Μήπως η HIIT σε γερνάει;

Μήπως η HIIT σε γερνάει;

Υπάρχουν πολλοί που πιστεύουν ότι μια προπόνηση υψηλής έντασης, όπως η HIIT, μπορεί να προκαλέσει πρόωρα σημάδια γήρανσης. Ακόμη κι αν μειώνει το λίπος και ενισχύει την καρδιά μπορεί να γεράσει την επιδερμίδα και το σώμα σου! Ισχύει;

wefit

Το τρέξιμο έχει συσχετιστεί με την πρώιμη εκδήλωση χαλάρωσης του δέρματος που είναι γνωστή και ως "το πρόσωπο του δρομέα", αν και για να σου συμβεί κάτι τέτοιο πρέπει να τρέχεις για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ίσως παρατηρείται κάποια γήρανση του δέρματος και του σώματος εάν κάποιοι προπονούνται για μαραθώνιο, Ironman ή triathlon όπου η προπόνηση είναι ιδιαίτερα απαιτητική και σκληρή. Αλλά η HIIT μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης; Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι ενδέχεται να δημιουργεί κάποια μηχανική φόρτιση στο δέρμα που μπορεί να μειώσει τον κολλαγόνο και την ελαστίνη ενώ ενδέχεται να αυξήσει την παραγωγή των ελεύθερων ριζών. Αυτές οι ελεύθερες ρίζες βλάπτουν τα κύτταρα στο σώμα και επιταχύνουν τη γήρανση. Ωστόσο μελέτες έχουν δείξει ότι η HIIT βελτιώνει τη μιτοχονδριακή πυκνότητα στα μυϊκά κύτταρα, η οποία βελτιώνει τη συνολική ικανότητα παραγωγής των κυττάρων, που σημαίνει ότι τα κύτταρα είναι πιο υγιή. Αυτό αποδεικνύεται και από την ικανότητα του σώματός σου να είναι λειτουργικό καθημερινά.

Τι συμβαίνει καθώς μεγαλώνουμε

  • Ο μεταβολισμός επιβραδύνει τον ρυθμό του καθώς μεγαλώνουμε. Αυτό μειώνει την ικανότητα της καύσης λίπους και επομένως την απώλεια βάρους.
  • Οι ορμόνες που είναι υπεύθυνες για τη νεανικότητα, όπως το υγιές δέρμα, οι ισχυροί μύες, η ενέργεια και η σεξουαλική επιθυμία, αρχίζουν να μειώνονται όλο και περισσότερο.
  • Η διαδικασία γήρανσης κάνει τα οστά πιο αδύναμα και πιο εύθραυστα.
  • Και δεν επηρεάζεται αρνητικά μόνον το σώμα από τη γήρανση αλλά και ο εγκέφαλος. Η μνήμη, η ικανότητά μας να επιλύουμε προβλήματα και η ικανότητα λήψης αποφάσεων αρχίζουν να μειώνονται και να επιδεινώνονται κάθε χρόνο.

Τι κάνει μία προπόνηση HIIT

Όταν πρόκειται για το σώμα σου μία προπόνηση HIIT μπορεί να κάνει εκπληκτικά πράγματα: προσφέρει πιο δυνατούς μυς, καλύτερη καρδιαγγειακή ικανότητα, βελτιωνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Είναι μια προπόνηση που αφορά ολόκληρο το σώμα και μειώνει το κοιλιακό και το σπλαχνικό λίπος (το λίπος που δεν βλέπεις στο σώμα σου, γύρω από τα εσωτερικά όργανα), συμβάλλει στην καύση λίπους και όχι του μυϊκού ιστού, καις πιο γρήγορα θερμίδες και αυξάνει τον μεταβολισμό, μπορείς να την κάνεις οπουδήποτε και δεν χρειάζεσαι εξοπλισμό, αφού υπάρχουν πολλές διαφορετικές ασκήσεις. Γενικά η HIIT μπορεί πραγματικά να διατηρήσει το σώμα σου νεανικό επειδή:

  • Ενισχύει τον μεταβολισμό, επαναπρογραμματίζοντας το σώμα σου, ώστε να μπορείς να καις λίπος άμεσα.
  • Ενεργοποιεί το ενδοκρινικό σου σύστημα, αυξάνοντας τα επίπεδα ορμονών που σχετίζονται με τη νεότητα, ώστε να έχεις περισσότερη ενέργεια και να αποκτήσεις πιο δυνατούς μυς, ενώ ενισχύει και τη σεξουαλική σου επιθυμία.
  • Ενισχύει τα οστά σου.
  • Ενισχύει τον εγκέφαλό σου, βελτιώνοντας τη μνήμη και βελτιώνοντας τις γνωστικές λειτουργίες.
  • Επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης του σώματος.

Η προπόνηση ΗΙΙΤ είναι για όλους!

Οι ειδικοί της Clinic Mayo συστήνουν μία ή δύο προπονήσεις HIIT την εβδομάδα σε συνδυασμό με ήπια άσκηση ενδιάμεσα. Αυτό είναι σημαντικό επειδή ο χρόνος μεταξύ των σκληρών προπονήσεων επιτρέπει στο σώμα σου να χτίσει οστά και μυς για να αυξήσει τη δύναμή του. Διάβασε ακόμη: ΗΙΙΤ ή LISS: Ποια προπόνηση είναι καλύτερη για σένα και γιατί;