Η άσκηση του 1 λεπτού που δείχνει εάν θα πάθεις καρδιά ή εγκεφαλικό!

Η άσκηση του 1 λεπτού που δείχνει εάν θα πάθεις καρδιά ή εγκεφαλικό!

Άσε το τεστ κόπωσης και μέτρα τα push ups που κάνεις

Θέλεις να ξέρεις πόσο κινδυνεύεις στο μέλλον να εμφανίσεις καρδιαγγειακές παθήσεις; Δεν έχεις παρά να πέσεις στο έδαφος και να μετρήσεις τον αριθμό των push ups που μπορείς να κάνεις.

Και εδώ σου έχουμε άσχημα νέα: Όσο λιγότερα push ups κάνεις τόσο πιο πολύ κινδυνεύεις να εμφανίσεις κάποιο καρδιαγγειακό πρόβλημα και να πάθεις έμφραγμα ή εγκεφαλικό τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Διάβασε ακόμη: Πώς θα κάνετε περισσότερα push ups από κάθε άλλη φορά;

Η έρευνα

Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που αναδεικνύει τα push ups ως «εργαλείο» ιατρικής πρόγνωσης. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Justin Yang, της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό JAMA Network Open, μελέτησαν στοιχεία για 1.104 άνδρες πυροσβέστες των ΗΠΑ, με μέση ηλικία 40 ετών, οι οποίοι είχαν υποβληθεί σε διάφορες ιατρικές εξετάσεις και παράλληλα είχαν κάνει push ups. 

Οι συμμετέχοντες παρακολουθούνταν σε βάθος δεκαετίας και σε αυτό το διάστημα υπήρξαν 37 καρδιαγγειακά περιστατικά (εμφράγματα, εγκεφαλικά κ.ά.). Διαπιστώθηκε ότι ο αριθμός των push ups ήταν πολύ καλός προγνωστικός δείκτης για μελλοντικά καρδιαγγειακά προβλήματα, ακόμη καλύτερος και από το τυπικό τεστ κόπωσης σε διάδρομο.

Στα πόσα push ups… καίγεσαι;

>40 push ups: Ο κίνδυνος αθηροσκλήρωσης και καρδιαγγειακού προβλήματος μέσα στην επόμενη δεκαετία είναι κατά μέσον όρο 96% μικρότερος μεταξύ των ανδρών που μπορούσαν να κάνουν περισσότερα από 40 push ups, σε σχέση με όσους δεν μπορούσαν να κάνουν πάνω από δέκα.

21 - 30 push ups: Κινδυνεύουν κατά το ένα τέταρτο για στεφανιαία νόσο ή καρδιακή ανεπάρκεια σε σχέση με όσους έκαναν λιγότερα από δέκα.

11- 20 push ups: Όσοι κάνουν 11 ως 20 push ups, ο κίνδυνος καρδιοπάθειας είναι μικρότερος κατά 64% σε σχέση με όσους κάνουν λιγότερα από δέκα.

<10 push ups: Τα νέα δεν είναι πολύ καλά!

Διάβασε ακόμη: 10 ασκήσεις για να φουσκώσεις τα μπράτσα σου χωρίς βάρη (+φωτος)

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της μελετης “Τα push ups μπορούν να αποτελέσουν μια δωρεάν και απλή μέθοδο για να αξιολογηθεί η λειτουργική ικανότητα κάποιου και να προβλεφθεί ο κίνδυνος ενός μελλοντικού καρδιαγγειακού επεισοδίου. Αυτό είναι πραγματικά σημαντικό, επειδή πολλά τεστ διαφέρουν στα αποτελέσματά τους και είναι πολύ ακριβά και χρονοβόρα, ενώ τα push ups μπορούν να γίνουν μέσα σε ένα λεπτό».