Δυσκοιλιότητα: Ποιες λύσεις τελικά δεν πιάνουν;

Δυσκοιλιότητα: Ποιες λύσεις τελικά δεν πιάνουν;

Αν στην τουαλέτα δαπανάς την ίδια ενέργεια που ξοδεύεις για μισή ώρα έντονης άσκησης, έχεις λιγότερες από τρεις κενώσεις την εβδομάδα, τα κόπρανά σου είναι σκληρά και άμορφα τότε καλά το κατάλαβες: έχεις δυσκοιλιότητα. Αυτή μπορεί να είναι είτε χρόνια (λόγω π.χ. χρόνιου άγχους ή κάποιων παθήσεων) είτε περιστασιακή, ο οργανισμός αντιδρά σε μία συγκεκριμένη αιτία (π.χ. κακή διατροφή, αλλαγή περιβάλλοντος). Αν θέλεις να ανακουφιστείς από τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας μην ακούς ό,τι σου λένε πάντα. Κάποιες λύσεις που προτείνονται, από ειδικούς και μη, τελικά δεν πιάνουν. Δες ποιες είναι αυτές και πες αποχαιρέτησε τη δυσκοιλιότητα (για πάντα).

wefit

Σου είπαν: «Ασκήσου πολύ για να εξαφανίσεις τα συμπτώματα»

Η αλήθεια: Η άσκηση σαφώς και μειώνει το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας επειδή διευκολύνει την κινητικότητα του εντέρου. Όμως μόνον η ήπια άσκηση όπως το περπάτημα μπορεί να προλάβει ή να αντιμετωπίσει τη δυσκοιλιότητα. Αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι η έντονη άσκηση μειώνει τον αριθμό και την ένταση των περισταλτικών κινήσεων του εντέρου.

Τι να κάνεις: Ασκήσου για 15- 20 λεπτά καθημερινά. Αναγκάζει τον οργανισμό σου να απελευθερώσει αδρεναλίνη, η οποία λειτουργεί ως αγχολυτικό και μειώνει τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας.


Σου είπαν: «Κάνε μασάζ στην κοιλιά να ανακουφιστείς»

Η αλήθεια: Κι όμως το μασάζ στην κοιλιά δεν είναι και τόσο αποτελεσματικός τρόπος για να ενεργοποιήσεις το έντερό σου. Σύμφωνα με έρευνα το απαλό μασάζ με τα δάκτυλά σου στο περίνεο μπορεί να διευκολύνει τη γαστρεντερική λειτουργία.

Τι να κάνεις: Κάνε μασάζ στην περιοχή καθημερινά, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.


Σου είπαν: «Πάρε καθαρτικό να ξεμπερδεύεις»

Η αλήθεια: Τα καθαρτικά δεν μπορούν να θεραπεύσουν τη δυσκοιλιότητα, είναι μόνον προσωρινή λύση στο πρόβλημα. Κάποιες έρευνες έχουν δείξει ότι τα καθαρτικά μπορεί να προκαλέσουν ατονία του εντέρου, έντονο πόνο στην κοιλιά, ναυτία, μυϊκή αδυναμία.

Τι να κάνεις: Πριν το πρωινό γεύμα πιες ένα ποτήρι δροσερό νερό έχοντας ρίξει ένα κουταλάκι γάλα μαγνησίας. Διέκοψέ το όταν δεις τα πρώτα αποτελέσματα (στην τουαλέτα).


Σου είπαν: «Κατανάλωνε πολλές φυτικές ίνες»

Η αλήθεια: Τα άτομα που πάσχουν από χρόνια δυσκοιλιότητα δεν θα ξεπεράσουν το πρόβλημα καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, αντιθέτως θα το επιτείνουν και θα εμφανιστούν πόνοι στην κοιλιά και έντονος μετεωρισμός.

Τι να κάνεις: Ακολούθησε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο που θα περιλαμβάνει και φυτικές ίνες (λαχανικά, φρούτα, βρόμη κλπ).

Σου είπαν: «Πίνε πολύ νερό, θα σε βοηθήσει»

Η αλήθεια: Το νερό από μόνο του δεν μπορεί να νικήσει τη δυσκοιλιότητα και φυσικά δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά, ότι βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

Τι να κάνεις: Να συνεχίσεις να πίνεις νερό. Σε ενυδατώνει, βοηθά στην αποβολή των τοξινών, θρέφει την επιδερμίδα και μειώνει την εμφάνιση πέτρας στα νεφρά. Ωστόσο Όταν διψάς μην καταφεύγεις σε υποκατάστατα του νερού όπως καφέ, αναψυκτικά και μπύρα πιστεύοντας ότι έτσι καλύπτεις τις ανάγκες σου για νερό.

Σου είπαν: «Τα ακτινίδια κάνουν καλό στη δυσκοιλιότητα»

Η αλήθεια: Αν καταναλώνεις καθημερινά δύο ακτινίδια μπορούν να σε βοηθήσουν αρκεί να είναι ώριμα. Διαφορετικά θα περιμένεις μέρες να πας στην τουαλέτα!

Τι να κάνεις: Αν δεν σου αρέσουν τα ώριμα ακτινίδια φάε ώριμες μπανάνες. Και ένα extra tip: ρίχνε σε ένα ποτήρι νερό 2-3 ξερά δαμάσκηνα κάθε βράδυ και πίνε το την άλλη μέρα το πρωί μαζί με τα δαμάσκηνα. Θα σε στείλει σφαίρα!


Σου είπαν: «Κόψε τη σοκολάτα γιατί κάνει κακό στο έντερο»
Η αλήθεια: Η σοκολάτα δεν είναι μία τροφή που πρέπει να την αποφεύγεις, ειδικά αν μιλάμε για τη μαύρη σοκολάτα (υγείας) που έχει και πολλά αντιξειδωτικά. Απλώς η σύσταση αυτή αφορά κυρίως τα άτομα που πάσχουν από το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου και ένα βασικό του σύμπτωμα είναι η δυσκοιλιότητα.

Τι να κάνεις: Μπορείς να καταναλώνεις σοκολάτα αλλά με μέτρο γιατί η υπερβολική κατανάλωση παχαίνει, δεν... βουλώνει!

Σου είπαν: «Μην τρως ψωμί, θα στουμπώσεις»

Η αλήθεια: Το ψωμί δεν... στουμπώνει, το ρύζι πάλι ίσως και να το κάνει (εξαρτάται από τον τρόπο μαγειρέματος). Αυτή η σύσταση αφορά κυρίως άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη (έχουν δηλαδή δυσανεξία στη γλουτένη) επειδή το ψωμί περιέχει γλουτένη η οποία πρέπει να αποφεύγεται από τα άτομα αυτά.

Τι να κάνεις: Το να επιλέξεις να καταναλώνεις μαύρο ψωμί ή σίκαλης κάνεις καλό γενικά στην υγεία και την ευεξία σου.

Έμεις στο wefit έχουμε συγκεντρώσει προϊόντα τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν. Δείτε τα!