Νέα χρονιά: 6 ρεαλιστικοί στόχοι που μπορείς να πετύχεις εύκολα

Νέα χρονιά: 6 ρεαλιστικοί στόχοι που μπορείς να πετύχεις εύκολα

Τι στόχους θα βάλεις την Πρωτοχρονιά; Να χάσεις βάρος και να φτιάξεις σώμα που και ο πιο elite αθλητής δεν θα μπορούσε να δεσμευτεί; Φέτος, δοκίμασε αυτούς τους απλούς εφικτούς στόχους και πες μας του χρόνου τι κατάφερες αυτή τη χρονιά.  

wefit

Πώς να θέσεις στόχους

Είναι αυτή η εποχή του χρόνου που ορκίζεσαι στον εαυτό σου ότι δεν θα χάσεις ποτέ άλλη μια προπόνηση, θα τρως υγιεινά, θα χάσεις κάθε κιλό που πήρες τις γιορτές. Με άλλα λόγια, ήρθε η ώρα να κάνεις ό,τι έκανες και πέρυσι και πρόπερσι. Δηλαδή τίποτα. Ο καλύτερος τρόπος για να βάλεις στόχους και να τους κατακτήσεις είναι να κάνεις το εξής:  Βάλε μικρούς και εφικτούς στόχους, μετρήσιμους και ακριβείς ώστε να τους πετύχεις. Η πορεία σου για την καλύτερη υγεία ξεκινά με αυτές τις απλές αλλαγές που πραγματικά μπορείς να πετύχεις.

Στόχος: Να σηκωθείς από τον καναπέ -επιτέλους

Σκέψου τι έκανες μικρός. Έπαιζες ποδόσφαιρο, έσχιζες στο μπάσκετ, τρελαινόσουν για βόλει! Θυμήσου πως ένιωθες όταν κέρδιζες, όταν έσταζε ο ιδρώτας στη φανέλα σου, όταν όλοι οι φίλοι σου ήταν μαζί σου, ενωμένοι και δυνατοί. Και τώρα το μόνο που κάνεις είναι να κάθεσαι στον καναπέ σου και να επιβαρύνεις το μυοσκελετικό σου σύστημα, να αυξάνεις τον κίνδυνο για καρδιά, διαβήτη και παχυσαρκία. Διάφορες έρευνες δείχνουν ότι ακόμα και μία ΜΟΝΟ μέρα καθιστικής ζωής χωρίς διάλειμμα μπορεί να είναι επικίνδυνη για την υγεία σου. Σήκω τώρα από τον καναπέ σου, βάλε τα αθλητικά σου και βγες να παίξεις με τους φίλους σου. Τι άλλο θέλεις για να νιώσεις χαρούμενος και υγιής;

Διάβασε: Κινήσου! Γιατί δεν πρέπει να κάθεσαι;

Στόχος: Να ξεκινήσεις το τρέξιμο

Σε αντίθεση με το γυμναστήριο που μπορείς να το αποφύγεις, με το τρέξιμο δεν έχεις καμία  δικαιολογία. Μπορείς να τρέξεις οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, δεν χρειάζεται να κάνεις εγγραφή, δεν έχεις ραντεβού με κανέναν. Είτε πριν, είτε μετά τη δουλειά, το τρέξιμο θα βελτιώσει τη φυσική σου κατάσταση και θα σε βοηθήσει να κάψεις λίπος και θερμίδες. Αν αποφασίσεις να ξεκινήσεις να τρέχεις πριν το πρωινό, μπορείς να κάψεις μέχρι και 20% παραπάνω λίπος.

Στόχος: Να νιώθεις καλά στην προπόνηση

Ξεκίνα από το να φοράς ρούχα που σε κάνουν να νιώθεις καλά επειδή αυτή η κίνηση ενισχύει την εικόνα του σώματός σου. Κι αυτό μόνο και μόνο επειδή θα σου αρέσει η νέα σου εμφάνιση. Τα φαρδιά ρούχα διαιωνίζουν την χαμηλή εικόνα που έχεις για το σώμα σου.  Έτσι ανανέωσε το κίνητρό σου με μια νέα αγορά. Βρες ένα κολακευτικό μαύρο παντελόνι για τη γιόγκα και ένα άνετο μπλουζάκι και ξεκίνα!

