Πως να μετριάσεις την καταπόνηση στα μάτια σου από τον ψηφιακό κίνδυνο;

Πως να μετριάσεις την καταπόνηση στα μάτια σου από τον ψηφιακό κίνδυνο;

Αν ανήκεις στο 1/3 της γενιάς των 90'ς ή στο 1/4 της γενιάς της χιλιετίας, τότε περνάς τουλάχιστον 9 ώρες την ημέρα σε υπολογιστή ή ψηφιακή συσκευή και βάζεις τα μάτια σου σε σοβαρό κίνδυνο κάθε μέρα.

wefit

Για πολλούς εργαζόμενους το να κοιτούν μια οθόνη όλη μέρα, είναι κάτι το αναπόφευκτο. Οπότε από εκεί και πέρα πρέπει να βρούμε τρόπους να προστατεύσουμε τα μάτια μας. Η υπεριώδης ακτινοβολία προκαλεί αποδεδειγμένα καταρράκτη, ενώ σύμφωνα με έρευνες τα φώτα HEV lights (ορατά υψηλής ενέργειας φώτα), προκαλούν τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας. Τα HEV φώτα είναι αυτά που υπάρχουν σε πολλές συσκευές τεχνολογίας και μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα του αμφιβληστροειδούς.

Οι αιτίες που μπορούν να οδηγήσουν στην λεγόμενη «ψηφιακή καταπόνηση των ματιών» είναι διαφορετικές, αλλά κοιτάζοντας μια φωτεινή πηγή για μεγάλη περίοδο από κοντινή απόσταση είναι η πηγή του κακού. Ακόμα χειρότερα, τα μικρά γράμματα, οι μικρές οθόνες και τα θολά γράμματα ωθούν τα μάτια σου να εστιάσουν στο αντικείμενο χωρίς αποτέλεσμα και να προκαλείται πόνος. Ύστερα όταν κοιτάς σε μια οθόνη, ανοιγοκλείνεις λιγότερο τα μάτια σου, πράγμα που οδηγεί σε ξηρότητα των οφθαλμών.

Ανάμεσα στα συμπτώματα είναι η ερυθρότητα των ματιών, τα μάτια γίνονται ξηρά ή ερεθισμένα, κουράζονται εύκολα, η θολή όραση, υγρά μάτια και οι πονοκέφαλοι.

Πολλά προβλήματα! Η λύση;

  • Απλούστατη! Μακριά από την οθόνη (και ας μην μας συμφέρει!). Το Βρετανικό Συμβούλιο Όρασης (έχουν και αυτό!) προτείνει το 20-20-20. Δηλαδή κάθε 20 λεπτά, κάντε διάλλειμα για 20 δευτερόλεπτα και κοιτάξτε κάτι σε απόσταση 20 ποδών (6 μέτρα μακριά).
  • Το Καναδικό Υπουργείο Εργασίας τονίζει πως κάθε μια ώρα θα πρέπει οι εργαζόμενοι να απολαμβάνουν 5 λεπτά διάλλειμα μακριά από υπολογιστή κάθε μια ώρα εργασίας. Αυτή η πρόταση βρίσκει σύμφωνη και την Βρετανική Υπηρεσία Κανονισμών, Ασφάλειας και Υγείας.
  • Ρυθμίστε την οθόνη σας να έχει την ίδια φωτεινότητα με τον χώρο που βρίσκεστε και αλλάξτε τις γραμματοσειρές σε πιο ξεκούραστες.
  • Όσοι τέλος φορούν ήδη γιαλιά οράσεως, οφείλουν να ζητήσουν από τους οπτικούς τους φίλτρο στο φακό ενάντια στην καταπόνηση από HEV φώτα. Έστω να το γράψουν στα επόμενα γιαλιά τους.