Έρευνα: Ποιο συμπλήρωμα διατροφής θα σε προστατέψει πραγματικά από τις ιώσεις;

Έρευνα: Ποιο συμπλήρωμα διατροφής θα σε προστατέψει πραγματικά από τις ιώσεις;

Αν πιστεύεις ότι μια βιταμίνη C θα σε προστατέψει από το κρυολόγημα και τις ιώσεις κάνεις λάθος! Αυτό που πραγματικά μπορεί να σε προστατέψει πραγματικά από τις ιώσεις είναι η λήψη βιταμίνης D, σύμφωνα με τους ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου.

wefit

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Αντριάν Μαρτινό του Πανεπιστημίου Queen Mary του Λονδίνου, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal, μελέτησαν στοιχεία (μετα-ανάλυση) από 25 τυχαίες και ελεγχόμενες με placebo κλινικές δοκιμές, που αφορούσαν συνολικά περίπου 11.000 ανθρώπους και είχαν γίνει σε 14 χώρες.

Aνακάλυψαν ότι τα συμπληρώματα βιταμίνης D μειώνουν τον κίνδυνο προσβολής από λοίμωξη του αναπνευστικού κατά 12%. Διαπιστώθηκε μάλιστα ότι η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D γλιτώνει από τέτοιες λοιμώξεις έναν άνθρωπο στους 33 (δηλαδή περίπου τρεις στους εκατό). Η αναλογία αυτή είναι καλύτερη και από τα εμβόλια γρίπης, τα οποία εμποδίζουν κατά μέσον όρο μία λοίμωξη γρίπης για κάθε 40 άτομα που έχουν εμβολιαστεί.

Διάβασε σχετικά: Όσοι δεν παίρνουν ΑΥΤΗN ΤΗ ΒΙΤΑΜΙΝΗ είναι κατά 77% πιο αδύναμοι στην άσκηση!

Η βιταμίνη D υποστηρίζει την παραγωγή των «αντιμικροβιακών πεπτιδίων» από το ανοσοποιητικό σύστημα. Αυτά είναι φυσικά αντιβιοτικά που βρίσκονται στα λευκά αιμοσφαίρια και στους πνεύμονες και μπορούν να σκοτώσουν τα βακτήρια και τους ιούς που είναι υπεύθυνοι για λοιμώξεις του αναπνευστικού.

Εκτός του ότι η βιταμίνη D προλαμβάνει από τις ιώσεις βοηθά επίσης το σώμα σου να απορροφήσει το ασβέστιο και μπορεί επίσης να βοηθήσει στην καταπολέμηση του διαβήτη.

Που μπορείς να βρεις τη βιταμίνη D; Σε τροφές όπως ο τόνος, ο σολομός και τα μανιτάρια αλλά η ποσότητα δεν είναι πάντα επαρκής. Ακόμη κι αν φας τόνο και σολομό, πιεις εμπλουτισμένο γάλα με βιταμίνη D ή σε “βλέπει” ο ήλιος ίσως να μην χρειάζεσαι ένα συμπλήρωμα διατροφής. Ωστόσο τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι η λήψη ενός συμπληρώματος δεν φαίνεται να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των συμμετεχόντων. Διάβασε κι αυτό: 6 συμπληρώματα διατροφής για καλύτερη στύση απόψε!