Πώς να ανακουφίσω τον πόνο στους μυς και στις αρθρώσεις;

Πώς να ανακουφίσω τον πόνο στους μυς και στις αρθρώσεις;

Ρωτήσαμε τον Σταύρο Σταθόπουλο, Φυσικοθεραπευτή Γ.Ν.Α  «Ο Ευαγγελισμός», Οργ. Γραμ. Π. Τμ. Αττικής ΠΣΦ, Συμμετέχωντα α) W.H.O. Rehabilitation Programme, και β) Network for health promotion in life and work (Work Confederation Physical Therapist) και μας απάντησε.

wefit

Οι μυϊκοί πόνοι αποτελούν μια πολύ συχνή κατάσταση για τους αθλητές και μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την απόδοσή τους αλλά και την ποιότητα της ζωής τους μετά την απόσυρσή τους από την ενεργό δράση. Η διαδικασία αποθεραπείας είναι μια διαδικασία επίπονη αλλά και αρκετά χρονοβόρα γιατί ο μυς πρέπει να επανέλθει στην αρχική του μορφή σε μικρότερο χρονικό διάστημα από το συνηθισμένο. Και ο αθλητής θα πρέπει να ξεπεράσει τόσο τον πόνο που αισθάνεται -και θα συνεχίσει να αισθάνεται για αρκετό διάστημα- αλλά και το ψυχολογικό κομμάτι γιατί μια τυχόν υποτροπή θα σημαίνει αυτόματα και το τριπλάσιο σχεδόν χρόνο αποθεραπείας του. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να υπάρχει η κατάλληλη φαρμακευτική υποστήριξη και τα τοπικά αντιφλεγμονώδη σκευάσματα όπως είναι τα φαρμακευτικά επιθέματα (έμπλαστρα) ώστε ο τραυματισμένος μυς να επανέλθει στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Τρόποι θεραπείας

Ο πόνος είναι μια αντίδραση του οργανισμού για να προστατευτεί από ένα επιβλαβές αίτιο. Ο μυϊκός πόνος μπορεί να είναι οξύς ή χρόνιος. Συνήθως οφείλεται σε τραυματισμό ή σε υπερβολική καταπόνηση. Η αντιμετώπισή του, όταν δεν είναι δυνατή η λήψη φαρμάκων από το στόμα, γίνεται με την χρήση τοπικών αναλγητικών και αντιφλεγμονωδών σκευασμάτων. Τα τοπικά αναλγητικά και αντιφλεγμονώδη σκευάσματα σε μορφή κρέμας, αλοιφής ή εμπλάστρου, όταν χρησιμοποιούνται με προσοχή, ανακουφίζουν και καταπραΰνουν τον μυϊκό πόνο και θεωρούνται ένα πολύ χρήσιμο όπλο στην ιατρική φαρέτρα.

Τα τοπικά αναλγητικά και τα Mη Στεροειδή Αντιφλεγμονώδη Φάρμακα με την μορφή κρέμας, αλοιφής, γέλης, γαλακτώματος ή έμπλαστρου ενδείκνυνται σε μυϊκούς και ρευματικούς πόνους, φλεγμονές των τενόντων, των συνδέσμων, των μυών και των αρθρώσεων (που οφείλονται π.χ. σε διαστρέμματα, θλάσεις), ισχιαλγίες, οσφυαλγίες, μώλωπες και σε εκφυλιστικές αλλοιώσεις της σπονδυλικής στήλης.

Τα  «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» στον επίπονο πόνο

ΠΡΕΠΕΙ

Να καταλάβεις ότι ο πόνος είναι πραγματικός.

Να μείνεις ενεργός.

Να εστιάσεις σε σημαντικές δραστηριότητες.

Να διατηρήσεις τις κοινωνικές σου σχέσεις.

Να αντιμετωπίσεις τους φόβους σου.

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ

Να αναζητάς στα γρήγορα πηγές πληροφόρησης για το πρόβλημά σου.

Να πιστεύεις οτιδήποτε και να κάνεις σενάρια για τον πόνο σου.

Να κατηγορείς τον εαυτό σου.

Να πολεμάς τον πόνο σου.

Να θεωρείς ότι ο πόνος προκαλεί πάντα βλάβ.η

Να βιάζεσαι και να πανικοβάλλεσαι εάν κάτι αναβλήθηκε εξαιτίας του πόνου σου.