Κάνοντας αυτό το πράγμα θα σώσεις την όρασή σου

Κάνοντας αυτό το πράγμα θα σώσεις την όρασή σου

Ένα πραγματάκι μπορεί να σε βοηθήσει να δεις καθαρά! 

wefit

Το ακολουθείς καλές συνήθειες στην καθημερινότητά σου σου προσφέρει αρκετά οφέλη για την υγεία σου, ήδη γνωρίζεις πόσο σημαντικό είναι να γυμνάζεσαι καθημερινά. Ακόμα κι αν κινείσαι για λίγα λεπτά! Τώρα μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πώς η άσκηση μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη της απώλειας όρασης.

Η έρευνα

Μελέτη από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια διαπίστωσε ότι η άσκηση μείωσε πραγματικά την επιβλαβή υπερανάπτυξη των αιμοφόρων αγγείων στα μάτια έως και 45%. Γιατί είναι σημαντικό; Επειδή αυτά τα αιμοφόρα αγγεία συμβάλλουν σημαντικά στην εκφύλιση της ωχράς κηλίδας - μια ασθένεια που σχετίζεται με την ηλικία και προκαλεί απώλεια όρασης – καθώς και σε άλλες πολλές άλλες οφθαλμικές παθήσεις. Αν και υπάρχουν διάφορες μορφές εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, η συχνότερη είναι η ηλικιακή. Τα κυριότερα αίτιά της είναι:

Η ηλικία, καθώς σύμφωνα με παγκόσμιες έρευνες η πάθηση εμφανίζεται μετά την ηλικία των 60 και το ποσοστό της αυξάνεται δραματικά από 1-2% σε πάνω από 15%, μετά την ηλικία των 80.

Οι περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως το κάπνισμα που αυξάνει 2-3 φορές την πιθανότητα εμφάνισης, η αυξημένη αρτηριακή πίεση, η υπερχοληστεραιμία, η παχυσαρκία- ειδικά σε άντρες, η κακή διατροφή και η εκθεση σε ηλιακή ακτινοβολία.

Η κληρονομικότητα: Οι συγγενείς ατόμων που πάσχουν από εκφύλιση ωχράς κηλίδας έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανίσουν την πάθηση.

Τι ακριβώς αποκάλυψε αυτή η μελέτη;

Η γυμναστική βρέθηκε να επιβραδύνει ή να αποτρέπει την ανάπτυξη εκφύλισης ωχράς κηλίδας. Η γυμναστική μπορεί επίσης να βοηθήσει και με άλλες συχνές αιτίες απώλειας όρασης, όπως το γλαύκωμα.

«Υπήρξε εδώ και καιρό ένα ερώτημα σχετικά με το εάν η διατήρηση ενός υγιούς τρόπου ζωής μπορεί να καθυστερήσει ή να αποτρέψει την ανάπτυξη εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Αυτή η μελέτη προσφέρει στοιχεία από το εργαστήριο για πρώτη φορά», δήλωσε ο ερευνητής Bradley Gelfand, PhD, του UVA's Center για το Advanced Vision Science.

Γυμναστική αλλά ποια;

Σε περίπτωση που σκέφτεσαι να ξεκινήσεις τις έντονες προπονήσεις για να κάνεις καλό στην όρασή σου, σκέψου το καλά. Όπως επεσήμανε ο Gelfand, τα ποντίκια που εξετάστηκαν σε αυτήν τη μελέτη είχαν απλά ένα τροχό που έτρεχαν με διαφορετικές ταχύτητες. Έχοντας αυτό κατά νου, τα ποντίκια είχαν θετικά αποτελέσματα κάνοντας ασκήσεις χαμηλού αντίκτυπου και κάνοντας περισσότερη άσκηση δεν σήμαινε απαραίτητα ότι υπήρχε μεγαλύτερο όφελος.

Αν και δεν είναι απολύτως σαφές γιατί η γυμναστική μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της όρασης, οι επιστήμονες υποθέτουν ότι η αυξημένη ροή αίματος προς τα μάτια κατά την άσκηση μπορεί να είναι ένας από τους πολλούς παράγοντες που βοηθούν στην πρόληψη της υπερανάπτυξης των αιμοφόρων αγγείων.

Οι ερευνητές σκοπεύουν να εξετάσουν περαιτέρω αυτήν την ανακάλυψη, με την ελπίδα ότι «μπορεί να αναπτύξουν ένα χάπι ή μια θεραπευτική μέθοδο που θα σας δώσει τα οφέλη της άσκησης χωρίς να χρειαστεί να ασκηθείτε», σύμφωνα με τον Gelfand. Και αυτό το είπε επειδή συνήθως οι ηλικιωμένοι είναι εκείνοι που πάσχουν από εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, και επομένως πολλοί από αυτούς μπορεί να μην είναι σε θέση να γυμνάζονται.

Αλλά για κάθε άτομο που μπορεί να γυμναστεί υπάρχει ένας ακόμη λόγος για να το κάνει: για να σώσει την όρασή του.

Photo by Nonsap Visuals on Unsplash