Έρευνα για τα θετικά και τα αρνητικά των energy drinks

Έρευνα για τα θετικά και τα αρνητικά των energy drinks

Μια έρευνα που ανέλυε τα αρνητικά και θετικά αποτελέσματα των energy drinks, κατέληξε ότι παρά του ότι βελτιώνουν την απόδοση από 3% μέχρι 7%, έχουν και μερικά πολύ χτυπητά μειονεκτήματα.

wefit

Η κατανάλωση των energy drinks έχει αυξηθεί τόσο στην χρήση τους από αθλητές, όσο και ακόμη αθλητές. Έτσι το Πανεπιστήμιο Camilo Jose Cela συγκέντρωσε σε 4 χρόνια ερευνών μπασκετμπολίστες, ποδοσφαιριστές, αθλητές του rugby, αναρριχητές, βολεϋμπολίστες, τενίστες και παίχτες του χόκεϊ και τους μοίρασε είτε 3 energy drinks ή το αντίστοιχο placebo για να δει τα αποτελέσματα.

Χρησιμοποίησαν GPS για την απόσταση που διανύθηκε και την ταχύτητα, ενώ χρησιμοποιήθηκαν δυναμόμετρα και ποτενσιόμετρα για να μετρηθεί η μυική τους απόδοση. Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στην British Journal of Nutrition έδειξε αύξηση της απόδοσης από 3% μέχρι 7% για όσους κατανάλωσαν energy drinks έχοντας αυξημένη εκρηκτικότητα.

Οι μπασκετμπολίστες πήδηξαν ψηλότερα, οι αναρριχητές ήταν πιο δυνατοί, οι κολυμβητές ήταν πιο γρήγοροι, οι βολεϋμπολίστες κάρφωναν με μεγαλύτερη δύναμη και ήταν πιο ακριβείς, ενώ οι τενίστες πήραν περισσότερος πόντους από όσους έπαιρναν ανά σετ.

Όταν ήρθε η στιγμή της συνέντευξης, οι αθλητές απάντησαν πως ένιωθαν πιο δυνατοί, αλλά και πιο νευρικοί, δεν μπορούσαν να κοιμηθούν και τις ώρες μετά τον αγώνα ένιωθαν ακόμη σε υπερένταση (τυπικές «παρενέργειες» της καφεΐνης).

Τα energy drinks δεν είναι ενεργειακά ποτά (τα χάσατε λίγο ε;)! Δεν έχουν πολλές θερμίδες (περίπου 40 ανά 100 ml ως μέσο όρο), άρα και ενέργεια, ενώ αυτό που τονώνει τον αθλητή είναι η καφεΐνη.