Γιατί σε πιάνει πονοκέφαλος μετά την προπόνηση;

Γιατί σε πιάνει πονοκέφαλος μετά την προπόνηση;

Μόλις τέλειωσες μια προπόνηση. Νιώθεις τέλεια. Οι ενδορφίνες σου ρέουν. Και ξαφνικά σε χτυπά στο κεφάλι. Ο πονοκεφάλος. Μα γιατί;

wefit

Ποια είναι τα είδη του 

Ο πονοκέφαλος χωρίζεται σε δύο κατηγορίες, τους πρωτοπαθείς όπως η ημικρανία, ο πονοκέφαλος τάσεως και η αθροιστική κεφαλαλγία και τους δευτεροπαθείς, που οφείλονται σε κάποια πάθηση του εγκεφάλου. Οι κρίσεις πονοκεφάλου ενδέχεται να είναι αμφοτερόπλευρες ή ετερόπλευρες, να εμφανίζονται, δηλαδή ως ημικρανία και να περιλαμβάνουν ή όχι τον αυχένα. Η συχνότητα εμφάνισής του ποικίλλει.

Γιατί σε πιάνει πονοκέφαλος μετά την προπόνηση;

Οι γιατροί δεν είναι βέβαιοι για το τι προκαλεί πρωτοπαθείς πονοκεφάλους αλλά μεταξύ των κοινών ενόχων συνήθως συγκαταλέγονται η αφυδάτωση και το πεσμένο σάκχαρο. Πιο συγκεκριμένα:

Χρειάζεσαι περισσότερο νερό

Πιθανότατα να ιδρώνεις περισσότερο από το συνηθισμένο κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης γι΄αυτό και ο οργανισμός σου στέλνει το πρώτο σημάδι ήπιας αφυδάτωσης, τον πονοκέφαλο. Είναι πολύ σημαντικό να πίνεις νερό καθώς γυμνάζεσαι και να μην το αφήνεις για το τέλος της προπόνησης. Επίσης πίνε νερό προτού διψάσεις, εάν έχεις αρχίσει και διψάς σημαίνει ότι δεν έχεις τροφοδοτήσει το σύστημά σου με αρκετό νερό. Διάβασε σχετικά: Τι να πιεις και τι να μην πιεις πριν την προπόνηση

Έχει πέσει το σάκχαρό σου

Η παράλειψη ενός γεύματος ή ενός σνακ πριν από την προπόνηση μπορεί να σου δημιουργήσει πονοκέφαλο. Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί τη γλυκόζη περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μέρος του σώματος. Τα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα εμφανίζονται όταν δεν τρως αρκετά ή όταν παραλείπεις γεύματα. Παρουσιάζεται επίσης σε άτομα των οποίων τα επινεφρίδια έχουν εξαντληθεί και δεν παράγουν αρκετή αδρεναλίνη για να μπορέσει να αυξήσει το σάκχαρο στο αίμα όταν πεφτει πολύ χαμηλά. Η αδρεναλίνη ενεργοποιεί τον μηχανισμό διάσπασης του γλυκογόνου που βρίσκεται στο ήπαρ και έτσι αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

‘Εχεις αυξημένη πίεση στο κεφάλι

Οι έντονες ή παρατεταμένες αερόβιες προπονήσεις ή οι άρσεις βαρών θα μπορούσαν να είναι υπεύθυνοι για τον πονοκέφαλό σου. Αν και οι αιτίες αυτές αμφισβητούνται, οι ειδικοί της Mayo Clinic θεωρούν ότι αυτοί οι πονοκέφαλοι μπορεί να εμφανιστούν όταν η έντονη άσκηση πιέζει τα αιμοφόρα αγγεία στον εγκέφαλο για μια παρατεταμένη περίοδο, οδηγώντας στον πόνο που νιώθεις μετά από αυτό, ο οποίος μπορεί να διαρκέσει από πέντε λεπτά έως 48 ώρες.

Το πάνω μέρος του σώματος είναι σφιγμένο

Ένας από τους λόγους για τους οποίους οι ασκούμενοι έχουν πονοκέφαλο μετά την άσκηση είναι επειδή οι μύες του λαιμού, του αυχένα και της άνω πλάτης σφίγγονται κατά την άσκηση.

Το γυμναστήριό σου έχει κακό εξαερισμό

Τέλος, μια λιγότερο γνωστή αιτία των πονοκεφάλων μετά την προπόνηση θα μπορούσε να είναι η ποιότητα του αέρα του γυμναστηρίου. Η σκόνη, τα αποσμητικά χώρου, τα αρώματα και τα χημικά καθαρισμού μπορούν να προκαλέσουν πονοκέφαλο σε όσους είναι ευαίσθητοι στις οσμές.

Τι να κάνεις 

Πάρε μαγνήσιο

Αν και δεν είναι ξεκάθαρο αν το μαγνήσιο ανακουφίζει από τον μυϊκό σπασμό ή εάν επιδρά στη χημεία του εγκεφάλου, παρ' όλα αυτά το ποσοστό επιτυχίας στην αντιμετώπιση του πονοκεφάλου είναι μεγάλο. Εάν σε ένα μήνα ο πονοκέφαλός σου δεν έχει παρουσιάσει ύφεση, τότε πρόκειται για ανθεκτική στο μαγνήσιο κεφαλαλγία. Η χρόνια φαρμακευτική ή μέσω συμπληρωμάτων χρήση του μαγνησίου απαιτεί ιατρική παρακολούθηση για να μην γίνει τοξική άθροιση. Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Τα καθαρτικά και η κατάχρηση αλκοόλ, μειώνουν το μαγνήσιο του οργανισμού.  Διάβασε σχετικά: 25 τροφές τίγκα στο μαγνήσιο

Ασκήσου ήπια

Η ήπια άσκηση που περιλαμβάνει και ειδικές τεχνικές χαλάρωσης και στρέτσιγκ μειώνουν την υπεραντιδραστικότητα του εγκεφάλου. Ακόμη, βελτιώνει την κυκλοφορία, αυξάνει το οξυγόνο στο αίμα, επιφέρει ορμονική ισορροπία, μειώνει το στρες και ενεργοποιεί τις ενδορφίνες, τις ορμόνες της ευχαρίστησης.