Ποια άσκηση σου βάζει μυαλό;

Τα κλισέ καταρρίπτονται: οι φουσκωτοί είναι και έξυπνοι! Η άσκηση δεν έχει αποτελέσματα μόνον στο σώμα, διατηρεί επίσης εύκαμπτο και fit τον εγκέφαλό σου και προσφέρει πολλά οφέλη στην ψυχική σου υγεία.

wefit

Όλοι γνωρίζουμε ότι η τακτική άσκηση μειώνει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών και μας βοηθά να διατηρήσουμε ένα υγιές βάρος, να κοιμόμαστε καλύτερα και να ζήσουμε περισσότερο. Αλλά όταν γυμνάζεις τους δικέφαλους και τους τρικέφαλους δεν αυξάνεις μόνον τους μυς σου. Η έρευνα δείχνει ότι εξασκείς και τον εγκέφαλό σου. Η αερόβια δραστηριότητα σε συνδυασμό με την αντοχή και την ευελιξία που σου προσφέρει μία προπόνηση ενισχύει το μεγαλύτερο μέρος του εγκεφάλου σου. Η αερόβια επιτρέπει στην καρδιά να αντλεί αίμα και να το στέλνει προς τον εγκέφαλο ενώ οι ασκήσεις με αντιστάσεις ή η προπόνηση με βάρη ή η γιόγκα και το πιλάτες διεγείρουν αλλαγές στην ανάπτυξη του εγκεφάλου. Η ευελιξία και η ισορροπία που μαθαίνεις κατά την άσκηση είναι επίσης καλά για τον εγκέφαλό σου, δεδομένου ότι τον προκαλείς. Το καλύτερο; Μόλις 30 λεπτά άσκησης κάθε μέρα ενισχύει τη δύναμη του εγκεφάλου σου. Δες και τι άλλο κάνει:

Περπάτημα: Αυξάνει τη δημιουργικότητα

Πόσες φορές δεν έχεις βγει έξω να περπατήσεις για να σκεφτείς πιο καθαρά; Οι επιστήμονες γνωρίζουν εδώ και καιρό ότι ένα ξεκάθαρο μυαλό αυξάνει τη δημιουργικότητα, αλλά νέες έρευνες δείχνεουν ότι η νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου εξακολουθεί να προσαρμόζεται και να αλλάζει σε όλη μας τη ζωή, συμβάλλοντας στη δημιουργική διαδικασία. Η άσκηση μπορεί να συμβάλει και να διεγείρει σημαντικές αλλαγές στην νευροπλαστικότητα, η οποία είναι απαραίτητη για τη μάθηση και την παραγωγή νέων ιδεών. 

Αεροβική. Βάρη: Ενισχύει τη μνήμη

Οι άνθρωποι που γυμνάζονται τακτικά πιστεύεται ότι έχουν μεγαλύτερο ιππόκαμπο, ένα μέρος του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνος για τη μνήμη. Η σωματική άσκηση μπορεί επίσης να προλάβει τη συρρίκνωση του εγκεφάλου, η οποία συνδέεται με τη νόσο του Alzheimer που επηρεάζει τη μνήμη. Η εμφάνιση της άνοιας αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς στην Ευρώπη και θεωρείται ως η τρίτη αιτία θανάτου. Η αεροβική άσκηση αυξάνει το μέγεθος του ιππόκαμπου, που με τη σειρά του, προσφέρει περισσότερη χωρική μνήμη την οποία χρειαζόμαστε καθημερινά.

Tai chi: Αναπτύσσει τις ικανότητες

Διάφορες μελέτες δείχνουν ότι η άσκηση αυξάνει την επεξεργασία πληροφοριών στον εγκέφαλο. Όταν γυμνάζεσαι, ο εγκέφαλος εργάζεται σκληρά για να συντονίσει τις κινήσεις του προκειμένου να σταθεί σε όρθια θέση και να κρατήσει ισορροπία αυξάνοντας το χρόνο αντίδρασης. Όλα αυτά αυξάνουν το κομμάτι της γνώσης. Οι μελέτες δείχνουν επίσης ότι μετά την άσκηση έχουμε αυξημένη προσοχή και μπορούμε να επικεντρωθούμε καλύτερα σε κάτι.

Προπόνηση δύναμης: Βελτιώνει τη διάθεση

Αν γυμναστείς μετά τη δουλειά, οι πιθανότητες να νιώθεις πολύ καλύτερα κατά τη διάρκεια της προπόνηση και αμέσως μετά είναι πολύ μεγάλες. Όταν ασκείσαι, το σώμα απελευθερώνει ενδορφίνες, νευροδιαβιβαστές που σε κάνουν να νιώθεις καλά. Η άσκηση μπορεί επίσης να σε ανακουφίσει από τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Η σχέση μεταξύ κατάθλιψης και άσκησης δεν είναι απολύτως σαφές, αλλά τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα μειώνοντας τις χημικές ουσίες που επιδεινώνουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Θεωρείται επίσης ότι η αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος μπορεί να έχει κατευναστική επίδραση. Κάθε είδος της άσκησης φαίνεται να είναι ευεργετική, αλλά η προπόνηση δύναμης έχει μεγαλύτερες δυνατότητες να βελτιώσει τα συμπτώματα της κατάθλιψης.

Yoga, Pilates, Αεροβική: Μειώνει το στρες

Τα υψηλά επίπεδα των ορμονών του στρες, κορτιζόλη και αδρεναλίνη,  αυξάνουν τον κίνδυνο χρόνιων νοσημάτων όπως καρδιοπάθειες, κατάθλιψη και παχυσαρκία. Η άσκηση μειώνει την παρουσία της κορτιζόλης και αδρεναλίνης στο σώμα επειδή το σώμα καίει αδρεναλίνη κατά τη διάρκεια της άσκησης και μειώνει την κορτιζόλη. Αν κάνεις αερόβια άσκηση μπορεί να αυξήσεις την κορτιζόλη σου αλλά στη συνέχεια μειώνεται η αρχική τιμή της. Η άσκηση είναι σημαντική για τη μείωση του στρες και τη βελτίωση της διάθεσης.