Έρευνα: Αν κάνεις αυτό θα έχεις υγιέστερο σπέρμα

Έρευνα: Αν κάνεις αυτό θα έχεις υγιέστερο σπέρμα

Η άσκηση βελτιώνει τη διάθεσή σου, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και μπορεί να κρατήσει το σπέρμα σου υγιές, σύμφωνα με νέα έρευνα.

wefit

Για την έρευνα αυτή, οι επιστήμονες εξέτασαν δείγματα σπέρματος από εκατοντάδες άνδρες, οι οποίοι χαρακτηρίστηκαν δότες σπέρματος με βάση την υγεία και την ποιότητα του σπέρματος, σύμφωνα με έγγραφο που δημοσιεύτηκε στο Human Reproduction. Όλοι οι άνδρες είχαν:

1 Υγιή επίπεδα συγκέντρωσης σπέρματος ή επαρκή ποσότητα σπέρματος. Πιθανότατα να είσαι γόνιμος εάν σε κάθε εκσπερμάτιση, το σπερματικό υγρό περιέχει τουλάχιστον 15 εκατομμύρια σπερματοζωάρια ανά χιλιοστόλιτρο. Μικρότερη ποσότητα από αυτή σε μια εκσπερμάτιση μπορεί να κάνει πιο δύσκολη την επίτευξη εγκυμοσύνης, επειδή υπάρχουν λιγότεροι “υποψήφιοι” για να γονιμοποιήσουν το ωάριο.

2 Καλή μορφολογία σπέρματος (δομή), που σημαίνει μέγεθος και σχήμα. Όσο πιο καλοσχηματισμένο είναι ένα σπερματοζωάριο, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει να είναι υγιές, να μπορεί να κινηθεί εύκολα και γρήγορα μέσα στην αναπαραγωγική οδό της γυναίκας και, τελικά, να καταφέρει να εισχωρήσει μέσα στο ωάριο.

3 Καλή κινητικότητα, που σημαίνει πόσο καλά κινείται το σπέρμα για να εμφυτεύσει ένα ωάριο. Για να υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες σύλληψης, είναι σκόπιμο σε ένα δείγμα σπέρματος περισσότερα από το 40% των σπερματοζωαρίων να μπορούν να κινούνται.

Οι άνδρες που γυμνάζονταν κάθε εβδομάδα και έκαναν πιο έντονες ασκήσεις είχαν καλύτερη κινητικότητα σπέρματος, σύμφωνα με τη μελέτη.

«Η τακτική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τις παραμέτρους ποιότητας του σπέρματος σε υγιείς άνδρες», δήλωσε στο Reuters ο δρ. Yi-Xin Wang του Ιατρικού Κολλεγίου Tongji του Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας του Huazhong στο Wuhan της Κίνας και του Χάρβαρντ Τ. Η. Chan School of Public Health στη Βοστώνη.

Αν και η άσκηση είναι αναμφισβήτητα ωφέλιμη, οι ερευνητές εξακολουθούν να μην έχουν καταλήξει ποιο είναι το καλύτερο χρονικό διάστημα ή ποιοι τύποι ασκήσεων είναι καλύτεροι για υγιή σπερματοζωάρια.

Φυσικά, η σωματική άσκηση μπορεί να σε βοηθήσει να διατηρήσεις ένα υγιές βάρος, το οποίο αποδεικνύεται ότι κρατάει το σπέρμα υγιές. Εάν διαθέτεις πολύ σωματικό λίπος παράγεται αυξημένο οξειδωτικό στρες στο σώμα. Υψηλότερες ποσότητες οξειδωτικού στρες έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν την ποιότητα του σπέρματος. Επίσης, τα παραπανίσια κιλά, αλλά και το υπερβολικά χαμηλό βάρος, επηρεάζουν το ορμονικό προφίλ των ανδρών και, επομένως, τροποποιούνται οι εντολές που δίνονται στους όρχεις (μέσω των ορμονών) σχετικά με την παραγωγή σπερματοζωαρίων.

Να θυμάσαι: οι καλύτεροι τρόποι βελτίωσης της υγείας των σπερματοζωαρίων είναι η άσκηση και η υγιεινή διατροφή. Δες εδώ Πώς δυναμώνει το σπέρμα σου;