηριότητα στο έντερο. Αυτό δεν σημαίνει κατ 'ανάγκην να κάνεις 20 άλματα στο σαλόνι σου για να πας στην τουαλέτα αλλά κάνε μια δυναμική προθέρμανση ώστε το σώμα σου να προετοιμαστεί.

Μείωσε το άγχος σου

Η δυσκοιλιότητα μπορεί μερικές φορές να προκαλείται από το άγχος. Συγκεντρώσου στον αγώνα, δοκίμασε να πάρεις και μερικές βαθιές αναπνοές ή να κάνεις ασκήσεις αναπνοών για να ηρεμήσεις. Κι αν όλοι περιμένουν στην εκκίνηση και εσύ δεν έχεις πάει ακόμη τουαλέτα, τι κάνεις; Μπαίνεις και τρέχεις. Ίσως να μη σε εμποδίσει το έξτρα βάρος να βγάλεις τον αγώνα. Ίσως. Διαφορετικά τι να σου πω; Shit happens!

Φίλια Μητρομάρα

Photo: pixabay.com