Στόχος: Να τρως λιγότερο κρέας

Τα ψάρια,  όπως ο σολομός, ο τόνος, το σκουμπρί, είναι πλούσια σε υγιή ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Ερευνητές από το Νοσοκομείο Brigham και την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ στη Βοστώνη διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση μόνο μία με δύο μερίδες την εβδομάδα λιπαρών ψαριών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακή νόσο κατά 36%.

Στόχος: Να μειώσεις το στρες

Για να μειώσεις την αρτηριακή σου πίεση, τα επίπεδα του άγχους και τον κίνδυνο για καρδιακή νόσο, θα μπορούσες να κάνεις μέχρι και kickboxing, να αλλάξεις τη διατροφή σου και να ξεκινήσεις προπόνηση για ημιμαραθώνιο. Ή θα μπορούσες απλά να μάθεις να αναπνέεις καλύτερα. Όταν είσαι σε κατάσταση στρες, το σώμα σου παράγει την ορμόνη κορτιζόλη, η οποία αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό, την αρτηριακή πίεση, το σάκχαρο του αίματος και την ένταση των μυών, ως αποτέλεσμα μιας προσωρινής αντίδρασης που ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει ό,τι είναι αυτό που στρεσάρει τον οργανισμό. Το πρόβλημα είναι ότι αισθανόμαστε διαρκή πίεση μέσα στο σώμα μας συνεχώς. Οι σωστές αναπνοές προκαλούν φυσιολογικές αλλαγές στο σώμα, το ηρεμούν και μειώνουν την παραγωγή κορτιζόλης. Έτσι βελτιώνεται το κυκλοφορικό, χαλαρώνουν οι μυες και εξαφανίζεται η ένταση. Πολλοί ειδικοί συνιστούν 20 λεπτά την ημέρα να παίρνεις βαθιές αναπνοές από τη μύτη (τόσο βαθιά που να φουσκώνει το στήθος και η κοιλιά), μετρώντας αργά έως το τέσσερα καθώς εισπνέεις. Κάνε μία παύση για μερικά δευτερόλεπτα, στη συνέχεια, έκπνευσε από το στόμα, μετρώντας μέχρι το τέσσερα αργά. Επανέλαβε μερικές φορές. Αυτή η άσκηση αναπνοής μπορεί να σε κάνει να αισθανθείς καλύτερα μέσα σε 30 δευτερόλεπτα. Πλέον, διδάσκει στο σώμα σου έναν καλύτερο τρόπο για να ανταποκρίνεται σε καταστάσεις στρες.

Στόχος: Να μειώσεις τους πόνους της πλάτης ή της μέσης

Οι μύες του μέσου κορμού - κοιλιά, γοφοί και λεκάνη - παρέχουν σταθερότητα και ισορροπία σε ολόκληρο το σώμα σου. Εάν έχεις έναν ισχυρό πυρήνα είναι πιο εύκολο και πιο ασφαλές να κάνεις τα πάντα, από το να σηκώσεις ένα μικρό παιδί μέχρι να κάνεις σκι. Όταν ο μέσος κορμός είναι αγύμναστος τότε ο πόνος στην πλάτη, στον αυχένα και η κακή στάση του σώματος είναι εγγυημένα. Ευτυχώς, με μια απλή κίνηση μία φορά την ημέρα μπορείς να ανακουφίσεις τους πόνους. Κάνε σανίδα. Κατά τη διάρκεια μιας σανίδας, οι μύες του κορμού λειτουργούν σε αρμονία για να προστατέψουν την σπονδυλική σου στήλη. Η καλύτερη στιγμή για κάνεις σανίδα είναι στο τέλος της προπόνησής σου.