Diet Stories: Είναι δυνατόν να χάσεις λίπος παίρνοντας λίπος; The CLA guide

Diet Stories: Είναι δυνατόν να χάσεις λίπος παίρνοντας λίπος; The CLA guide

Κι όμως η συμπληρωματική λήψη CLA, φαίνεται να βοηθά… Ο Εμμανουήλ Δημητρούλης του Diet stories, αναλαμβάνει με επιτυχία, άλλη μια δύσκολη αποστολή: να εξηγήσει με καθημερινό τρόπο, κάτι τόσο ειδικό όπως το CLA!

wefit

Συζευγμένα λινολεϊκά οξέα (CLA)

Τα τελευταία έτη υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον στο ερευνητικό κομμάτι της απώλειας βάρους και της λήψης συμπληρώματος CLA και όχι άδικα μάλιστα καθώς φαίνεται ότι το συμπλήρωμα είναι αποτελεσματικό. Σύμφωνα με την πλειοψηφία των επιστημονικών δεδομένων το συμπλήρωμα CLA υποβοηθά την απώλεια λίπους, ενώ υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι το συμπλήρωμα CLA έχει ευεργετική επίδραση στην αύξηση της μυϊκής μάζας και στην αύξηση της αντοχής στη δραστηριότητα. Φυσικά η λήψη συμπληρώματος πρέπει να συνδυάζεται απαραιτήτως από ορθολογικό πρόγραμμα δίαιτας και οπωσδήποτε από κάποια φυσική δραστηριότητα.

Τι είναι τα CLA;

Τα CLA συσχετίζονται με τα ω-6 λιπαρά οξέα τα οποία είναι απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό και είναι αποδεδειγμένο ότι βοηθούν στην αύξηση του μεταβολικού ρυθμού, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης. Τα  CLA βρίσκονται σε φυσική μορφή στα γαλακτοκομικά προΐόντα, στο μοσχαρίσιο και αρνίσιο κρέας και στα αυγά και δε μπορούν να παραχθούν ενδογενώς από το ανθρώπινο σώμα.

Η δράση των  CLA

Τα CLA μειώνουν το λίπος στο σώμα με την αύξηση του βασικού μεταβολικού ρυθμού ή με άλλα λόγια βοηθουν το σώμα να μετατρέπει την τροφή  αποδοτικότερα σε ενέργεια. Παρότι δεν έχει βρεθεί συσχέτιση μεταξύ του βάρους και της λήψης συμπληρώματος CLA υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι το συμπλήρωμα σχετίζεται με χαμηλότερο κλάσμα λίπους προς μυική μάζα. Μάλιστα υπάρχουν μελέτες που αποδεικνύουν ότι σε άτομα που σταμάτησαν τη δίαιτα και συνέχισαν να λαμβάνουν συμπλήρωμα CLA ήταν αποδοτικότερη η μακροπρόθεσμη συντήρηση της απώλειας βάρους.

Ποια άτομα μπορούν να οφεληθούν από λήψη συμπληρώματος CLA;

Οι περισσότερες μελέτες έχουν δείξει ότι ένα άτομο χρειάζεται 3400 mg CLA ημερησίως για να επωφεληθεί. Επειδή είναι αρκετά δύσκολο να καλυφθεί μέσω της φυσικής διατροφής αυτή η ποσότητα συστήνεται να προσλαμβάνεται από συμπλήρωμα. Μελετήστε τη σήμανση στο συμπλήρωμα ώστε να υπολογίσετε πόσο CLA λαμβάνετε από κάθε κάψουλα καθώς η περιεκτικότητα σε ενεργό CLA ποικίλει από εταιρία σε εταιρία. Το πιο συνηθισμένο είδος CLA είναι η τοναλίνη και με αυτή τη μορφή συναντάται στα περισσότερα σκευάσματα. Δεν υπάρχει ιδανική χρονική στιγμή για τη λήψη  του συμπληρώματος CLA, ίσως λίγο πριν ή μαζί με τα γεύματα να αποτελεί την καλύτερη επιλογή. Τα συμπληρώματα CLA δεν έχουν ιδιαίτερες ανεπιθύμητες ενέργειες και αλληλεπιδράσεις, σε απειροελάχιστες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί ναυτίες και γαστρεντερικές διαταραχές.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι τα CLA δεν είναι μαγικό φάρμακο. Σε καμία περίπτωση δε μπορεί να εξισορροπήσει κακές διατροφικές συνήθειες ή έλλειψη φυσικής δραστηριότητας. Πέρα από τη βοήθεια του συμπληρώματος στην απώλεια βάρους, το συμπλήρωμα του CLA είχε σημαντική επίδραση στη διάθεση των ατόμων στις επιστημονικές μελέτες, καθώς ανέφεραν ότι ήταν πιο ικανοποιημένοι και ευτυχισμένοι. Όπως φαίνεται με το συμπλήρωμα CLA μειώνεται το στρες της δίαιτας, ενώ έστω και η μικρή επιτάχυνση της απώλειας λίπους είχε σαν αποτέλεσμα την ενθάρρυνση των ατόμων να συνεχίζουν τη δίαιτα τους.

  

Δημητρούλης Μάνος, dietstories

Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου,

Msc Αθλητικής Διατροφής Χαροκοπείου Πανεπιστημίου